19.7. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Ford Mustang 2015: Turbo, osmiválec a paket Performance

 

Známe oficiální technické detaily Fordu Mustang modelového roku 2015. Osmiválec GT s okruhově zaměřeným paketem Performance nabídne 320 kW.

Základním motorem pro nový Ford Mustang se stává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 223 kW (300 koní). O kousek nad ním je přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který disponuje výkonem 231 kW (310 koní) a točivým momentem 434 N.m. Je takový motor pod kapotou zneuctění tradic? Naopak, vždyť v reálném světě velice rychlý Mustang SVO z roku 1986 měl pod kapotou motor se stejným objemem i počtem válců.

Vrcholem však bude tradičně osmiválec, prozatím ve verzi GT s pětilitrovým agregátem, který disponuje silou 313 kW (420 koní) a točivým momentem 529 N.m. V nabídce je však ještě verze s paketem Performance, která má 324 kW (435 koní). To však není jedinou zajímavostí tohoto paketu.

Paket Performance se dodává jak pro osmiválec, tak pro čtyřválec EcoBoost. Součástí paketu je upravený podvozek s tužším uložením, což je vhodnější pro okruhové jezdění. Tomu bylo uzpůsobeno i lepší chlazení vozu, stejně jako jinak naladěná kontrola trakce, stabilizační systém a elektrický posilovač řízení. EcoBoost s výkonovým paketem má navíc zkrácený stálý převod na 3,55:1, větší brzdy s čtyřpístkovými třmeny a černá devatenáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli.

Osmiválec jde však ještě dále, a to nejen výkonem. Vůz dostane rozpěrné tyče, přední „lízátko“, širší devatenáctipalcová kola a stálý převod 3,73:1, stejně jako samosvorný diferenciál Torsen či šestipístkové brzdy Brembo. Podle vyjádření zástupců automobilky bude nový Mustang lépe ovladatelný, rychlejší a s lepšími brzdami, přitom však stále půjde o automobil pro každý den, což je rovněž oblast, ve které novinka exceluje. Během testování pak Mustang GT s paketem Performance bez problémů zajíždí rychlejší časy než nyní končící Mustang 302 Boss. A již ten dokázal na světových okruzích zajíždět časy na úrovni BMW M3 E92 či Audi R8.

V základu můžeme u Mustangu očekávat manuální převodovku, k dispozici však bude rovněž automat s řazením páčkami pod volantem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád? Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád?

Mustang druhé generace se vyráběl nejkratší dobu ze všech…

Ford Mustang GT350: Proč má dírky v koncovkách výfuku? To nevymyslíte! Ford Mustang GT350: Proč má dírky v koncovkách výfuku? To nevymyslíte!

Otvory v koncovkách výfuku zpravidla mají upravovat zvuk,…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…