Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle vypadá nový Ford Focus ST! Jaký motor použije?

David Bureš
Diskuze (20)
Na internet unikly fotografie nové generace hot hatche Ford Focus ST. Jak jinak než v klasické oranžové barvě.

Ford letos začal prodávat čtvrtou generaci svého oblíbeného kompaktního modelu Focus a od té doby postupně rozšiřuje nabídku. Nedávno se začal prodávat v nové oplastované zvýšené variantě Focus Active, naopak dnes už tradiční hot hatch Focus ST zatím čeká na premiéru nové generace. Podoba vozu však na internet unikla ještě před oficiální prezentací.

Dobrou představu o podobě Focusu ST už daly nedávné špionážní snímky prototypu, který na jízdní zkoušku vyrazil prakticky bez kamufláže, nejnovější fotografie však už auto ukazují kompletně bez maskování. Navíc se na nich Focus ST představuje v tradičním oranžovém laku Tangerine Scream, charakteristickém odstínu pro tento model.

Vzhled do velké míry připomíná Focus ve variantě ST-Line, v případě Focusu ST je tu však výraznější přední lízátko a tmavě šedé detaily, na přídi i zádi. Jiná je také maska chladiče s mřížkou využívající motiv včelí plástve, zatímco na bocích se objevují výraznější prahy a na zádi střešní spoiler. Nový difusor pak ukazuje koncovky výfuku po jeho stranách, Focus ST tak přijde o unikátní detail v podobě uprostřed umístěné koncovky. Škoda...

Uvnitř nemohou chybět sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, stejně jako u předchůdce je dodalo Recaro. Je tu pak i další detail typické pro sportovné laděné vozy, dekor připomínající karbonová vlákna. Důležitým detailem je pak hlavice řadicí páky, dokazující, že Focus ST bude určitě dostupný s manuální převodovkou.

Jestliže design nového Fordu Focus ST už známe, informace o motoru jsou zatím velkou neznámou. Nejčastěji se však spekuluje o zástavbě přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.3 EcoBoost, známého třeba z Mustangu. Stále však není vyloučen ani příchod dvoulitrového zážehového motoru.

Buď jak buď, bude Focus ST jedinou verzí tohoto modelu s benzinovým čtyřválcem, tedy samozřejmě před příchodem vrcholného Focusu RS. Jinak se Focus spoléhá na tříválce 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBoost. Právě patnáctistovku však Focus ST podobně jako Fiesta ST použít nemá, v jeho případě by byl potřeba vyšší výkon, a tak se Ford již obává nedostatečné spolehlivosti tak silného tříválce. Poháněná budou každopádně přední kola.

Nová generace Fordu Focus ST se podle všeho začne prodávat v polovině příštího roku. K představení tak dojde nejpozději za pár měsíců, přičemž k němu určitě nedojde na jarním ženevském autosalonu, kterého se Ford tentokrát nebude účastnit. Vedle pětidveřového hatchbacku se opět počítá i s ostrým kombíkem, který by podle některých zpráv měl být poháněn nějakým silným turbodieselem. Naftový Focus ST kombi byl totiž na některých trzích tak nesmírně populární, že Ford možná u této karosářské varianty ani nenabídne benzinovou alternativu.

Do příchodu Focusu RS bude vrcholnou verzí tohoto modelu. A navíc nejsilnější konvenční verzí vůbec, nový Focus RS chystaný pro rok 2020 totiž podle zákulisních zpráv vsadí na hybridní pohon.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - iudex
7. 12. 2018 14:21
Re: Jděte
Neviem, čo je u Teba normálny podvozok, ale dnešné hotheče už sú naladené tak, že sa s nimi dá jazdiť úplne v pohode aj bežné cesty. Napr. nový Megane RS na 19kach: čakal som dosť tvrdý podvozok (predsalen torzka a 19") a naopak je to prekvapivo pohodlné auto, žiaden kostitras, na 18kach to musí byť už úplne v pohode. A predpokladám, že aj nový FST trochu popracuje na komforte podvozka, takže ak bude S aj v kombíku (čo by mal byť), tak si to viem predstaviť ako ideálny kompromis rodinného a zábavného auta.
Avatar - Magister
7. 12. 2018 07:29
Re: Jděte
To, co je dnes normou mezi podvozky, by nebylo s tím výkonem bezpečné.
Avatar - Magister
7. 12. 2018 07:28
Re: ST
Tak objem ničím nenahradíš. A raději podladěný držák, než vyšroubovaný průser. Zvláště když jde auto na každodenní ježdění...a tam výkon soro k 300k bohatě stačí.
6. 12. 2018 22:00
Re: ST
Nevim, co myslíš jemným foukáním. Minulé ST mělo 184kW/360Nm s tím, že výkonové maximum je v 5.500 ot. Tzn. pokud má mít 2.3 (resp. 2.26) 206kW/400Nm, tak jej stačí naladit na podobný průběh, jako minulý dvoulitr. Tzn. bude těžce podladeny, kdy možná jsem divný, ale ST minulé ani předminulé generace mi nějak extra charakterní nepřišlo, protože potenciál obou motoru byl výrazně výše. A totéž bude zřejmě případ této podladene 2.3-ky. Ostatně to může zabít i jen SW (v minulem ST bez možnosti volby režimu), kdy v doprodavanem RS-u celý charakter motoru stojí a padá s tím, jestli má člověk režim Normal nebo Sport.

Ale na druhou stranu, pokud tam bude podladena 2.3-ka, tak to bude velmi dobrý materiál na to z toho udělat prislusne ostrý motor tak, jak to ukazkove umožňovala druhá generace STcka s pětiválcem.
6. 12. 2018 21:04
Jděte
už k šípku s těmi estéčky, spojléry, rekáry a mračítky!!! Já chci podladěný 2,3 ecoboost do obyčejného kombíku s normálním podvozkem! :-!