reklama


Ford Mondeo ST200

Ford Mondeo ST200

 
 

, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

První Ford Mondeo, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.

Ford hodlá označovat všechny své vysokovýkonné modely ST200. Chystá se Puma ST200 a také Cougar ST200. V případě mondea to znamená především již zmiňovaný šestiválec, dále maximální výbavu, odlišné dravější nárazníky, tvrdší podvozek, 17palcová kola a třeba také velmi kvalitní Recaro sedačky.

Šestiválec je běžně dodáván do mondea s výkonem naladěným na 125 kW, ale pro verzi ST200, prošel firemním tuningem , což se projevilo nárůstem nejvyššího výkonu na 151 kW (+ 26 kW) i nejvyššího točivého momentu na hodnotu 235 Nm (+ 15 Nm). Tyto parametry umožňují rozhýbat ST200 z klidu na 100 km/h za pouhých 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 231 km/h.

Jízdní dojmy odpovídají teoretickým předpokladům a musí nadchnout většinu příznivců silných vozů. První dojmy z jízdy jsou: kultivovanost, výkon motoru a výborné jízdní vlastnosti, přestože byl vůz osazen zimními pneumatikami 205/50 R16. Sériové, letní, jsou 215/45 R17. Jízdní vlastnosti kupodivu nejsou vykoupeny nepřiměřeně tvrdým podvozkem.

Motor je výborně odhlučněn a má minimální vibrace, takže při běžné jízdě není problém se zapomenout a jet na dvojku vytočenou na 4000 otáček, protože hluk v interiéru je i v takových otáčkách na minimální úrovni.

Lahůdkou je akcelerace prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň. Tah motoru již z nižších otáček na první tři rychlostní stupně je tak silný, že dochází k poměrně značnému tahání volantu, což nutí řidiče jej pevně držet. Toto je poměrně nebezpečné např. při předjíždění na úzkých silnicích a řidič s tím musí dopředu počítat.

Nemohu se nezmínit o krásném zvuku, který při akceleraci šestiválec mondea vydává. Bohužel je těžké jej popsat, ale rozdíl mezi zvukem čtyřválce a šestiválce je propastný...

Až taková propast však nezeje při porovnání spotřeby s dvoulitrovým čtyřválcem v dříve testovaném mondeu, protože ST200 dokáže jezdit i pod 10 l/100 km - při svižné jízdě mimo město. Ve městě je spotřeba pochopitelně vyšší, mezi 11 až 12 litry. Hlavní rozdíl však není ve spotřebě, ale v ceně. ST200 stojí něco přes milion korun, zatímco dvoulitrové mondeo (se slušnou výbavou) se dá pořídit za 734000 korun, což je značný rozdíl. Proto, bohužel, u nás zahlédnete verzi ST200 jen výjimečně.

V interiéru vozu zaujmou nejvíce sedačky Recaro, které mají skvělé boční vedení. Problém může však nastat u silnějších osob, které by se do nich prostě nemuseli pohodlně vejít. Horší je to s prostorem na zadních sedadlech, kde je nedostatečná výška nad hlavami. Vybrání ve stropě, které by toto mělo zlepšit, je zcela nepochopitelně umístěno asi o pět centimetrů vpřed, než jsou skutečně hlavy cestujících.

Přístrojová deska se od slabších verzí prakticky nijak neliší, kromě modrého otáčkoměru a rychloměru a imitace Kevlaru na části př. desky, hlavici řadicí páky a výplní klik u dveří. Archaicky dnes působí mechanické počítadlo kilometrů.

Zajímavá a neobvyklá (u konkurence) je funkce rozmrazování předního skla mikroskopickou mřížkou zapuštěnou do skla. Funguje bezvadně. Bohužel mřížka v noci způsobuje rozptýlení světel protijedoucích vozidel, na což si musíte zvyknout.

Zavazadlový prostorje u 5dveřového, testovaného, modelu výborně přístupný a dostatečně prostorný.

Ford Mondeo ST200 je skutečně jedním z nejlepších vozů automobilky Ford, především díky špičkovému motoru a výborným jízdním vlastnostem. Toto však plně odpovídá pořizovací ceně, která je 1 041 400,- Kč.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 041 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 140 Kč

Základní výbava:klimatizace automatická, pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, airbagy boční, palubní počítač, imobilizer, dálkové ovládání c.z., el. okna, el. stavitelné sedadlo řidiče, přední sedačky Recaro, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. střešní okno, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky i zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, doplňková

Výbava testovaného vozu:Rádio 5000 + CD měnič + dálk. ovládání (24760,-), metalíza (17980,-)

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného

Západní státy za demokratické Československo přestávaly…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2459
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 151 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 7.1 / 9.8
Emise CO2:235
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1290
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1334 / 531
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1380
d) rozvor (mm): 2704
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994) Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994)

Mondeo první generace se stalo nástupcem Sierry. Fordy…

Video: Ford připomíná 20 let Mondea Video: Ford připomíná 20 let Mondea

Ford prostřednictvím krátkého snímku s komentářem v…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Clooney bude tátou, jeho Amal čeká dvojčata!

Clooney bude tátou, jeho Amal čeká dvojčata!

Nálepky věčného mládence se zbavil už před dvěma a půl lety, když si vzal krásnou právničku Amal Alamuddin (38).…

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně zahání zimu mlsáním

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně…

Čokoláda na milion způsobů. Café Parlor se ve středu 18. ledna proměnilo ve sladký ráj neřestí. Lidé si zde po…

 

iSport.cz

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl dál o náročné rallye?

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl…

Dal si cíl a ten splnil. Těsně před odjezdem na Dakar 2017 se český závodník Martin Macík svěřil, že touží po…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama