reklama


Ford Mondeo ST200

Ford Mondeo ST200

 
 

, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

První Ford Mondeo, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

Ford hodlá označovat všechny své vysokovýkonné modely ST200. Chystá se Puma ST200 a také Cougar ST200. V případě mondea to znamená především již zmiňovaný šestiválec, dále maximální výbavu, odlišné dravější nárazníky, tvrdší podvozek, 17palcová kola a třeba také velmi kvalitní Recaro sedačky.

Šestiválec je běžně dodáván do mondea s výkonem naladěným na 125 kW, ale pro verzi ST200, prošel firemním tuningem , což se projevilo nárůstem nejvyššího výkonu na 151 kW (+ 26 kW) i nejvyššího točivého momentu na hodnotu 235 Nm (+ 15 Nm). Tyto parametry umožňují rozhýbat ST200 z klidu na 100 km/h za pouhých 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 231 km/h.

Jízdní dojmy odpovídají teoretickým předpokladům a musí nadchnout většinu příznivců silných vozů. První dojmy z jízdy jsou: kultivovanost, výkon motoru a výborné jízdní vlastnosti, přestože byl vůz osazen zimními pneumatikami 205/50 R16. Sériové, letní, jsou 215/45 R17. Jízdní vlastnosti kupodivu nejsou vykoupeny nepřiměřeně tvrdým podvozkem.

Motor je výborně odhlučněn a má minimální vibrace, takže při běžné jízdě není problém se zapomenout a jet na dvojku vytočenou na 4000 otáček, protože hluk v interiéru je i v takových otáčkách na minimální úrovni.

Lahůdkou je akcelerace prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň. Tah motoru již z nižších otáček na první tři rychlostní stupně je tak silný, že dochází k poměrně značnému tahání volantu, což nutí řidiče jej pevně držet. Toto je poměrně nebezpečné např. při předjíždění na úzkých silnicích a řidič s tím musí dopředu počítat.

Nemohu se nezmínit o krásném zvuku, který při akceleraci šestiválec mondea vydává. Bohužel je těžké jej popsat, ale rozdíl mezi zvukem čtyřválce a šestiválce je propastný...

Až taková propast však nezeje při porovnání spotřeby s dvoulitrovým čtyřválcem v dříve testovaném mondeu, protože ST200 dokáže jezdit i pod 10 l/100 km - při svižné jízdě mimo město. Ve městě je spotřeba pochopitelně vyšší, mezi 11 až 12 litry. Hlavní rozdíl však není ve spotřebě, ale v ceně. ST200 stojí něco přes milion korun, zatímco dvoulitrové mondeo (se slušnou výbavou) se dá pořídit za 734000 korun, což je značný rozdíl. Proto, bohužel, u nás zahlédnete verzi ST200 jen výjimečně.

V interiéru vozu zaujmou nejvíce sedačky Recaro, které mají skvělé boční vedení. Problém může však nastat u silnějších osob, které by se do nich prostě nemuseli pohodlně vejít. Horší je to s prostorem na zadních sedadlech, kde je nedostatečná výška nad hlavami. Vybrání ve stropě, které by toto mělo zlepšit, je zcela nepochopitelně umístěno asi o pět centimetrů vpřed, než jsou skutečně hlavy cestujících.

Přístrojová deska se od slabších verzí prakticky nijak neliší, kromě modrého otáčkoměru a rychloměru a imitace Kevlaru na části př. desky, hlavici řadicí páky a výplní klik u dveří. Archaicky dnes působí mechanické počítadlo kilometrů.

Zajímavá a neobvyklá (u konkurence) je funkce rozmrazování předního skla mikroskopickou mřížkou zapuštěnou do skla. Funguje bezvadně. Bohužel mřížka v noci způsobuje rozptýlení světel protijedoucích vozidel, na což si musíte zvyknout.

Zavazadlový prostorje u 5dveřového, testovaného, modelu výborně přístupný a dostatečně prostorný.

Ford Mondeo ST200 je skutečně jedním z nejlepších vozů automobilky Ford, především díky špičkovému motoru a výborným jízdním vlastnostem. Toto však plně odpovídá pořizovací ceně, která je 1 041 400,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 041 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 140 Kč

Základní výbava:klimatizace automatická, pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, airbagy boční, palubní počítač, imobilizer, dálkové ovládání c.z., el. okna, el. stavitelné sedadlo řidiče, přední sedačky Recaro, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. střešní okno, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky i zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, doplňková

Výbava testovaného vozu:Rádio 5000 + CD měnič + dálk. ovládání (24760,-), metalíza (17980,-)

Kmoníček získal souhlas Spojených států, stane se velvyslancem Kmoníček získal souhlas Spojených států, stane se velvyslancem

Dosavadní ředitel zahraničního odboru prezidentské…

Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty

Ve věku 68 let zemřel 23. února bývalý ministr financí ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2459
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 7.1 / 9.8
Emise CO2:235
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1290
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1334 / 531
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2704
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 




Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994) Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994)

Mondeo první generace se stalo nástupcem Sierry. Fordy…

Video: Ford připomíná 20 let Mondea Video: Ford připomíná 20 let Mondea

Ford prostřednictvím krátkého snímku s komentářem v…

 



 
Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Dnes 15:47

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye japonská Toyota. Zlom přišel v průběhu Katalánské rallye v roce 1995, kdy kontrolní komisaři odhalili jisté ilegální zařízení.




Blesk.cz

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal porážku v Iráku

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal…

Je to jedno velké vítězství pro Irák i celý blízký východ, válka ale ještě zdaleka není u konce. Vůdce tzv.…

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“: Obchodníci šílí ze startu EET

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“:…

Kromě ubytovacích a stravovacích zařízení od 1.března pod povinnost elektronické evidence služeb spadají i…

 

iSport.cz

Odškodnění pro sesazeného vítěze! Majitel, trenér a žokej Nikase berou 2,3 milionu

Odškodnění pro sesazeného vítěze! Majitel, trenér a…

Případ týkající se diskvalifikace předloňského vítěze Velké pardubické Nikase skončil u přerovského okresního…

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí spát až ráno

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí…

Budou ponocovat do pěti ráno a vstávat ve dvě odpoledne. Snídat v místním čase oběda a obědvat v čase večeře……

 

Reflex.cz

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými léky, které vyprázdní vaši peněženku!

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými…

V tištěném Reflexu najdete článek o bylinkových přípravcích proti parazitům, kterých je plný internet a za které…

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících snímcích s 99,9% přesností

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících…

Sixtinská kaple, jedna z nejkrásnějších památek renesance, na jejíž výzdobě se podílel Michelangelo, byla…

 
 
reklama