Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga a Galaxy dostanou luxusní verzi Vignale

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Ford sice není luxusní značkou, ale specifikace Vignale jeho modely posunou výše. Po Mondeu a S-Maxu přijdou Kuga a Galaxy.

Ford v nedávné minulosti představil dva koncepty s názvem Vignale. S-Max se ukázal loni v dubnu v Miláně, Mondeo už v září 2013 na IAA ve Frankfurtu. Modrý ovál kdysi používal u neluxusnějších výbav jméno Ghia podle italské karosárny, kterou koupil v roce 1970. Krátce předtím pod její křídla přešla i konkurenční Vignale, takže je vlastně převzal obě. I když se pod slavnými názvy italských návrhářů neobjevují ani koncepty, přece jen chce druhé z nich vzkřísit.

Dnes jsou špičkou v jeho nabídce výbavy Titanium a Titanium X.

Vyšperkované prodejní verze Mondea a S-Maxu se objeví ještě letos, model střední třídy bude velké MPV následovat záhy. Označení Vignale dostanou také pravděpodobně i nejluxusnější Kuga a Galaxy, a to již na konci příštího roku. Alespoň podle současných plánů. Anthony Ireson, marketingový ředitel britského Fordu, to prozradil Auto Expressu na představení inovovaného C-Maxu.

Pochopitelně se rozšíření nabídky high-endových speciálů bude odvíjet od komerčního úspěchu prvních dvou jmenovaných. V Británii je bude prodávat na 70 dealerů, zákazníci ve velkých a hustě osídlených městech dostanou k ruce speciálně vyškolené servisní manažery. Kuga musí být ještě elegantnější a luxusnější než současná nejdražší verze Titanium X Sport s bodykitem, litými devatenáctipalcovými koly, navigací, zadní kamerou a dalšími prvky. V bohaté Británii si takové vozy jistě najdou zákazníků dost, Ford je tam tradiční značkou, byť už se na Ostrovech celé vozy nevyrábějí. Otázkou zůstává případný komerční úspěch jinde.

Níže však Ford nepůjde, takže Fiest a Focusů s logem sub-brandu Vignale se bohužel nedočkáme. Prodeje takových aut by byly příliš malé a jedná se přece o mainstreamové hatchbacky, v případě Focusu i sedany a kombi. Mondeo mainstream není? Jistě, je, ale Ford se chce ve střední třídě i kategorii menších SUV postavit BMW, Mercedesu a Audi. Nezapomínejme, že také Mnichov už má MPV, i když ne tak velké jako Ford.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
13. 4. 2015 15:50
Re: No
V Německu je prodej Mondea nebo S-maxu privátním zákazníkům méně jak 15% (u Mondea méně jak 10%) a velmi podobné je to v UK. Tedy velmi málo podobně jako u nás. A platí tam totéž co u nás, čím nižší třída a méně vybavený model tím větší prodeje do privátu (nejlépe se prodávají Pola, Fiesty, Fabie, všechny Dacie. Od střední třídy výš dominují nákupy na firmu (což ovšem v řadě případů znamená privátní využívání). Initiale Paris v Cliu je u nás neprodejná stejně jako v Německu nebo v UK, ta se dělá hlavně kvůli Francii. Stejně jako se dělá Vignale v Mondeu hlavně pro UK a pro DE, tedy pro domácí trhy, kde má daná značka velký podíl a "zajištěný" odbyt díky domácímu vnímání značky.
Avatar - Jaros71
13. 4. 2015 14:03
Rezerva?
Hmm..luxusní by bylo , kdyby S-MAX měl konečně rezervu !! >:D
Avatar - pumpkin
13. 4. 2015 14:01
Re: No
U nás to rozhodne funguje tak ako píšeš, so západom by som si už ale nebol taký istý. Pokiaľ viem, Vignale vzniklo práve nátlakom nemeckých zákazníkov, lebo jednoducho bol dopyt po lepšej výbave. Berme do úvahy, že tam väčšinou kupujú autá v plnej výbave aj súkromné osoby, tak prečo by si nemohli dopriať luxus aj v iných segmentoch, keď im je prémiová limuzína zbytočne veľká? Také Clio nemá nijak prémiový interiér, ale prečo nepridať možnosť všetko obšiť kožou a ďalšie detaily s puncom prémie? U nás výbava Initiale Paris asi nebude nikdy v ponuke, no inde ju verím ocenia. Aj tej Fieste alebo Fabii by sa taká prémiová výbava hodila.
13. 4. 2015 13:29
Re: No
tiež to tak vidím, koniec koncov keď prémia načiera hlbšie (viď debatky na tému základného motora mbc), môže sa mejnstrím naťahovať vyššie.
Avatar - Ham.
13. 4. 2015 12:55
Re: No
Přesně tak, Vignale není namířené na D3, ale například jako konkurence vyšších výbav Passatu. Existuje hromada firem kde je slušný rozpočet na auto, ale daná pozice si nesmí koupit prémii (klidně bych si vsadil, že L&K od Škodovky jdou u nás z 95% do korporátu). A tam bodují tyto nabušené verze. Proto také nemá smysl nabízet tuto alternativu třeba u Fiesty, kterou kupují spíše soukromé osoby a lepší výbavu by prostě nezaplatili. U Mondea nebo S-Maxu, kde jde minimálně 80% na klíčových trzích jako je DE nebo UK do korporátu je ovšem situace zcela opačná a Ford pociťuje, že mu konkurence užírá ty nejlukrativnější klienty a proto tato reakce, šéf evropského Fordu Farley to v nedávném rozhovoru popsal zcela pregnantně.