Ford Mondeo ST200

Ford Mondeo ST200

 
 

, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

První Ford Mondeo, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

Ford hodlá označovat všechny své vysokovýkonné modely ST200. Chystá se Puma ST200 a také Cougar ST200. V případě mondea to znamená především již zmiňovaný šestiválec, dále maximální výbavu, odlišné dravější nárazníky, tvrdší podvozek, 17palcová kola a třeba také velmi kvalitní Recaro sedačky.

Šestiválec je běžně dodáván do mondea s výkonem naladěným na 125 kW, ale pro verzi ST200, prošel firemním tuningem , což se projevilo nárůstem nejvyššího výkonu na 151 kW (+ 26 kW) i nejvyššího točivého momentu na hodnotu 235 Nm (+ 15 Nm). Tyto parametry umožňují rozhýbat ST200 z klidu na 100 km/h za pouhých 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 231 km/h.

Jízdní dojmy odpovídají teoretickým předpokladům a musí nadchnout většinu příznivců silných vozů. První dojmy z jízdy jsou: kultivovanost, výkon motoru a výborné jízdní vlastnosti, přestože byl vůz osazen zimními pneumatikami 205/50 R16. Sériové, letní, jsou 215/45 R17. Jízdní vlastnosti kupodivu nejsou vykoupeny nepřiměřeně tvrdým podvozkem.

Motor je výborně odhlučněn a má minimální vibrace, takže při běžné jízdě není problém se zapomenout a jet na dvojku vytočenou na 4000 otáček, protože hluk v interiéru je i v takových otáčkách na minimální úrovni.

Lahůdkou je akcelerace prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň. Tah motoru již z nižších otáček na první tři rychlostní stupně je tak silný, že dochází k poměrně značnému tahání volantu, což nutí řidiče jej pevně držet. Toto je poměrně nebezpečné např. při předjíždění na úzkých silnicích a řidič s tím musí dopředu počítat.

Nemohu se nezmínit o krásném zvuku, který při akceleraci šestiválec mondea vydává. Bohužel je těžké jej popsat, ale rozdíl mezi zvukem čtyřválce a šestiválce je propastný...

Až taková propast však nezeje při porovnání spotřeby s dvoulitrovým čtyřválcem v dříve testovaném mondeu, protože ST200 dokáže jezdit i pod 10 l/100 km - při svižné jízdě mimo město. Ve městě je spotřeba pochopitelně vyšší, mezi 11 až 12 litry. Hlavní rozdíl však není ve spotřebě, ale v ceně. ST200 stojí něco přes milion korun, zatímco dvoulitrové mondeo (se slušnou výbavou) se dá pořídit za 734000 korun, což je značný rozdíl. Proto, bohužel, u nás zahlédnete verzi ST200 jen výjimečně.

V interiéru vozu zaujmou nejvíce sedačky Recaro, které mají skvělé boční vedení. Problém může však nastat u silnějších osob, které by se do nich prostě nemuseli pohodlně vejít. Horší je to s prostorem na zadních sedadlech, kde je nedostatečná výška nad hlavami. Vybrání ve stropě, které by toto mělo zlepšit, je zcela nepochopitelně umístěno asi o pět centimetrů vpřed, než jsou skutečně hlavy cestujících.

Přístrojová deska se od slabších verzí prakticky nijak neliší, kromě modrého otáčkoměru a rychloměru a imitace Kevlaru na části př. desky, hlavici řadicí páky a výplní klik u dveří. Archaicky dnes působí mechanické počítadlo kilometrů.

Zajímavá a neobvyklá (u konkurence) je funkce rozmrazování předního skla mikroskopickou mřížkou zapuštěnou do skla. Funguje bezvadně. Bohužel mřížka v noci způsobuje rozptýlení světel protijedoucích vozidel, na což si musíte zvyknout.

Zavazadlový prostorje u 5dveřového, testovaného, modelu výborně přístupný a dostatečně prostorný.

Ford Mondeo ST200 je skutečně jedním z nejlepších vozů automobilky Ford, především díky špičkovému motoru a výborným jízdním vlastnostem. Toto však plně odpovídá pořizovací ceně, která je 1 041 400,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 041 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 140 Kč

Základní výbava:klimatizace automatická, pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, airbagy boční, palubní počítač, imobilizer, dálkové ovládání c.z., el. okna, el. stavitelné sedadlo řidiče, přední sedačky Recaro, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. střešní okno, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky i zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, doplňková

Výbava testovaného vozu:Rádio 5000 + CD měnič + dálk. ovládání (24760,-), metalíza (17980,-)

Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2459
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 7.1 / 9.8
Emise CO2:235
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1290
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1334 / 531
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2704
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994) Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994)

Mondeo první generace se stalo nástupcem Sierry. Fordy…

Video: Ford připomíná 20 let Mondea Video: Ford připomíná 20 let Mondea

Ford prostřednictvím krátkého snímku s komentářem v…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…