Fiat 500C: Podrobné informace a nové fotografie italského polokabrioletu
Fiat 500C bude po Smartu fortwo cabrio nejmenším otevřeným automobilem na trhu. Stejně jako Smart má střechu řešenou tak, že se jedná o „neplnohodnotný“ kabriolet. Postup zvolený konstruktéry Fiatu má ale hned několik výhod. Tou hlavní je větší tuhost karoserie, zároveň ale 500C nabídne jako uzavřená verze čtyřmístný interiér, a při vývoj a výrobě se ušetří značná část nákladů spojených s vyztužením podlahy. Podle automobilky pomohlo toto řešení také k lepší optimalizaci aerodynamiky (součinitel odporu má hodnotu 0,33).
Inspirací malého retro-kabrioletu byl samozřejmě klasický model 500 Transformabile, který měl stahovací plátěnou část střechy nad řidičem a spolujezdcem, ale ještě více otevřený Fiat Topolino, jehož střecha byla doslova vzorem pro 500C. V souladu s dnešními trendy a požadavky zákazníků je plátěná střecha modelu 500C ovládaná elektronicky a její dvojitá izolace umožňuje používání auta i mimo letní měsíce.
Mechanismus se aktivuje stiskem tlačítka. Žádný další zásah ze strany řidiče není nutný, jen při natahování se střecha z bezpečnostních důvodů zastaví 25 cm před konečnou pozicí a je potřeba stisknout tlačítko znovu. Operovat se střechou je možné i za jízdy při rychlostech do 60 km/h. k většímu komfortu všech čtyř cestujících přispívá větrný štít umístěný za hlavovými opěrkami zadní řady sedadel.
Zavazadlový prostor má objem 182 litrů – jen o tři litry méně, než v případě hatchbacku. Určitým kompromisem ale je, že přístup do něj je možný jen při alespoň částečně natažené střeše.
Na výběr budou tři barvy střechy – krémová, červená a černá. Přímo pro 500C také Fiat připravil tři nové laky: červenou perleť Ragamuffin Red, šedou Tech House Grey a modrou Goth-Metal Blue. Standardní výbava bude obsahovat sedm airbagů, ESP a 15palcová litá kola. Vůbec poprvé navíc možné do tak malého auta také objednat xenonové světlomety.
Nabídka motorů je shodná s hatchbackem. Základem především pro městský provoz je osmiventilový 1,2 Fire (51 kW), doplněný šestnáctiventilovým 1,4 Fire (74 kW). Pro zájemce o vznětový agregát je k dispozici 55kilowattová verze 1,3 MultiJet. Všechny tři motory vyhovují emisní normě Euro 5, benzinové pohonné jednotky mohou být navíc vybaveny funkcí start&stop, která šetří v kombinovaném cyklu proti udávaným hodnotám 0,3 l/100 km a v městském cyklu podle konkrétní verze 0,4 až 0,7 litru.
Fiat 500C - přehled motorů | |||
Motor | 1,2 Fire 8V | 1,4 Fire 16V | 1,3 MultiJet 16V |
Převodovka | 5M (5MA) | 6M (6MA) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1368 | 1248 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/5500 | 74/6000 | 55/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 102/3000 | 131/4250 | 145/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 182 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,4 | 11,0 | 13,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,0) | 6,1 (5,8) | 4,2 |