Ford Mondeo: Facelift po třech letech
Po více než třech letech přichází Ford s první výraznější optickou modernizací svého modelu střední třídy. Kinetický design se dostává do své první evoluční fáze, kterou otevřela modernizace příbuzného S-Maxe a Galaxy.
Designové změny jsou dobře vidět na srovnávacím snímku přídě a zádě. Vpředu se změnil celý přední nárazník, který současně nese i masku. Ta je o něco plošší a nižší, mírně upravená přední kapota na ni navazuje plynuleji. V nárazníku je výraznější trapézovitý vstupní otvor, nad mlhovkami jsou diodová světla pro denní svícení.
Vyšší verze výbavy dostanou chromování okenního pásu na bocích (dosud jen spodní lišta), mírné úpravy se dotkly zadního nárazníku i koncových svítilen s diodami.
Fotografie interiéru zatím nejsou k dispozici, ale Ford slibuje hodnotnější materiály, zcela novou středovou konzoli, dveřní výplně a stropní konzoli s diodovým ambientním osvětlením interiéru. Modernizací prošla nabídka audiosoustav a navigačních systémů.
Asistenční elektronika může od podzimu v Mondeu obsahovat nejen již dříve nabízený adaptivní tempomat, ale taky varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, asistent pro samočinnou deaktivaci dálkových světlometů, monitoring mrtvých úhlů, nebo omezovač rychlosti.
Motorovou paletu modernizoval Ford před několika měsíci, ale s faceliftem se očekává ještě několik novinek. Přijít by měla evoluční verze turbodieselu 2,2 TDCi (147 kW) a výkonnější 2,0 EcoBoost (176 kW). V mřížce chladiče bude nově elektronicky regulovaná clona, kterou bude možno řídit množství vzduchu, který prochází motorovým prostorem.
Premiéra je ohlášena na autosalon do Moskvy (srpen 2010), k vidění budou modernizovaná Mondea i v Paříži (říjen 2010).