Ford Fiesta 2000

Ford Fiesta 2000

 
 

Výrazný nový design přední partie nového Fordu Fiesta signalizuje, že jeden z nejprodávanějších malých vozů na evropském trhu vstupuje do roku 2000 s mnoha inovacemi. Od počátku roku 2000 bude navíc paleta verzí doplněna o provedení Fiesta Sport s motorem 1,6 l/76 kW (103 k), které bude mít výkonové a jízdní charakteristiky srovnatelné s kompaktními sportovními kupé.

Vedle změn v designu vozu provedl Ford mnoho funkčních úprav u všech verzí Fiesty. Jako jeden z vůbec prvních automobilů segmentu B nabízí Fiesta například boční airbagy chránící hlavu a hrudník před následky bočního nárazu.

O snadnější jízdu zejména v přeplněných velkoměstech se pak stará přepracovaná verze samočinné bezestupňové, převodovky CVT.

Uvnitř modernizované Fiesty naleznete nová, pohodlnější přední sedadla, větší počet odkládacích přihrádek či praktickou kapsu pod sedadlem řidiče (mimo verze Budget a Sport). Interiér získal hodnotnější vzhled díky použití nových potahových materiálů, které jsou sladěny s odstíny laku karoserie. U verze Fiesta Ghia jsou některé detaily pochromovány, modely Trend a Sport mají zase povrch přístrojové desky v kovově šedém odstínu.

Fiesta Sport

Úplná novinka v nabídce, Fiesta Sport, výrazně rozšíří paletu dosud nabízených provedení o verzi, která těží ze silného motoru a mnoha úprav. Charakter tohoto vozu snad nejvíce ovlivnil úspěšný Ford Puma.

Fiesta Sport má upravené zavěšení kol - podvozek je tužší a nižší než u standardních verzí. Ještě více se tak zlepšila ovladatelnost Fiesty a její jízdní dynamika je nyní srovnatelná s kompaktními kupé. Hlavními změnami je použití příčného zkrutného stabilizátoru s větším průměrem na přední nápravě a tužšího uchycení zadní nápravy, takřka všechny části podvozky jsou však modifikovány pro dosažení špičkových jízdních vlastností.

Pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec 1,6 1 Zetec-SE s výkonem 76 kW (103 k), poprvé použitý v minulém roce u modelu Focus. Vyniká hlavně příznivým průběhem křivky točivého momentu s vrcholem 145 N.m při 4000 ot./min, což mu umožňuje velmi dobré zrychlení při předjíždění i rychlou jízdu na dálnici. Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 10,2 s. O sportovní zvuk motoru se stará speciálně odladěné výfukové potrubí.

Charakteristice vozu odpovídá i progresivněji nastavené ovládání škrtící klapky, volba jednotlivých převodů s kratším stálým převodem a krátké přesné řazení, známé již z Pumy. Instalovány jsou brzdy s větším průměrem (na některých trzích standardně s ABS), původní řízení s posilovačem prošlo několika úpravami zajišťujícími jeho ještě větší přesnost.

Model Sport má podobně jako ostatní verze Fiesty nový vzhled přední a zadní partie, doplněný navíc o přitažlivou masku chladiče s mřížkou z leštěné nerezavějící oceli a přední nárazník s integrovanými kruhovými světlomety do mlhy. Fiesta Sport se vyrábí výhradně s třídveřovou karoserií a dodává se s patnáctipaprskovými 15" litými koly, střešním spoilerem a nástavci prahů a zadního nárazníku v barvě karoserie.

Interiér vozu zdobí potahové látky v červené či modré barvě, volant je částečně potažen kůží. Sedadla mají anatomický tvar a povrch vnitřních panelů je vyveden v metalické šedé barvě.

Širší nabídka uspokojí všechna přání

Vedle nového provedení Sport bude Ford Fiesta MY 2000 nabízena ve čtyřech jasně odlišených a dobře vybavených verzích: Budget, Ambiente, Trend a Ghia, a to s tří- nebo pětidveřovou karoserií. Díky této široké nabídce je možné uspokojit i značně odlišná přání v segmentu, kde někteří zákazníci žádají druhý nebo třetí vůz do města, pro jiné se ovšem Fiesta stává klasickým rodinným vozem.

V nabídce jsou tři zážehové motory, čtyřválce Zetec-SE 1,25 a 1,41 a 1,3 1 Endura-E , stejně jako osvědčený vznětový agregát 1.8 Endura-D. Standardní přímo řazená pětistupňová převodovka bude doplněna možností volby nové verze samočinné převodovky Ford s plynule měnitelným převodem, která se dodává výhradně ve spojení s motorem 1,25 1. Tato kombinace je ideální pro snadnou a pohodlnou jízdu v hustém městském provozu.

Fiesta MY 2000 má rovněž větší standardní i volitelnou výbavu, která zahrnuje řízení s posilovačem, ABS, airbag řidiče a spolujezdce, nový design litých kol nebo poklic ocelových kol. Z nadstandardní výbavy můžeme uvést klimatizaci nebo dálkové ovládání centrálního zamykání (oba tyto prvky jsou standardem u verze Ghia).

Nové potahové látky a výbava

Interiér Fiesty navazuje na změny v exteriéru. Cestující jistě ocení pohodlnější přední sedadla, více odkládacích prostorů a také nové materiály čalounění s novými odstíny.

Přední sedadla nové Fiesty byla důkladně přepracována a využívají konstrukci původně vyvinutou pro Ford Focus. Model Fiesta Sport je vybaven stejnými sportovními sedadly, jaká jsou ve Fordu Puma - vyznačují se výraznými konturami a dokáží cestujícím při ostrém průjezdu zatáčkou poskytnout dostatečnou oporu.

