Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat představuje elektrickou osobní dodávku E-Ulysse, hlásí tak návrat k MPV

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 3. 2022 • 22:04
25
19
Zobrazit náhledy (25)
Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse Fiat E-Ulysse

Druhý elektromobil v nabídce značky Fiat, osobní verze modelu scudo, hlásá návrat značky do segmentu MPV.

Automobilka Fiat pokračuje v elektrifikaci představením svého druhého čistě elektrického modelu, kterým se po městském Fiatu 500e stává prostorné MPV E-Ulysse. Základem vozu je užitkový model Fiat Ducato, středně velká dodávka z rodiny Stellantis a sourozenec modelů Citroën Jumpy, Peugeot Expert nebo Opel Vivaro, zatímco jméno si značka vypůjčila od pozapomenutého MPV, s jehož prodejem skončila v roce 2010.

Začneme tedy rovnou technikou, která vzhledem k příbuznosti s dalšími modely z rodiny Stellantis nemá příliš čím překvapit. Vůz je dostupný s bateriemi o kapacitě 50 kWh a 75 kWh, přičemž výkonnější verze slibuje čistě elektrický dojezd až 330 km (dle WLTP) v kombinovaném režimu.

Pohon zajišťuje elektromotor o nejvyšším výkonu 101 kW (136 k) s nejvyšším točivým momentem 260 Nm, který nabídne nejvyšší rychlost až 130 km/h. Hodnoty akcelerace automobilka (snad raději) neuvádí. Zmiňuje ovšem standardní podporu rychlonabíjení při výkonu 100 kW, díky čemuž je možné dobít baterii na 80 % kapacity již za 45 minut.

Kabina vozu měla být optimalizována tak, aby nabídla italské umění pohostinnosti a působila jako obývací pokoj na čtyřech kolech. K tomu by ostatně mělo přispět i volitelné panoramatické střešní okno, složené ze dvou panelů, které vytváří plochu téměř 1 m2. Mezi skly, která je možné zakrýt clonou, je pak vyveden panel klimatizace s šesti výdechy, nastavením teploty a LED osvětlením.

Kabinu je možné upravit pro přepravu maximálně sedmi nebo osmi pasažérů. Konfigurace se sedmi místy, označovaná Living room, počítá s otočením dvojice sedadel v druhé řadě proti směru jízdy a možností rozložení stolku, díky čemuž vzadu vznikne příjemná atmosféra obývacího pokoje.

Verze Shuttle pak počítá se třemi sedadly v druhé i třetí řadě, otočenými po směru jízdy. Sedadla přitom nabízí nastavitelný sklon opěráku, nastavitelné loketní opěrky a možnost podélného posuvu v kolejích, díky čemuž je možné kabinu upravovat podle aktuální potřeby. V osmimístné konfiguraci by posádka měla být k dispozici až 12 konfigurací, zatímco v sedmimístné až 16 konfigurací.

Připomeňme, že elektrická dodávka měří 1,9 metru na výšku a 4,95 metru, respektive 5,3 metru u verze Long, na délku. Nákladový prostor nabízí objem až 4200 litrů ve standardní verzi, respektive 4900 litrů ve verzi Long. Při obsazení všech míst ovšem objem klesá na 900, respektive 1500 litrů. Ložná plocha je pak 3,1 metru ve standardní verzi, 3,5 metru u verze Long.

V technologické výbavě vozu nechybí tři verze infotainmentu, přičemž nejvyšší má úhlopříčku 7“ a nabízí navigaci TomTom nebo podporu AndroidAuto/Apple CarPlay. Vůz může být také vybaven systémy rozpoznávání dopravních značek, varováním před opuštěním jízdního pruhu, hlídáním mrtvého úhlu, systémem prevence čelní srážky, aktivním nouzovým brzděním, couvací kamerou se 180° obrazem nebo systémem nastavitelného ESP Grip Control.

Již základní výbava vozu by měla zahrnovat 17“ litá kola, třízónovou klimatizaci, stínítka pro zadní skla nebo sítě pro bezpečnou přepravu nákladu. Vyšší verze Lounge přidává například elektricky ovládané páté dveře, zmiňované prosklení střechy, ambientní světa, xenonové světlomety nebo kožené čalounění.

Výroba dodávky Fiat E-Ulysse bude probíhat ve francouzském závodě Hordian a první kusy by se měly na vybraných evropských trzích začít objevovat již od května tohoto roku.

Související články

Témata
4. 3. 2022 15:10
...
Ach tato globalizacia a prepoziciavanie modelov...vsetko na jedno kopyto len prelogovanie...
Uz sa neni na co tesit...
Avatar - Jerry.Gunman
4. 3. 2022 11:26
Re: dojezd
To víš, že zaplatí :D
Stačí jenom "vhodně" pracovat s emisními povolenkami, zdaněním PHM a ostatními nástroji "zostřeného prosazování pravdy, lásky a elektromobility"

Když se ke stávající ceně PHM "růbne" 30-40 €centů / litr "daň za znečišťování ovzduší", když Ti za vlastniství "neekologickéhovozidla se spalovacím motorem" berňák vyšvihne doplňkovou eko-berni 100.000 Kč ročně ... ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
4. 3. 2022 11:18
Re: ... tak určitě....
Jak říkáš...
možná (???) použitelné jak dodávka pro cour - ačky po městě.
jestliže 75 kWh baterie podle optimistické normy WLTP : WTF slibuje dojezd "AŽ" 330 km, tak s bateriá 50 kWh bude WTF dojezd někde okolo 200 km
V reálných podmínkách lze očekávat 75 kWh dojezd +- 200, s 50 kWh baterií nějakých +- 120 km.

Tož to ja, to aby si firemní nákupčí už brali spacáky a šli stát frontu před Mototechnu :D :D :D
Avatar - KANKUNEN
4. 3. 2022 10:15
Re: Osobni dodavky
Na jedné stránce tu jsou boudy a všechny mají špatný motor.
Články odjinud