Ford F-450 a F-550: Nový zážehový motor 6,8 V10 pro středně těžkou řadu
Fordovy medium-duty trucks, jak je za mořem tato třída nazývána, mohou být nově poháněny zážehovým motorem V10 o objemu 6,8 litru s výkonem 270 kW (367 k) ve 4750 min-1 . Má tři ventily na válec (dva sací a jeden výfukový) a rozvod OHC, tedy vačkový hřídel v hlavě. Dlouhé sací kanály při nižších otáčkách zrychlují proudění vzduchu a zvyšují tím točivý moment. Kratší se pak používají naopak při vyšších otáčkách, kdy poskytují optimální rychlost sání pro efektivní plnění válců a maximální výkon.
Točivý moment o hodnotě 619 Nm ve 3250 min-1 přenáší šestistupňová samočinná převodovka TorqShift, která byla až dosud spřažena pouze s turbodieselem objemu 6,7 l, takže je dostatečně dimenzovaná. Planetové soukolí je vyrobeno z práškového kovu. Jeho struktura se skládá ze čtyř částí, které jsou spojeny k sobě a jsou natolik tuhé, aby vydržely mechanickou námahu. Převody s dvojitým rychloběhem šetří palivo na dálnici. S klikovým hřídelem motoru je spojen Live Drive PTO, který umožňuje připojit a pohánět externí zařízení typu sněžných pluhů, sypačů soli, čerpadel pro kropení silnici a podobně.
Obě řady s novým motorem budou k dispozici ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Američtí zákazníci mohou pro své Fordy F-450 a F-550 zvolit také kombinaci nového motoru a alternativních paliv – zemního plynu (CNG), či propan-butanu (LPG). Bezproblémovou konverzi umožňují také zesílené ventily a jejich sedla. Této nabídky využijí většinou firemní klienti pro větší flotily vozidel.