Přístrojová deska je logicky uspořádaná, přístroje mají bílé podklady u verzí Sport a Trend a klasické černé s bílými číslicemi u dalších verzí. Osvětlení přístrojů nyní zajišťují LED diody, grafika je přehlednější a elektronicky řízený rychloměr disponuje denním a celkovým počítačem kilometrů.

Přístrojová deska Fiesty Sport a Trend má nový šedý metalizovaný povrch, Fiesta Trend navíc i metalizovaný povrch na dotek příjemné hlavice řadicí páky. Fiesta Sport nabízí unikátní barevné provedení interiéru, kde jsou sedadla, výplně dveří a kůží částečně potažený volant v modré nebo červené barvě. Interiér je přitom sladěný s odstínem laku karoserie.

Špičkové jízdní vlastnosti

Nová Fiesta si ponechala všechny vyhlášené přednosti svojí předchůdkyně a posunula je ještě o něco dále - to se týká zejména jízdního komfortu, ovladatelnosti, jízdních vlastností a předvídatelnosti chování vozu. Tyto vlastnosti pasovaly Fiestu na absolutní vrchol ve své třídě. Klíčovým prvkem pro dosažení skvělých jízdních vlastností je přední pomocný rám, který výrazně zvyšuje přesnost nastavení geometrie přední nápravy a její tuhost. Přední kola jsou přitom zavěšena na příčných vzpěrách typu McPherson. U vozu této třídy je netradiční použití stejně dlouhých hnacích hřídelů předních kol, čímž se eliminuje problém tzv."torque steer", který se vyskytuje u vozů s pohonem předních kol - vůz může v určitých mezních situacích vykazovat snahu jet ke straně.

Vzadu má Fiesta nápravu s vlečenými rameny, jejichž geometrie podporuje sbíhavost kol. Relativně měkké vinuté pružiny zvyšují celkový komfort jízdy.

Nová Fiesta Sport má důkladně upravený podvozek, díky němuž má jízdní vlastnosti se skutečně sportovní charakteristikou. Zvýšení tuhostí v krutu je citelné hlavně při ostrém průjezdu zatáček. Vpředu se tuhost zvětšila o 41 % použitím příčného zkrutného stabilizátoru o průměru 17 mm namísto 15 mm a použitím o 12 % větších vinutých pružin. Změnila se i charakteristika tlumičů, jež nyní přispívá k výrazným prožitkům z jízdy. Z dalších změn jmenujme nová pružná lůžka horních úchytů vzpěr McPherson z tvrdší pryže, podobně jako u modelu Ford Puma.

Tuhost zadní nápravy vzrostla v případě modelu Fiesta Sport o 42 %, a optimálně tak doplňuje tužší přední zavěšení. Zároveň se zvýšení tuhosti karoserie v krutu je tak celý vůz mnohem pevnější a přesněji reaguje na povely řidiče a poskytuje mu větší zážitek z jízdy.

Fiesta Sport má navíc o 13 mm menší světlou výšku vpředu a o 10 mm vzadu - tím došlo i ke snížení těžiště vozu, omezilo se naklánění vozu a zvýšila se celková stabilita. Vůz je vybaven koly 15 x 6, obutými do pneumatik 195/50.

Optimalizované řízení s posilovačem (standard u většiny verzí mimo Fiesty Budget) je nyní přesnější a dává řidiči pocit přímějšího kontaktu s vozovkou. Fiesta Sport má posilovač s tužší charakteristikou, takže řízení odpovídá sportovnímu pojetí celého vozu. Řízení má rovněž výraznější centrální polohu při přímé jízdě, menší tření těsnění a třmenů a také tužší pouzdra hřebenové tyče řízení (podobně jako u modelu Puma).

Většímu výkonu verze Fiesta Sport odpovídají i patřičně dimenzované brzdy s větším průměrem. Použity jsou větší kotouče s vnitřním chlazením vpředu a větší bubnové brzdy vzadu. U některých modelů na vybraných trzích je standardem i ABS, v případě verze Sport i ve spojení s protiprokluzovým systémem.

Nové boční airbagy, bezpečnost a zabezpečení

Již minulé generace Fordu Fiesta byly vyhlášené dobrou úrovní bezpečnosti. Nová Fiesta z těchto základů vychází a jako v mnoha dalších směrech i zde posouvá měřítka výše. Jako jeden z vůbec prvních automobilů segmentu B má Fiesta boční airbagy chránící i hrudník a hlavu Standardně se montuje i vysoko umístěné třetí brzdové světlo, za příplatek je k mání protiblokovací brzdový systém ABS.

Nové boční airbagy jsou v této třídě dosud opravdu výjimečnou záležitostí a chrání nejen bok, ale i hrudník a hlavu. Tyto airbagy o objemu 15,5 1 jsou umístěny na vnější straně opěradel předních sedadel a vytvářejí v případě nárazu bezpečnostní clonu mezi tělem a bokem vozu. Boční airbagy jsou montovány pouze ve spojení s dvojicí předních airbagů.

Nová Fiesta splňuje nejen všechny povinné bezpečnostní testy, jako je třeba Euro NCAP, ale i specifické a mnohem náročnější normy automobilky Ford.



Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Ford Představujeme

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost Ford Fiesta (1989-2002) - recept na dlouhověkost

V jeho kariéře se střídala silná a slabá léta, konkurence…

Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…