Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus: Úsporná verze s 1.0 EcoBoost 99 g stojí 354.990 Kč

David Bureš
Diskuze (134)
Úporný zážehový tříválec je dostupný pouze pro pětidveřový Focus. Kombi s touto jednotkou nabízené není.

Ford na začátku roku upravil ceník modelu Focus. Z nabídky zcela zmizela karoserie sedan, novinkou je naopak úspornější verze přeplňovaného benzinového tříválce s obchodním označením 1.0 EcoBoost 99 g.

Nově nabízený motor doplňuje stejně výkonný 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW a točivém momentu 170 N.m. Oproti němu však novinka nabízí nižší emise oxidu uhličitého a nižší spotřebu paliva, která je pro české zákazníky důležitější.

Focus s úspornějším tříválcem spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,3 litru paliva na 100 kilometrů a vypustí 99 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Proti stejně výkonnému běžnému 1.0 EcoBoost se jedná o pokles 10 gramů CO2 a 0,4 litru benzinu.

Ekologický Focus se chlubí nižší spotřebou paliva díky aktivnímu uzavírání mřížky chladiče, aerodynamickému zakrytování podvozku nebo pneumatikám s nízkým valivým odporem. Dále nechybí regenerativní dobíjení akumulátoru brzděním, systém Stop-Start a prodloužené rychlostní stupně.

V nabídce Focusu je 1.0 EcoBoost 99 g nejúspornější benzinovou jednotkou. Takový turbodiesel 1.6 Duratorq TDCi v kombinaci se sytémem start-stop se chlubí ještě o 0,1 litru menší kombinovanou spotřebou.

Na českém trhu Focus s motorem 1.0 EcoBoost 99 g a pětistupňovým manuálem stojí 354.990 korun. Proti stejně výkonnému, „neúspornému“ 1.0 EcoBoost se jedná o příplatek 15.000 korun.

Za tuto částku je Focus vybaven šesti airbagy, manuální klimatizací, rádiem s dálkovým ovládáním, šesti reproduktory a vstupem USB, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, koženým volantem nebo elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.

David Bureš
Diskuze (134)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
30. 1. 2014 10:06
Re: ECO BOOSTER NENÍ EKO
JE TO VOBYČEJNÝ PŘIDUŠENÝ PŘÍMOVSTŘIK BENZÍN TSI CO PRÁŠÍ RAKA !! [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
29. 1. 2014 14:45
Re: ECO BOOSTER NENÍ EKO
:-O
29. 1. 2014 14:41
Re: Kolik to žere ve skutečnosti
Přesně tak. Při klidné jízdě by měl být přínos nulový.
Avatar - iudex
29. 1. 2014 09:37
Re: ECO BOOSTER NENÍ EKO
Nie, dlhodobú, ktorú som nenuloval aspoň desaťtisíc kilometrov.
29. 1. 2014 08:35
Re: problem s malym obsahem ?
Normalni jizda kolem 8.5 - 9 litru, z toho 50% mesto, 20% dalnice, 30% okresky. Dalo se by i za 8, nebyt toho mesta a kratkych tras (skolka, skola). Po dalnici pri 130 tacho osciluje okamzita kolem 8.
Vubec se nedivim, ze ji chvalili, motor se velmi povedl, plus vyborne odstupnovana prevodovka - nizsi rychlosti (1 - 4) jsou kratsi, coz se hodi do mesta.