Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Mille Economy: Uno žije. V Brazílii.

Diskuze (18)
Zatímco z evropských silnic už i nejlépe opečovávané Fiaty Uno mizí, v Brazílii se stále vyrábí. Pro modelový rok 2009 připravilo místní zastoupení Fiatu facelift.

Fiat Uno se v západní Evropě neprodává od roku 1995. Hatchback klasických tvarů se poprvé představil v roce 1983 a získal titul evropského Auta roku. Slušivý kabát mu navrhl Giorgeto Giugiaro, vedle hatchbacku existovala užitková verze Fiorino a sedan a kombi Duna.

V roce 1989 přišel důkladný facelift a poté Uno ve výrobním programu nahradila první generace Fiatu Punto. Celkem se v Itálii vyrobilo přes 6 milionů kusů. Život Una ale pokračuje mimo Evropu dál. Na většině světových trhů už Uno nahradila modernější řada Palio, souběžně s ní ale v Brazílii pokračuje výroba modernizovaného Una pod názvem Fiat Mille.

Fiat Mille už byl jednou faceliftován v roce 2004. Úpravy vzhledu pro modelový rok 2009 jsou tak spíše kosmetické – nová je maska chladiče a přední světla, šedé nárazníky a lemy blatníků a kouřová skla zadních světel. Významnější jsou ale změny techniky, které se soustředí na snížení spotřeby a emisí. Čtyřválcový motor 1,0 Fire Flex dostal novou řídicí jednotku, sběrné výfukové potrubí a katalyzátor a řadu dalších menších úprav. Tak jako dosud je přizpůsoben pro spalování benzinu i bioetanolu.

Dalších úprav se dočkala převodovka a geometrie náprav. Kola obouvají pneumatiky s o 30 % nižším valivým odporem a k hospodárné jízdě také pomáhá ukazatel aktuální spotřeby na přístrojovém štítu. Celkové snížení spotřeby je zhruba 10 %.

V nabídce zůstává tří- i pětidveřový hatchback a to jak ve standardním provedení, tak zvýšená verze Way. Mille Economy má na brazilském trhu roli nejlevnějšího Fiatu, je o čtvrtinu levnější než modernější Palio se stejným motorem.

Diskuze (18)
4. 9. 2008 10:16
Re: Největší automobilová legenda!
Bohužel nemám. Kdysi jsem jednu našel, ale byla v dost mizerném rozlišení. V zásadě se proti evropské verzi nic nezměnilo, jen to logo výrobce... :-(
Avatar - shamal
3. 9. 2008 20:22
Re: UNO
Logo je evropská záležitost. Brazilské Uno (a všechny modely z něj odvozené) měly širší kapotu přes blatníky a špunt nádrže z druhé strany (čert ví proč). Takže tohle je evoluce toho brazilského Una, které vypadalo po prvním faceliftu trochu jinak než Logo (viz předek faceliftované dodávky Fiorino). Nástroje na výrobu Loga skončily v Polsku.
Avatar - JFK
3. 9. 2008 19:31
Re: Největší automobilová legenda!
nemas fotku?
Avatar - gld
3. 9. 2008 19:06
Re: Největší automobilová legenda!
aha, dík, som sa čudoval prečo mi to nejde vygúgliť >:D
Avatar - gld
3. 9. 2008 19:04
Re: Největší automobilová legenda!
poviem rovno, ok dík, to si už viem predstaviť :-)