reklama


Fiat Scudo Combi 2.0 Multijet –  Z užitkového na osobní a zpět

Fiat Scudo Combi 2.0 Multijet – Z užitkového na osobní a zpět

 
 

Scudo dospělo z přestavěného modelu Ulysse první generace ve větší a samostatný model s všestranným využítím.

Současná generace Fiatu Scudo se představila koncem roku 2006 a její prodej se naplno rozběhl v loňském roce. Lehký užitkový automobil je nabízen v množství variant od skříňové až po luxusní mikrobus. K redakčnímu testu dorazila osobní verze pro šestičlennou posádku vybavená přepážkou legalizující odpočet DPH.

Začátkem listopadu roku 2006 Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Sergio Marchionne, člen správní rady Fiat, představili v závodě Sevel Nord novou generaci lehkých užitkových automobilů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo. Tato trojice vstoupila na evropské trhy s množstvím verzí na začátku roku 2007. Při slavnostním zahájení podzimní výstavy „The European Road Transport Show 2007“ v Amsterdamu byla tato trojice vozů oceněna prestižním titulem „Van of the Year 2008“. Vítězné automobily získaly v hodnocení mezinárodní poroty 108 z celkových 140 možných bodů. O výsledku rozhodovala porota složená z 20 motoristických novinářů z celého světa.

Desítky verzí

obrázek [300 x 290] Nabídka Fiatu Scudo se rozděluje na několik větví, kterými jsou čistě užitkové vozy (Furgone), kombinované pro náklad i cestující (Combi) a osobní (Panorama). K dispozici jsou dvě možnosti užitečné hmotnosti (1000 a 1200 kg), dvě délky rozvoru (3000 nebo 3120 mm) a tedy i dvě celkové délky vozu (4805 mm a 5135 mm), dvě výšky stropu (vnitřní výška 1450 a 1750 mm), čtyři vnější výšky (1940 a 2280 mm s mechanickým pérováním a 1890 a 2200 se vzduchotlakovým pérováním), dvě délky nákladového prostoru (2250 a 2580 mm), tři objemy nákladového prostoru (5, 6, 7 m³).

Líbivý vzhled i bohatá výbava

Pro redakční test jsme měli k dispozici zástupce kombinovaného provedení pro náklad i cestující pojmenovaný Scudo Combi 2.0 Multijet Executive 10Q L1H1 - šestimístné provedení lehkého užitkového vozu s posuvnou přepážkou pro odpočet DPH, díky níž se Scudo řadí do kategorie N1.

obrázek [555 x 289]
 

Fiat Scudo je elegantní dodávkový automobil s moderní konstrukcí, jehož design je dílem studia Pininfarina. Testovaný Scudo Combi v provedení Executive stojí prakticky na vrcholu nabídky verzí Combi s rozvorem 3000 mm a svou výbavou se bez problému vyrovná bohatě vybaveným čistě osobním zástupcům kategorie MPV. Součástí standardní výbavy v interiéru je autorádio s CD přehrávačem, dvouzónová automatická klimatizace s výdechy i pro druhou řadu sedadel a elektricky ovládaná okna předních dveří.

Za volantem se řidič cítí téměř jako v osobním voze a má všechny důležité ovládací prvky na dosah, jedinou drobnou výtku si zaslouží pouze posuvná přepážka, jejíž část z pletiva by mohla zasahovat o něco níže, čímž by se zlepšil výhled přímo za vůz (to však omezují předpisy).

Královský je přístup na sedadla druhé řady díky rozměrným posuvným dveřím na obou stranách, po jejichž otevření vznikne otvor široký 924 mm a vysoký 1203 mm. Již v základním šestimístném uspořádání nabízí zavazadlový prostor objem 2,5 m³, který je široký 1530 mm (!), vysoký 1449 mm a dlouhý 1050 mm. Po vyjmutí druhé řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší na 5 m³ a ložná plocha se prodlouží na 2050 mm. Přístup do zavazadlového prostoru umožňují rozměrné zadní dveře po jejichž otevření vznikne otvor široký 1237 mm a vysoký 1272 mm.

obrázek [555 x 294]
 

Pod kapotou

K pohonu testovaného vozu slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 cm³ s výkonem 100 kW (136 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 320 Nm při 2000 ot./min., který patří do řady Multijet s elektronicky řízeným vysokotlakým přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail. Síla této pohonné jednotky je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, jejíž ovládání je příkladně lehké a přesné.

Příjemné cestování

obrázek [300 x 400] Jízda s Fiatem Scudo se vzdaluje klasickým užitkovým vozům a přibližuje se spíše čistě osobním automobilům. Karoserie je skvěle odhlučněná a v interiéru se neprojevují žádné rezonance stěn či stropu. Podvozek i při jízdě bez zátěže hladce zvládá nerovnosti a poradí si bez problému i s okreskou plnou zatáček. V případě plného zatížení téměř pětimetrové Scudo stále dobře drží zvolenou stopu a pouze při snaze o agresivní jízdu se začne projevovat tendence k nedotáčivosti.

