reklama


Ford: nové motory a převodovky

 
 

V Ženevě se Ford nebude chlubit jen novými modely, ale představena bude také řada méně viditelných novinek pod kapotami Fordů.

V Ženevě se Ford nebude chlubit jen novými modely, ale představena bude také řada méně viditelných novinek pod kapotami Fordů.

Nové vznětové motory Duratorq TDCi
Ford pokračuje v rozšiřování nabídky vznětových motorů řady Duratorq, pozornost konstruktérů se soustředí především na motory s vysokotlakým systémem přímého vstřikování „common-rail“ Duratorq TDCi. Škála motorů Duratorq TDCi se rozšiřuje a navíc stále více agregátů plní emisní limity normy Euro IV.

„Rodina“ motorů Ford Duratorq TDCi, jejíž první člen se objevil v roce 2001, nyní obsahuje celou řadu agregátů, jejichž výkony sahají od 50 KW (motory pro modely Fiesta a Fusion) až po turbodiesel pro model Focus C-MAX o výkonu 100 kW. V polovině tohoto roku se nabídka dále obohatí… Novým špičkovým agregátem řady Duratorq TDCi pro řadu Mondeo bude motor o objemu 2,2 l vybavený turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek. Točivý moment tohoto vitálního motoru bude dosahovat hodnoty 360 Nm. Nový agregát bude zpočátku plnit emisní limity normy Euro III, od roku 2005 však tento motor vyhoví i normě Euro IV. Motor 2.2 l se tak přiřadí k dvoulitrovým turbodieselům TDCi modelů Mondeo o výkonech 85 kW a 96 kW, které vyhovují emisním limitům normy Euro IV i bez částicového filtru DPF.

Focus C-MAX si také poradí s emisními limity normy Euro IV, a to mj.díky na přání dodávanému částicovému filtru DPF, který bude k dispozici pro motor Duratorq TDCi o objemu 1,6 l (80 kW) i pro motor Duratorq TDCi o objemu 2,0 l (100 kW). Nový částicový filtr DPF dokáže snížit emise pevných částic až o 98%. Filtr pevných částic DPF byl vyvinut ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroën.

Nový motor Duratorq TDCi o výkonu 100 kW se brzy objeví i pod kapotami modelů Ford Transit a Tourneo. Tento agregát, vybaveny systémem vysokotlakého přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ se stane špičkovým vznětovým agregátem pro celou řadu užitkových modelů značky Ford. Nový motor Duratorq TDCi bude propojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Další technické údaje a výkonové parametry nového výkonného motoru Duratorq TDCi, určeného pro modely Mondeo a Transit/Tourneo budou zveřejněny až se přiblíží okamžik jeho uvedení na automobilový trh.

Nový čtyřválec Duratec 1.6 Ti-VCT
Ford ještě v roce 2004 uvede nový zážehový čtyřválec Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 l, který se díky systému proměnného časování sacích i výfukových ventilů chlubí vysokým točivým momentem už v nízkých otáčkách a příjemně nízkou spotřebou.

Nový motor o výkonu 85 kW má v hlavě válců dvojici vačkových hřídelů, které se mohou v závislosti na zatížení motoru a jeho otáčkách pootáčet, díky čemuž má tento agregát vyšší výkon než standardní zážehová šestnáctistovka Duratec o výkonu 74 kW pohánějící modely Ford Focus. Také točivý moment motoru Duratec Ti-VCT je vyšší – vrcholí hodnotou 155 Nm při otáčkách 4200 min-1, zatímco konvenční šestnáctistovka Duratec 1.6 dosahuje nejvyššího točivého momentu jen 150 Nm při otáčkách 4000 min-1.

Škála převodovek Durashift se rozšiřuje
Automobilka Ford věnuje velkou pozornost systematickému vývoji nových převodových technologií. Díky tomu dnes Ford může nabízet bohatou škálu vyspělých převodovek řady Durashift, od převodovky EST (Electronic Shift Technology) až po převodovku CVT (Continuously Variable Transmission).

V roce 2004 budou zákazníci vybírat z širší nabídky. Novinkou v modelové řadě Focus C-MAX je vyspělá automatická převodovka Durashift CVT s plynule proměnným převodem. Ve spojení s motorem 1.6 Duratorq TDCi zaručuje převodovka Durashift CVT modelu Focus C-MAX velmi agilní a přitom komfortní vlastnosti, což jsou v segmentu, kam se Focus C-MAX řadí, velmi vítané charakteristiky. Převodovka Durashift CVT je ušitá na míru vysokému točivému momentu motoru 1.6 Duratorq TDCi (240 Nm) a přispívá i k dosažení dobré hospodárnosti provozu.

Pro modely Ford Fiesta a Ford Fusion je nyní k dispozici nová automatická čtyřstupňová převodovka. Jde o elektronicky řízenou automatickou převodovku poslední generace, která zaručuje jemné řazení, takže i řidiči malých vozů si nyní mohou vychutnávat komfort relaxační jízdy bez nutnosti starat se o pedál spojky a řadicí páku. Nová převodovka Durashift Automatic bude v nabídce vedle převodovky Durashift EST a manuální pětistupňové převodovky Durashift. To už je celkem slušný výběr tuto kategorii automobilu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Ford
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999) Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998.…

Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody? Rozšíří se u sériových přeplňovaných motorů vstřikování vody?

Zvýšení výkonu motorů je možné mnoha způsoby, například…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama