Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta: Technická data a nová fotogalerie

Diskuze (242)
Nová generace Fordu Fiesta se představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje by se v Evropě měla dostat na podzim. Nyní se objevily první technické údaje.

Zatímco končící generace byla spíše konzervativní, ta která přijde na podzim má výrazný a dynamický design, který jde ve stopách většího Focusu. Důležitá je také úspora 40 kg v mezigeneračním srovnání, a to při zachování téměř identických vnějších rozměrů. Karoserie má navíc vyšší tuhost a stojí na platformě aktuální generace Mazdy 2. Zavazadlový prostor se velikostí 295 l zařadí mezi největší v segmentu malých vozů.

Bezpečnostní výbava bude v závislosti na verzi obsahovat čelní airbagy, boční i okenní airbagy a také kolenní pro řidiče. Fiesta může také mít nové uživatelské rozhraní s 89mm obrazovkou, startování tlačítkem, bezklíčový přístup do vozidla nebo tempomat. V nabídce se objeví dvě nové verze 1,6 Duratec TI-VCT a úsporná 1,6 TDCi EcoNetic.

V tuto chvíli je známo, že se Fiesta bude nabízet s šesti motorizacemi, které pokrývají spektrum zdvihových objemů motorů od 1,25 do 1,6 litru. Základem bude čtyřválcový 1,25 Duratec, který má ve své slabší verzi výkon 44 kW, silnější varianta pak 60 kW. Další motorizací je 1,4 Duratec o výkonu 71 kW, který bude možné jako jediný zkombinovat s automatickou převodovkou.

Ford Fiesta - přehled benzinových motorizací
Motor1,25 (44 kW)1,25 (60 kW)1,4 (A)1,6 TI-VCT
Zdvihový objem [cm3]1242124213881596
Válce/ventily4/24/-4/-4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/600060/580071/575088/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]109/-114/-128/-152/-
Max. rychlost [km/h]152168175 (166)193
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,913,312,2 (13,9)9,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,7 (6,5)5,9

Motor 1,6 Duratec s variabilním časováním ventilů TI-VCT dosahuje výkonu 88 kW při 6000 ot./min a díky tomu dokáže novou Fiestu zrychlit na 100 km/h pod 10 sekund. Přitom kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km je jen o 0,2 l vyšší než v případě motorů 1,25 (60 kW) a 1,4 (71 kW).

Vznětové motory budou zastupovat dvě pohonné jednotky ze společného vývoje Ford a PSA. Menší 1,4 TDCi má výkon 50 kW, větší 1,6 TDCi 66 kW. Obě mají řídicí jednotku s funkcí „stall prevention“, která změnou nastavení zapalování zlepšuje chod motoru v nízkých otáčkách. Díky tomu a díky nižší hmotnosti se akcelerace dieselových Fiest z klidu na 100 km/h zlepšila o 22 % a pružná akcelerace o 14 %.

Novinkou je úsporná verze EcoNetic, která je odpovědí na VW Polo BlueMotion nebo Renault Clio eco2. Úpravami aerodynamiky a použitím pneumatik s nízkým valivým odporem dosáhl Ford u motoru 1,6 TDCi kombinované spotřeby 3,7 l/100 km, což odpovídá 99 g/km emisí CO2.

Ford Fiesta - přehled dieselových motorizací
Motor1,4 TDCi1,6 TDCi1,6 TDCi EcoNetic
Zdvihový objem [cm3]156015601560
Válce/ventily4/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]50/400066/400066/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]-204/-204/-
Max. rychlost [km/h]-175-
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,23,7

Ford má s Fiestou velké plány a v letech 2008 až 2010 ji chce postupně uvést na trh v Evropě, Asii, Jižní Africe, Austrálii a Americe. Jako první si od dealerů budou moci novou Fiestu odvézt zákazníci v Evropě a hned po nich se dočkají i zájemci v Číně. Zde se Ford chystá spustit výrobu koncem letošního roku v závodě Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) v Nanjingu.

Nový Ford Fiesta na AUTO.cz
Ženeva živě: Ford Fiesta - první dojmy

Diskuze (242)
18. 7. 2008 21:27
Re: Co má Mondeo navíc?
TIP TOP musi byt pneu pri kazdem testovani limitu podovzku jinak to neni test ale exibice amaterismu.

Kdyby si byl nekdy u nejekeho testovani zavodniho auta pro nastaveni podvozku na danou trat, vedel by si
ze neprobiha na na spatnych pneu. Tim by byl cely test na pytel.

"F1 pri relativne nizkych rychlostiach " zadne zavodni podvozek se neladi pri nizkych rychlostech naco take.

K tomu moze napomoct aj cista stopa,

//// cista zavodni stopa je vzdy bez smyku!!! Na asfaltu, sotlian nebo snih to neresime.

Pokud jedes na limite a nemas kvalitni pneu nemuzes je porad cistou stopu ani testovat objektivne naladeni podovozku.
S ti nic nenadelas.

Rika se nejrychlejsi musi byt vzdy pneu, podvozek, motor. presne v tomto poradi.

Mohuzel jak vidime jsou auta jako Honda ktere to maji uplne obracene.

Ford nastesti ne.

:yes: :yes:
18. 7. 2008 21:03
Re: Co má Mondeo navíc?
Jediny, kto dokaze naladit torzku na uroven multilink je Ford... Pani, Ty ale kecas. Clio RS ani Astra OPC nemaju o nic horsi povdvozok ako Fiesta ST.

/// maji >:D

Navyse co ma torzka napriklad s neutralitou auta a uz len Fiesta ST je neutralnejsia na limite, ako ST T5...

// blbost

To sa tu moze zapojit niekto s AR 147 a povedat, ze maju lichobezniky v predu a trapne ST sa moze s MacPherson schovat, lebo sa tam neda nstavit poriadne geometria a je to na nic a nikdy sa to nemoze rovnat 147.

//tak to je blobost roku, ty si fakt odbornik
Vylepsenou modifikací lichoběžníkové nápravy vzniklo zavěšení známé jako McPherson.

>:D >:D Co znamena kecale Babo ze McPherson je lepsi nez lichobezniky!!!!

B, C aj D segemnte, v ziadnom vsak zatial nie je uplne najlepsi,

/// prave ze je EU Ford dela nejlepsi podvozky 2WD B, C aj D segemntu na svete. Staci mrknout na Top Gear a jine renomovane media. >:D
18. 7. 2008 20:43
Re: Co má Mondeo navíc?
>:D >:D uplne vse >:D vubec si nepochopil o cem mluvim.

dobre naladeny podvozok na horsich gumach moze kludne prejst zakrutu lepsie ako horsi podvozok na horsich

/////nemuze >:D
///
Napriklad ma tuhsi stabilizator a nedopusti take naklonenie karoserie, aby sa pneumatiky deformovali a tym padom idu stale po vcsej ploche behuna.

/////Muzes mit stabilizator trepa uplne na pevno se spatnymi pneu pudes stejne ven z idelani stopy.
>:D
17. 7. 2008 17:33
Re: Najrychlejsi Hot hatch - FiestaST?
Zdroj je v UK, proc se ptas?
17. 7. 2008 17:30
Re: Fiesta
ja sem >:D