Ford Mondeo ST200

Ford Mondeo ST200

 
 

, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

První Ford Mondeo, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

Ford hodlá označovat všechny své vysokovýkonné modely ST200. Chystá se Puma ST200 a také Cougar ST200. V případě mondea to znamená především již zmiňovaný šestiválec, dále maximální výbavu, odlišné dravější nárazníky, tvrdší podvozek, 17palcová kola a třeba také velmi kvalitní Recaro sedačky.

Šestiválec je běžně dodáván do mondea s výkonem naladěným na 125 kW, ale pro verzi ST200, prošel firemním tuningem , což se projevilo nárůstem nejvyššího výkonu na 151 kW (+ 26 kW) i nejvyššího točivého momentu na hodnotu 235 Nm (+ 15 Nm). Tyto parametry umožňují rozhýbat ST200 z klidu na 100 km/h za pouhých 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 231 km/h.

Jízdní dojmy odpovídají teoretickým předpokladům a musí nadchnout většinu příznivců silných vozů. První dojmy z jízdy jsou: kultivovanost, výkon motoru a výborné jízdní vlastnosti, přestože byl vůz osazen zimními pneumatikami 205/50 R16. Sériové, letní, jsou 215/45 R17. Jízdní vlastnosti kupodivu nejsou vykoupeny nepřiměřeně tvrdým podvozkem.

Motor je výborně odhlučněn a má minimální vibrace, takže při běžné jízdě není problém se zapomenout a jet na dvojku vytočenou na 4000 otáček, protože hluk v interiéru je i v takových otáčkách na minimální úrovni.

Lahůdkou je akcelerace prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň. Tah motoru již z nižších otáček na první tři rychlostní stupně je tak silný, že dochází k poměrně značnému tahání volantu, což nutí řidiče jej pevně držet. Toto je poměrně nebezpečné např. při předjíždění na úzkých silnicích a řidič s tím musí dopředu počítat.

Nemohu se nezmínit o krásném zvuku, který při akceleraci šestiválec mondea vydává. Bohužel je těžké jej popsat, ale rozdíl mezi zvukem čtyřválce a šestiválce je propastný...

Až taková propast však nezeje při porovnání spotřeby s dvoulitrovým čtyřválcem v dříve testovaném mondeu, protože ST200 dokáže jezdit i pod 10 l/100 km - při svižné jízdě mimo město. Ve městě je spotřeba pochopitelně vyšší, mezi 11 až 12 litry. Hlavní rozdíl však není ve spotřebě, ale v ceně. ST200 stojí něco přes milion korun, zatímco dvoulitrové mondeo (se slušnou výbavou) se dá pořídit za 734000 korun, což je značný rozdíl. Proto, bohužel, u nás zahlédnete verzi ST200 jen výjimečně.

V interiéru vozu zaujmou nejvíce sedačky Recaro, které mají skvělé boční vedení. Problém může však nastat u silnějších osob, které by se do nich prostě nemuseli pohodlně vejít. Horší je to s prostorem na zadních sedadlech, kde je nedostatečná výška nad hlavami. Vybrání ve stropě, které by toto mělo zlepšit, je zcela nepochopitelně umístěno asi o pět centimetrů vpřed, než jsou skutečně hlavy cestujících.

Přístrojová deska se od slabších verzí prakticky nijak neliší, kromě modrého otáčkoměru a rychloměru a imitace Kevlaru na části př. desky, hlavici řadicí páky a výplní klik u dveří. Archaicky dnes působí mechanické počítadlo kilometrů.

Zajímavá a neobvyklá (u konkurence) je funkce rozmrazování předního skla mikroskopickou mřížkou zapuštěnou do skla. Funguje bezvadně. Bohužel mřížka v noci způsobuje rozptýlení světel protijedoucích vozidel, na což si musíte zvyknout.

Zavazadlový prostorje u 5dveřového, testovaného, modelu výborně přístupný a dostatečně prostorný.

Ford Mondeo ST200 je skutečně jedním z nejlepších vozů automobilky Ford, především díky špičkovému motoru a výborným jízdním vlastnostem. Toto však plně odpovídá pořizovací ceně, která je 1 041 400,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 041 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 140 Kč

Základní výbava:klimatizace automatická, pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, airbagy boční, palubní počítač, imobilizer, dálkové ovládání c.z., el. okna, el. stavitelné sedadlo řidiče, přední sedačky Recaro, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. střešní okno, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky i zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, doplňková

Výbava testovaného vozu:Rádio 5000 + CD měnič + dálk. ovládání (24760,-), metalíza (17980,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2459
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 7.1 / 9.8
Emise CO2:235
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1290
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1334 / 531
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2704
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994) Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994)

Mondeo první generace se stalo nástupcem Sierry. Fordy…

Video: Ford připomíná 20 let Mondea Video: Ford připomíná 20 let Mondea

Ford prostřednictvím krátkého snímku s komentářem v…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

Každý ví, že historické centrum Prahy se rozkládá v kotlině mezi Pražským hradem a Vyšehradem. Jenže tomu tak…

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s otcem užil

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s…

Je první, komu se něco takového povedlo. Sedmnáctiletý olomoucký obránce Jakub Galvas si zahrál ostrý…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…