Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang poruší tradice a nabídne pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Ford Mustang představuje v současnosti pro svou automobilku rodinné stříbro. Poslední dvě generace jej navíc proměnily v poměrně konzervativní model. Nástupce ovšem může nabídnout odvážnou změnu.

Ford Mustang a jeho rodokmen patří mezi nejznámější kapitoly v automobilové historii. Za dnešní popularitou tohoto modelu stojí především jeho první generace, která se zrodila v šedesátých letech a na odpočinek odešla v první polovině let sedmdesátých.

Na její odkaz se svým způsobem snaží navazovat prakticky všechny následující generace, přičemž pátá spolu s aktuální šestou hojně využívají odkazů na design svého slavného předka. To spolu se zachováním koncepce s motorem uloženým podélně vpředu a pohonem zadních kol stojí za současnou aurou výjimečnosti tohoto modelu.

Ford je proto velmi opatrný při změnách prováděných u modelové řady Mustang, ale i přesto se odvažuje ke krokům, které nejsou veřejností vždy přijímány pozitivně. Za všechny lze zmínit nástup přeplňovaných čtyřválců u šesté generace.

Podle informací, které přímo z automobilky získal Automotive News, se můžeme u sedmé generace modelové řady Mustang dočkat novinky, která nemá v její historii obdoby. Touto novinkou se může stát rozšíření nabídky o provedení s pohonem všech kol.

Za tímto krokem má stát skutečnost, že Ford za základ nové generace využije jednu ze svých modulárních platforem. S největší pravděpodobností bude nový Mustang stát na stejných základech jako Ford Explorer a Lincoln Aviator. Architektura těchto modelů zajistí pro Mustang tradiční koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol, ale zároveň umožní rozšíření nabídky o pohon všech kol.

V rámci své kategorie se přitom Mustang nestane průkopníkem, protože konkurenční model Challenger značky Dodge je nabízen s pohonem všech kol od loňského roku.

Ford Mustang sedmé generace má být podle aktuálních informací uveden v roce 2021. Provedením svých karoserií má navazovat na své předchůdce, což má znamenat, že máme očekávat kupé a kabriolet, přitahující pozornost svými dynamickými liniemi. Standardem mají zůstat konvenční provedení se zážehovým motorem vpředu a pohonem zadních kol, která ovšem doplní zmíněné provedení s pohonem všech kol i hybrid, jejich cílem pak bude přilákat nové zákazníky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - CHerokee
30. 8. 2018 17:15
Re: ...
Ty jsi fakt případ. Já nemluvil o ceně, to je snad jasné, ale o spotřebě. A ještě jedna - 6 válce se v Evropě ofiko neprodávají a v USA už taky ne (psal jsem o Evropě a jasně jsem to uvedl)... u nás je pak ten rozdíl ještě výrazně větší. Stačí kouknout na skladovky ;-)
30. 8. 2018 12:32
Re: ...
Není to o šetření. Na začátku zaplatíš o 200 tisíc míň a to nejsou ušetřené peníze:) V odkazu je početné penzum subjektů, kteří svými zápisy potvrzují, že čtyřválec jezdí o 20% úsporněji než osmiválec. To už je druhé šetření. A dominují osmiválce, jsou jich zhruba dvě třetiny proti jedné třetině šestiválců. To je poměrně slušné na to, že tvrdíš, že čtyřválce NIKDO nekupuje...
takže mokrej hadr panáčku... s Magistrem oba dva:))
Avatar - Barrichello
30. 8. 2018 10:04
Re: Mno takže
No pony car se 4x4 je 3,14ovina ale proti gustu....
Takže ano, nemožnost výběru je POZITIVUM, když to chceš takhle...
Avatar - CHerokee
29. 8. 2018 20:13
Re: ...
>:D já s oběma těmi motory jezdil. Jezdím na srazy, znám spoustu majitelů Stangů i RS ;-) . I slušný dealer před 4 válcem varuje, že to o šetření není. I v těch statistikách, co jsi poslal jsou podobná čísla...a to ještě defenzivních jezdců.

Co se prodejů týká, dominují 8 válce. Co jsem našel, tak v Evropě to bylo - 72 % zákazníků volí fastback, 64 % se rozhodne pro osmiválec. Samozřejmě jak který stát, jak jsem uvedl, ale celkově rozhodně. Mustang je v tomto fenomén. Stejně tak u nás...to není jako u mnohých řidičů BMW, kde pod M paketem skrývá 116d ;-).
29. 8. 2018 17:33
Re: ...
Ehm jako nic proti, ale ty seš fakt úplně mimo....
[odkaz]
[odkaz]
o 20% míň stojí, o 20% míň žere, o 20% hůř jede, ve Státech se prodává poměrně dobře, prostě je to levnější motorizace pro určitý druh kupců... tak přestaň blábolit a dej si mokrej hadr na tu prázdnou věc co nosíš na krku...