Cestování s Fiatem Scudo zpříjemňuje charakteristika výkonného vznětového motoru, který je velmi pružný. Jeho spotřeba paliva se při ustálené rychlosti 90 km/h pohybuje při 1800 ot./min. okolo hodnoty 5,6 l, v rychlosti 110 km/h při 2400 ot./min. je spotřeba 7,8 l a v rychlosti 130 km/h odpovídající přibližně 2800 ot./min. je spotřeba 10,4 l. Na konci testu, kdy bylo Scudo využíváno pro jízdu na běžných silnicích, dálnicích i ve městě hlásil palubní počítač průměrnou spotřebu 8,2 l.

Fiat Scudo nese jméno svého předchůdce, ale v porovnání s ním je daleko napřed v parametrech nabízených pohonných jednotek, konstrukci karoserie a nabídce standardní i příplatkové výbavy.

Související články:

První cena vozu470.000,- Kč (Scudo Combi 12Q L1H1 STD, 1.6 Multijet 66 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací670.000,- Kč (Scudo Combi 10Q L1H1 EXECUTIVE, 2.0 Multijet 100 kW )
Základní cena testovaného vozu670.000,- Kč (Scudo Combi 10Q L1H1 EXECUTIVE, 2.0 Multijet 100 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků735.100,- Kč (Scudo Combi 10Q L1H1 EXECUTIVE, 2.0 Multijet 100 kW)
Ceny jsou uvedeny bez DPH

Plusy

  • ovladatelnost a kvalita jízdy
  • silný a kultivovaný motor s rozumnými nároky na palivo
  • řízení
  • přesná 6stupňová převodovka
  • design

Minusy

  • spousta tvrdých plastů v interiéru
  • špatný výhled vzad přes přepážku N1
  • omezená variabilita zavazadlového prostoru s přepážkou N1
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Scudo Combi 2.0 Multijet

Cena v základní výbavě: 670 000 Kč Cena v testované výbavě: 735 100 Kč

Základní výbava:ABS + brzdový asistent, čelní airbag řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s třítlačítkovým dálkovým ovládáním, tempomat Cruise Control, dešťový a světelný snímač, dvouzónová automatická klimatizace (s atermickým čelním sklem), zadní přídavné topení s nenaprogramovatelným Webastem, dvoje boční posuvné prosklené dveře, dvě posuvná pravá a levá okna u 2. řady, 2 vytahovatelné držáky na nápojové obaly v palubní desce + zapalovač cigaret v palubní desce, autorádio s CD + 4 reproduktory, ovládače pod volantem, PACK INTEGRALE - jednotná barevná kombinace, metalický lak

Výbava testovaného vozu:ESP (+ 15.000,- Kč), boční airbagy (+ 5000,- Kč), zatmavená skla 2. a 3. řada + zadní okno (+ 2800,- Kč), 4 ks slitinové ráfky 16" (+ 15.900,- Kč), parkovací senzor (+5000,- Kč), velký kobereček (+ 1500,- Kč), posuvná přepážka N1 (+ 19.900,- Kč)

Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí

Bernie Ecclestone skončil po více než 40 letech v čele…

Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

 
Technické údaje
Motor Fiat Scudo Combi 2.0 Multijet
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.8 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 2500 / 5000
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1848 / 917
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1895
c) výška (mm): 1980
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1055
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1560
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Fiat Scudo Combi 2.0 Multijet
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Renault a Fiat: Dohoda o vývoji lehkých užitkových modelů Renault a Fiat: Dohoda o vývoji lehkých užitkových modelů

Automobilky Renault a Fiat v oficiálním prohlášení…

Lehce modernizovaný Fiat Scudo pro rok 2013 Lehce modernizovaný Fiat Scudo pro rok 2013

Fiat pro letošní rok lehce upravil svůj lehký užitkový…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma zubama! Nic pro citlivky

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma…

Tomu se říká láska. Zpěvačka Dara Rolins (44) vyrazila strávit pár volných dnů se svým přítelem Patrikem…

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o nouzovém plánu: Jen mrhání peněz

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o…

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo plán pro případ, že by o černouhelnou společnost OKD neprojevil…

 

iSport.cz

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

Potřebuju bojovníky, kteří budou žrát trávu – vyhlásil útok na záchranu nový příbramský kouč Kamil Tobiáš. Hledá…

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na přestupu dohodly

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na…

Ve Slavii už Stanislav Tecl před šesti lety hostoval, nyní se do ní vrací zpátky. Šestadvacetiletý útočník,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama