Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat pozastavil investici půl miliardy eur do bývalé továrny Bertone

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Investice měla továrně, kterou Fiat převzal od zkrachovalé společnosti Bertone, umožnit zahájení výroby nového Maserati.

Italská automobilka Fiat pozastavila plánovanou investici půl miliardy eur (přes 12 miliard Kč) do své továrny v Turíně. Důvodem jsou neshody s odborovým svazem FIOM, se kterým se firma nedokázala dohodnout na nové pracovní smlouvě pro tento závod. Informovala o tom dnes agentura Reuters.

Investice měla továrně, kterou Fiat převzal od zkrachovalé společnosti Bertone, umožnit zahájení výroby nového modelu Maserati. "Současný postoj FIOM nevytváří nezbytné podmínky ke splnění cílů našeho plánu a není přijatelný," uvedl mluvčí Fiatu. "Právě teď nejsou podmínky ke spuštění plánované investice," dodal.

Investice je součástí širšího plánu automobilky na reorganizaci výroby ve ztrátových italských závodech. Fiat přislíbil v Itálii investice v hodnotě až 20 miliard eur (téměř půl bilionu Kč) výměnou za flexibilnější pracovní smlouvy v továrnách.

Fiat je podle tržeb šestou největší automobilkou v Evropě. Loni hospodařil s čistým ziskem 520 milionů eur po ztrátě 838 milionů v roce 2009. Společnost nyní pracuje na převzetí americké automobilky Chrysler, ve které již vlastní čtvrtinový podíl a má rovněž kontrolu nad jejím vedením.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
24. 3. 2011 18:07
Re: HELP
Když jsem tak koukal na článek vedle, tak problém nadchnout odbory asi mají i v Mladé Boleslavi. I když tam se spíš odbory nadchly víc než management... Problém je ve výsledku stejný - automobilka se snaží zůstat "domací" a její "domácí" zaměstnanci na to kašlou. Z hlediska ekonomiky výroby by jistě bylo lepší výrobu přemístit jinam, ale jak by to přijali zákazníci? Kolikrát tu bylo omílánu, odkud je a není krerý model? A když to vezmu třeba u svých motorek - ano, honda vyrobená v thajsku prostě není tak kvalitní jako kawasaki z Japonska. přitom image výrobce hovoří ve prospěch Hondy. Vyrábět mimo "domov" několik modelů nebo celé modelové portfolio, to je podle mě velký rozdíl.
Avatar - abacus
24. 3. 2011 15:26
Re: HELP
Prečo do Vietnamu? Vari poliaci, či srbi nepracujú za štvrtinu toho, čo taliani?
Sľuby sa sľubujú a ….... vieme ako tá detská riekanka končí.
No zrejme sever Talianska si povedal, že planým sľubom vedenia Fiatu neuverí.
Južania už majú svoje „skúsenosti“. Pred dvomi rokmi Fiat svätosväte sľúbil, že ak vláda spusti šrotovné, nezavrie žiadnu fabriku a naleje do nich ďalšie ojrá, samozrejme za finančnej účasti štátu a peňazí únie. Ako „funguje“ fabrika v Termini Imerese na juhu Talianska už vieme.

Dolce vita v podaní talianov pokračuje - modré pondelky ( veď ktorý talian po víkende pracuje?), pohárová streda ( kto by sa netešil na večerný zápas?), piatkové úteky ( veď ktorý talian by sa netešil na víkend?). V podstate sú to heroické výkony, ktoré talianska ekonomika podáva.

Takže sa tešme na modelovú ofenzívu, ktorá príde z …........????Brazílie? Kanady? USA?
Avatar - Krispos
24. 3. 2011 11:45
Re: HELP
Pokud chci razit nějaký trend, měl bych pro něj neprve nadchnout své zaměstnance... odbory dnes jsou brzdou jakéhokoli vyjednávání nebo chtění práce po jejích členech. Kdyby Fiat přesunul továrnu do Vietnamu a nechal mzdy na poloviční úrovni, získá si moře zaměstanců, kteří mu budou vděčností trhat ruce a jakmile se zapracují, budou podávat i špičkové výkony...
24. 3. 2011 10:56
Re: HELP
Že ty se chceš za každou cenu dostat na WČLND - wolffovu černou listinu největších *, kteří nechápou, že Fiat je nejvetší, nejsilnější, nejkrásnější, nejúspěšnější, nejchytřejší atd. a dokonce si občas vzpomenou, co tady kdo velkohubě prohlašoval (resp. psal) před dvěma třemi roky... :-)
23. 3. 2011 22:15
HELP
Já myslel že už budou letos první. >:D Někdo tady před pár lety vyhrožoval..... >:-[]