Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 8-9 let): Porsche, VW a Ford proti japonské přesile

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
I v kategorii 8 až 9 let starých automobilů vede zástupce značky Porsche. V patách jsou mu opět vozy značek Toyota, Honda a Mazda, mezi které se do první desítky vklínil Fusion a Golf.

Podobně jako například v kategorii 6 až 7letých vozů i u automobilů ve stáří 8 až 9 let došlo k zvýšení kvóty závad. Technici společnosti TÜV SÜD konstatovali zvýšení kvóty podstatných závad z loňských 21,4 % na letošních 22,2 %.

Na technickou kontrolou přijelo s drobnými závadami 29,8 % a bez závad bylo 47,9 % z 8 až 9letých automobilů.

Průměrný nájezd kilometrů je u vozidel v této kategorii podle společnosti TÜV SÜD 111.000 km.

Nejčastější závady u 8 až 9 let starých vozů představují osvětlovací zařízení (24,4 %), přední a zadní nápravy (10,7 %), výfukový systém (5,6 %), vedení brzd a hadice (4,1 %), vůle řízení (3,4 %), účinnost nožní brzdy (2,4 %) a koroze nosných dílů (0,8 %).

Auto Bild TÜV Report 2012: Kategorie vozů starých 8 až 9 let

Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005) je i mezi 8-9letými vozy na prvním místě s kvótou závad 6,9 %. Na stejném místě ovšem s kvótou závad 8,3 % tento model skončil i v loňském roce.

Druhé místo v letošním žebříčku patří Toyotě RAV4 s kvótou závad 10,0 %. Oproti loňskému roku, kdy bylo toto SUV na třetí pozici s kvótou závad 10,2 % si tak mírně polepšilo.

Třetí místo letos patří Hondě Jazz s kvótou závad 10,7 %. V loňském roce nebyl tento model v kategorii 8 až 9 let starých automobilů zařazen.

Další zástupci automobilky Toyota, která je stejně jako vloni nejúspěšnější značkou v této kategorii, jsou na čtvrtém a pátém místě. Corolla má letos 12,5 % (vloni 7. místo, 14,4 %) a Yaris má kvótu závad 13,0 %, což znamená, že si oproti loňskému 4. místu a 12,7 % o jednu pozici pohoršil.

Mazda MX-5 si stejně jako v loňském roce udržela šestou pozici s kvótou závad 13,1 %, což je mírné zlepšení oproti loňským 13,8 %.

Teprve druhým zástupcem evropské značky v první desítce je na sedmém míste Ford Fusion s kvótou závad 13,7 %.

Volkswagen Golf, který je letos s kvótou závad na 15,4 % na osmém místě, si oproti loňskému čtrnáctému místu s 16,5 % výrazně polepšil.

O deváté místo se s kvótou závad 15,5 % dělí Honda CR-V a Toyota Avensis. SUV značky Honda bylo přitom v loňském hodnocení na stejném místě s kvótou závad 14,7 % a zástupce střední třídy od Toyoty byl osmý s 14,5 %.

Vozy z Mladé Boleslavi se v mezi 8-9letými automobily umístily v první polovině žebříčku. Fabia je letos s hodnotou 21,5 % na 38. místě, zatímco v loňském roce figurovala s 22,3 % na 44. pozici. Octavia se letos dělí o 41. místo se SEATem Arosa a má kvótu závad 22 % (vloni 35. místo a kvóta závad 20,2 %.

Na samotném chvostu této kategorie je letos na 85. místě Seat Alhambra s kvótou závad 34,1 %. Sesterský model VW Sharan je přitom 82. s kvótou závad 32,9 % a Ford Galaxy je 81. s kvótou závad 32,7 %. V loňském roce byla Alhambra spolu se Sharanem na třetí a čtvrté pozici od konce.

Druhé místo od konce v Auto Bild TÜV Report 2012 v kategorii 8 až 9 let starých automobilů patří Fiatu Stilo s kvótou závad 33,7 %. V loňském roce byl tento model s 35,9 % úplně poslední.

Třetí od konce je Renault Laguna s kvótou závad 33,1 %. V loňském roce byl tento model na páté pozici od konce s hodnotou 30,5 %.

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2012?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2010 a končícím červnem 2011. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 09:44
Re: Nějak mi ty seznamy nesedí
Já dávám vůz před technickou VŽDY do servisu (jezdí mi tam s ním oni a druhý den vůz vyzvedávám "komplet opečovaný" - myslím třeba vyčištěnou klimatizaci ;-) + "hotová prohlídka" - samozřejmě BEZ "ztráty květinky" :-)
PS: Už jsem to tu párkrát psala, po "pár" autech co jsem měla/jsme měli si troufám tvrdit, že DŮLEŽITĚJŠí než o to JAKÝ je to vůz (jaká značka) je to KDO (myslím "servisního muže" ;-)) konkrétně se o něj stará (a samozřejmě JAK o vůz pečuje/jaký k vozu má vztah MAJITEL
(já si se svým "povídám", po cestě mu "poděkuji" jak /skvěle/ jel a ... a on(i) mi to "vrací" :-)
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2011 09:17
Re: Nějak mi ty seznamy nesedí
Tahle statistika je o spolehlivosti mozna tak z deseti procent. Zbytek je jen o chovani majitelu k autu. Zajimalo by me,kolik majitelu vozidel je dava pred technickou (TUV neni nic jineho) prohlidnout a odstrani zavady. Nebo vubec aby se nejak pravidelne starali.
A ze je VW nahore? To je tim,ze vzhledem k jeho kvalite uz ma vetsinu dilu vymenenych >:D
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2011 23:08
Re: Nějak mi ty seznamy nesedí
To už se OPAKUJETE, to už jsme "probírali" a OBA to víme.. i když to je váš JEDINÝ (proti)argument, tak se k němu stále a stále vracíte - chápu :-)
Nicméně zde jsme již "po pár letech" a tam je to ZCELA OPAČNĚ - problémky PASSATu s přibývajícími lety narůstají a NARŮSTAJí (doslova - když si projdete tabulky najednou, včetně závěrečného "průměru" za celých 11 let ... tak jak jsou zveřejněny, tohle "roztrhávání" na MNOHO článečků je dobré ... leda tak k tomu mít "hodně" článečků :-) ) - prostě tady jste v diskuzi pod "lety"/pod článkem kde je Citroën C5 spíše NADprůměrně spolehlivý :-)
PS: Necítíte to jako "protimluv" když Citroën C5 stále "kritizujete" (myslím že ani nevíte proč - nebo PROZRADÍTE mi to? ;-) ) a přitom lepší (nebo alespoň "podobný") vůz nabídnout NEumíte/NEznáte? :-|
PPS: Nebo OBRÁCENĚ, co (konkrétně - i motor) je pro VÁS "nej" vůz střední třídy? :-)
17. 12. 2011 16:34
Re: Nějak mi ty seznamy nesedí
Tady se zaměř hlavně na Citroeny:

[odkaz]

[odkaz]

PS: Hledej v těch červených a vždky ke konci tabulky. :-!
17. 12. 2011 16:14
Re: Nějak mi ty seznamy nesedí
ach so.....díky :yes: