Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo v Ženevě – budoucí hvězda střední třídy?

Ondřej Šuch
Diskuze (245)
První dojmy jsou ještě lepší než z fotografií – na výstavišti jsme prozkoumali všechny karosářské varianty a také podrobnosti o výbavách stojí za to.

I když bylo nové Mondeo poprvé představeno loni v Paříži (byť jen ve verzi kombi) musíme brát ženevské představení všech tří karosářských variant jako plnohodnotnou premiéru. Proč? Souhrn faktů, které jsme Vám představili již v tomto článku a nové informace a dojmy staví Mondeo do pozice nejpodstatnější novinky celého autosalonu. Co tedy víme nového?

Všechny karoserie naráz

Modernizovaná továrna v belgickém Genku bude chrlit sedan, liftback i kombi na stejné lince jako S-Max a Galaxy už během března, na všech trzích se začnou prodávat všechny varianty zároveň. V ČR budou první vozy k dispozici již počátkem léta, masivní zahájení prodeje se očekává v září.

Kvalita

Tiskové materiály nechme pro tentokrát stranou. Po praktickém prozkoumání interiérů nového Mondea nelze než konstatovat výrazný posun vpřed jak v kvalitě použitých materiálů, tak v designu. Styl, známý již z S-maxu a Galaxy může vyvolávat samozřejmě různé subjektivní reakce, až na přílišnou šířku středové konzoly ukrajující místo pro nohy spolujezdce jsme ale zatím nenalezli závažnější nedostatky. Uvidíme při prvním svezení v květnu.

Prostor

Jen telegraficky: Druhá řada sedadel je u všech karosářských verzí rozdělena v poměru 60/40 a lze ji sklopit pro přepravu větších nákladů. Pokud jde o „chalupářské“ hodnoty, nabízí kombi a liftback zavazadlový prostor o objemu 1745, respektive 1460 litrů, základní objemy (kromě sedanu-535 litrů) výrobce kdovíproč zatím neudává. Velké kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1,5 l. Odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila o 10 procent, aby se do ní snadno vešly plechovky s nápoji, a skrývá v sobě i přípojku pro externí zdroj zvuku.

Výbavy

Kromě očekávatelných bezpečnostních systémů má vůz ve standardní výbavě 7 airbagů a palubní počítač. Malou, ale podstatnou změnou je také standardně(!) dodávaný systém Easy Fuel, který rozlišuje průměr tankovací pistole a zabraňuje načerpat jiné palivo. V nabídce se poprvé objevuje možnost bezklíčového odemykání a startování vozu. Na přání lze dodat i systém IVDC s plynule nastavitelnými tlumiči v režimech Comfort, Normal a Sport.

Cena

Pro český trh ještě stanovena není, ale po dopočítání nové standardní výbavy by měla odpovídat současné generaci.

Motory

Nabídka sestává ze čtyř vznětových motorů Duratorq TDCi a pěti zážehových motorů Duratec o výkonu o výkonech od 74 do 162 kW. Pěti a šestistupňové manuální převodovky Durashift doplní nová šestistupňová samočinná převodovka. Novinkou bude zážehový motor 2.3 Duratec s výkonem 118 kW.

Přístroje

Mondeo je standardně vybaveno novou generací rozhraní HMI (Human-Machine Interface, rozhraní člověk-stroj), dostupného ve třech různých variantách. Má tři složky: Kolébkové přepínače na volantu, Multimediální jednotka včetně barevného displeje na středovém panelu a displej na přístrojovém panelu. Poslední jmenovaný displej je ve verzích Standard a Enhanced monochromatický s červeným podsvícením, ale pro některé verze bude k dispozici barevný displej Ford Convers+ o úhlopříčce 15 cm.

Neoficiálně

S využitím na úspory zaměřeného, avšak nijak zvlášť prodávaného zážehového motoru 1.8 Sci se nepočítá. Naopak verze ST vznikne zcela určitě, hodnoty pravděpodobně využitého šestiválce ale známy nejsou. Významným mlčením přechází automobilka i dotazy na pohon všech kol, což nelze brát jinak než jako potvrzení.

Ondřej Šuch
Diskuze (245)
12. 3. 2007 08:46
Re: Ford mondeo v Ženevě
Kludne to napis aj sem, ktovie kedy zase cee´d vytiahnu. S tymi predajcami je to niekedy tazke. Mne sa stalo u Citroena, ze ma prehliadali ako vzduch, skratka ma neodhadovali na cloveka s polmilionom vo vrecku co by kupil auto, tak nepovazovali za potrebne sa mi venovat...Pritom to kratke C4 Picasso sa mi velmi paci, hoci skor by padala do uvahy klasicka C4, ale tato navsteva u predajcu ma rozladila. Naproti tomu v Nissane som bol 2x a odvtedy mi raz za mesiac chlapik odtial vola a skusa mi predat NOTE co som si vtedy tak dokladnejsie obzeral... ----- Mimochodom, ake auto kupujes ak smiem vediet?
Avatar - Ricardo
11. 3. 2007 17:36
Re: MONDEOZNÍ MONDEO
Neboj, on to poznal, akorát dělá jako že nic ;-)
Avatar - Emel
10. 3. 2007 19:07
Mondeo
Hezké, revoluční.. škoda, že konzervativní Evropa si na revoluce moc nepotrpí. Tady si lidi koupí raděj Passat s tím, že další Passat bude vypadat skoro stejně jako starý Passat a nikdo si nevšimne, že právě oni mají starý. Líbí se mi hatchback, trošku připomíná Lagunu zezadu. A inspirace Mazdou 6 je jen k prospěchu, M6 je pořád jedno z nejhezčích aut. 5dv je v téhle třídě poměrně málo, přitom je to velmi hezká a praktická varianta. TDCi už jsou také lepší než to bývalo, s 6st manuálem si to docela umím představit jako další rodinné auto. Je zřejmé, že to bude chtít minimálně 17" aby to nevypadalo směšně, na fotkách tipuju 19".. to znamená nějaké $$ navíc za gumy - nu což. A interiér vypadá luxusně, ST snad bude mít plnohodnotný otáčkoměr místo myší televize.
9. 3. 2007 21:20
Re: PRESTIŽNĚ KREDITNÍ IMAGE
Beaste... sakra... píšeme o prestižních limuzínách mainstreamového nebe, tak sem netahej na sportovní notu hrajícího Accorda, který je nota bene před cílovou páskou... Signum je vizuálně stylový, povedený, leč prodejně neúspěšný pokus o "jinou" střední třídu (velmi jej cením) a Vectra je dnes "jen" Vectra, to nevylepšíš, ani tím, že budeš mít oproti základnímu modelu hezčí zadní boční okénko... a na zádi GTS... Střední mainstream jsou hlavní koně, koně s nejvyšším image - PASSAT a Mondeo, pak o deset délek vzadu dobíhá Laguna, 407, C5. Čeká se na novou Vectru, a jaksi zde, v Česku na nového Superba. S čím vyjel do středního mainstreamu Fiat jsme již skoro zapomněli, ačkoliv právě on se pokusil o nový pohled, No, a pak máš běžná auta (chápej s odkazem na image) - Accord, M6, Avensis a Legacy. Ovšem v Evropě ve středním mainstreamu vládnou jenom dva: Passat a Mondeo. Dnes tedy vlastně jen jeden - Passat. Uvidíme, jak se Mondeo zakousne. Držím mu palce, ale ta záď...
9. 3. 2007 21:00
Re: PRESTIŽNĚ KREDITNÍ IMAGE??Cha..cho..
Teddy, Teddy, ani nadávat neumíš :-) Budeš-li mít štěstí, časem třeba dospěješ do stadia, že se budeš umět i zamyslet. Zatím jsi jen jak přehřátej chladič :-) Tak ti držím palec, ať se jednou najdeš :yes: