Ford Focus: Úsporná verze s 1.0 EcoBoost 99 g stojí 354.990 Kč
Ford na začátku roku upravil ceník modelu Focus. Z nabídky zcela zmizela karoserie sedan, novinkou je naopak úspornější verze přeplňovaného benzinového tříválce s obchodním označením 1.0 EcoBoost 99 g.
Nově nabízený motor doplňuje stejně výkonný 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW a točivém momentu 170 N.m. Oproti němu však novinka nabízí nižší emise oxidu uhličitého a nižší spotřebu paliva, která je pro české zákazníky důležitější.
Focus s úspornějším tříválcem spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,3 litru paliva na 100 kilometrů a vypustí 99 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Proti stejně výkonnému běžnému 1.0 EcoBoost se jedná o pokles 10 gramů CO2 a 0,4 litru benzinu.
Ekologický Focus se chlubí nižší spotřebou paliva díky aktivnímu uzavírání mřížky chladiče, aerodynamickému zakrytování podvozku nebo pneumatikám s nízkým valivým odporem. Dále nechybí regenerativní dobíjení akumulátoru brzděním, systém Stop-Start a prodloužené rychlostní stupně.
V nabídce Focusu je 1.0 EcoBoost 99 g nejúspornější benzinovou jednotkou. Takový turbodiesel 1.6 Duratorq TDCi v kombinaci se sytémem start-stop se chlubí ještě o 0,1 litru menší kombinovanou spotřebou.
Na českém trhu Focus s motorem 1.0 EcoBoost 99 g a pětistupňovým manuálem stojí 354.990 korun. Proti stejně výkonnému, „neúspornému“ 1.0 EcoBoost se jedná o příplatek 15.000 korun.
Za tuto částku je Focus vybaven šesti airbagy, manuální klimatizací, rádiem s dálkovým ovládáním, šesti reproduktory a vstupem USB, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, koženým volantem nebo elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.