Ford Mondeo 2,0 TDCi Combi

Ford Mondeo 2,0 TDCi Combi

 
 

Nový Ford Mondeo kombi je na ulici těžko přehlédnutelný, jednak pro své rozměry, kdy délka přes 4,8 metru již na první pohled signalizuje velký vnitřní prostor a také pro fordův současný "New Edge Design", který je sice umírněnější než třeba u modelu focus, ale přesto mondeo výrazně odlišuje od předchozí "zakulacené" generace.

Nový Ford Mondeo kombi je na ulici těžko přehlédnutelný, jednak pro své rozměry, kdy délka přes 4,8 metru již na první pohled signalizuje velký vnitřní prostor a také pro fordův současný "New Edge Design", který je sice umírněnější než třeba u modelu focus, ale přesto mondeo výrazně odlišuje od předchozí "zakulacené" generace.

Pro test jsme si vybrali v současné době nejzajímavější verzi s novým motorem 2.0 TDCi, kterému je mimochodem věnována celá reklamní kampaň se sloganem "uslyšíte jen tlukot vašeho srdce". Je jasné, že špičkové turbodiesely jsou v současné době v Evropě jedním z nejdůležitějších argumentů pro úspěšný prodej vozů této třídy a u fordu jsou evidentně rádi, že mají konečně důstojného konkurenta motorům TDI koncernu Volkswagen.

Vnější design zepředu zaujme především světlomety s čitým krytem s ostrými hranami. Pod odklopným logem ford se nachází, podobně jako u focusu, zámek, kterým se odemyká kapota motoru. Zboku je New Edge Design zastoupen především výrazným vykrojením blatníků a také hranatými zrcátky, které se však v praxi ukázaly jako poměrně malé. Zadní část tohoto kombi je charakteristická svislými sdruženými světly, které neomezují šířku pátých dveří a navíc jsou v koloně vozů dobře viditelná i přes vozy před vámi.

Interiér a přístrojová deska je pak v porovnáním s focusem již zcela konvenční a dravé křivky jsou zcela nahrazeny umírněnými linkami. Trochu zklamáni jsme byli přístrojovou deskou na které bylo možné spatřit několik druhů plastů, které jakoby k sobě vůbec nepatřily. Dokonce je odlišná i levá a pravá část př. desky. Také středový panel byl ozdoben lacině vyhlížející imitací snad leštěného kovu. To však nemělo vliv na její funkčnost, dobrou ergonomii a velmi dobré dílenské zpracování (přejezdy nerovností nezpůsobily v interiéru žádné pazvuky). Volant se silným věncem dobře padne do ruky, jen jeho hliníkové části asi budou v zimě studit do rukou. Řazení pětistupňové převodovky je přesné, ale chod řadící páky má poměrně dlouhé dráhy. Spojka má vzhledem k velkému točivému momentu motoru (330 Nm) přijatelnou ovládací sílu, která by neměla dělat potíže ani při delších cestách.

Sedadla jsou poměrně dost tuhá, sám bych preferoval měkčí, jaké dělá například Volvo. Boční vedení předních sedadel je poměrně nevýrazné, ale odpovídající typu vozu.

Samostatný odstavec si zaslouží prostorný interiér a také velikost zavazadlového prostoru. Mondeo Combi je koncipováno jako maximálně prostorný vůz. To se povedlo, protože prostor na předních i zadních sedadlech je opravdu nadstandardní a těžko si lze představit ještě vyšší nároky. Také zavazadlový prostor s velmi širokým vstupním otvorem je dobře tvarován a jeho velikost 540 litrů nepotřebuje komentář (šířka mezi podběhy i délka v základním uspořádání je přes 1,1 metru, výška pak 85 cm). Po sklopení zadních sedadelpak vznikne "letiště" o délce téměř dva metry, bohužel však ne zcela rovné.

Dvoulitrový motor s označením TDCi poskytuje nejvyšší výkon 96 kW a úctyhodný točivý moment 330 Nm. S těmito parametry je přímou konkurencí proslulého TDI motoru montovaného do konkurenčního Passatu (96 kW/310 Nm). Nový turbodiesel v Mondeu používá nejmodernější technologie vstřikování Common-rail druhé generace, která kromě vysokého výkonu zajišťuje také tišší chod motoru a nižší emise.

Tento motor je v Mondeu je velmi dobře odhlučněn a tak se dá slogan z reklamy "uslyšíte jen tlukot vašeho srdce", samozřejmě s nadsázkou, považovat za opodstatněný. Hluk pronikající od motoru k posádce je hodně podobný benzínovým motorům, protože TDCi neprodukuje "dunění", které dobře známe právě u TDI a Passatu. Síla motoru je taktéž velmi dobrá a dobrý zátah je znát již od 1800 otáček a nad dvěma tisíci otáček se již dá bez problémů předjíždět. Rychlá jízda totiž tomuto motoru není vůbec cizí, nechá se bez problémů vytáčet až do 4500 otáček a těžké převody pětistupňové převodovky umožňují velmi rychlou jízdu. Naměřená průměrná spotřeba 7,1 l/100 km je velmi dobrá a odpovídá pohotovostní hmotnosti přes 1,5 tuny a také častému využívání síly motoru TDCi. Vždyť zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá mondeo hatchback pod deset vteřin a kombi je jen o tri desetiny pomalejší (10,2 s). Nejvyšší rychlost je přesně 200 km/h a to už každý turbodiesel neumí...

Jízdní vlastnosti jsou v zatáčkách dlouho neutrální a v extrému lehce nedotáčivé. Velký rozvor 2754 mm zajišťuje dobrou směrovou stabilitu, například při nenadálém poryvu větru z boku. Odpružení je tužší, ale přiměřený komfort je zachován. Brzdová soustava je velmi dobře dimenzována (vpředu i vzadu kotoučové brzdy) a ani opakované brzdění z rychlosti 100 km/h nezpůsobilo znatelné slábnutí brzd.

Ford Mondeo kombi s motorem TDCi je možné pořídit ve střední výbavě Trend za 789.900 Kč, testovaná verze Ghia s výbavou pak přijde na 846.900 Kč. Otázkou je zda nezanedbatelný rozdíl šedesáti tisíc korun v ceně v porovnání s dvoulitrovým benzínovým motorem není příliš (cena verze 2.0 16V je 786.900 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 846 900 Kč Cena v testované výbavě: 946 600 Kč

Základní výbava:kola z lehkých slitin 16", pneumatiky 205/55 R16, boční lišty v barvě vozu, nárazníky v barvě karoserie, přední mlhová světla, vnější zrcátka v barvě karoserie, střešní lyžiny, dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS, kotoučové brzdy na čtyřech kolech, palubní počítač, elektronicky řízená klimatizace, prachový filtr, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky stavitelná výška sedadla řidiče, nastavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče a spolujezdce, střední konzole, zadní loketní opěrka, 3 zadní opěrky hlavy, přihrádky v zadních dveřích, osvětlený prostor pro nohy u předních dveří, kožený volant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, osvětlená zpětná zrcátka ve sluneční cloně, přední lampičky na čtení map, přední podlahové rohože

Výbava testovaného vozu:základní + vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (+8.900 Kč), tempomat (+14.000,-), parkovací asistent (+35.000,-), bezpečnostní brzdový asistent (+14.900,-), metalický lak (+17.900,-), rádio/CD 6006, dálkové ovládání na sloupku řízení, CD changer pro 6 CD (+9.000,-)

Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 4.7 / 5.9
Emise CO2:156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1700
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1547 / 593
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4804
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2754
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec

Minulá generace Fordu Mondeo patří k velmi oblíbeným…

Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě

Ford Mondeo se řadí mezi vyhledávané ojetiny již řadu…

 



 
Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Dnes 13:31

Baby Aston se dočkal nové generace. O pohon se stará čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který Aston využil již v modelu DB11.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…