reklama


Ford Ranger 3.0 TDCi – Koňská opera

Ford Ranger 3.0 TDCi – Koňská opera

 
 

Půl litru objemu motoru znamená 10 kW navíc. Stojí za to kupovat si výkonnější Ranger?

Popravdě – ve výkonu to nevězí. Pravý důvod k nákupu vrcholného provedení jinak pracovního pick-upu bude spíš jinde. Jistě, i v této verzi uvezete tunu písku a probrodíte Botič při kulminaci, ale proč byste to, u všech všudy, dělali?

Cena, drápající se k milionové hranici, donutí kupujícího studovat seznam základní výbavy, lepší je ale přímý pohled. Efektní černý lak v kombinaci se šestnáctipalcovými hliníkovými koly je ještě v pořádku, oslnivě chromovaný zadní nárazník s parkovacími čidly brutálně snižující odjezdový úhel vás ale rychle uvede do reality. Tohle auto není pro starý.

Vím, laciná metafora. K odvozu balíku slámy pro hladové základní stádo si ale nekoupíte auto, které v základu hýří nálepkami, chromovanými doplňky a, ohrado zboř se, i diodovými blikači v zrcátkách. Interiér přidal k jinak standardnímu vzhledu výplně dveří sedadla s čalouněním kůže-alcantara obšité oranžovou nití a houf ukazatelů náklonu nad středovým panelem. Parta red-necks s holínkami si tedy vystoupí a vůz ovládne nějaká ta „pohodová partička“ v bílých bundách a s rozevlátými gesty, staženými okny a hiphopem ve všech čtyřech reproduktorech se vydá vstříc nějaké té uliční party či bitce… …ale dosti poezie.

obrázek [555 x 393]
 

Třílitrový vznětových čtyřválec sice stále ještě nedosahuje extrémů benzinových motorizací třídy F, ale i s těžkým vozem umí veselé věci. 115 kW a 380 Nm se totiž standardně zakusuje do vozovky pouze prostřednictvím zadní nápravy a řidič tak má co dělat, aby nohama nasimuloval Launch Control a nenechával vzorek na asfaltu.

Ale vážně – pokud vás netrápí týrání převodovky, lze si rychlé starty s tímto motorem opravdu užít a zrychlit na 100 km/h za 11 sekund skutečně lze. Problém je samozřejmě v autě jako takovém, respektive jeho původním určení. Síla a především pružnost ve středních a vyšších otáčkách dovolí sice i svižné předjíždění, řidič je ale stále limitován velkými náklony a značnou setrvačností vozu.

obrázek [555 x 340]
 

Záď má bez zatížení tendenci odskakovat, už dva pytle cementu ale situaci zásadně zlepší. Na kluzkém povrchu má vůz ve specifických situacích (např. z kopce) tendenci k nedotáčivosti, neopatrné přidání plynu naopak znamená téměř okamžité ustřelení zádě. Nejde ale o nic nebezpečného a po řádném nácviku si lze uvedenou kombinaci při dostatku místa i užívat. Řízení je pořád velmi málo strmé, takže na klikatých horských silničkách nám místy hrozilo propletení rukou, naopak brzdy jsme několikrát vynášeli do nebes za výdrž a sílu.

Průměrnou spotřebu jsme během téměř 700 kilometrů s třetinovým podílem městského provozu udrželi bez problému okolo devítilitrových hodnot, naopak na přece jen charakteristickou hlučnost při studených startech jsme si zvykali jen s obtížemi. Příjemně překvapila pětistupňová manuální převodovka – nejenže má optimální první i poslední stupeň, ale navzdory autobusově dlouhé řadicí páce nepostrádá řazení přesnost. Ve městě je také na obtíž poměrně malý rejd a velký rozvor, situaci alespoň částečně ulehčují zmíněná zadní parkovací čidla.

obrázek [555 x 359]
 

Extrémní hodnoty v terénu jsme nevyužili a máme pro to dobrý důvod: na příklad pro více než 100% stoupavost, kterou udává výrobce, jsme totiž nenašli místo, kde by zároveň nehrozila újma výše jmenovanému zadnímu chromovanému nárazníku. Údaje o světlé výšce (208 mm), brodivosti (750 mm) nebo třeba bočním náklonu (28 stupňů) jsou ale dostatečným důkazem toho, že s modelem Ford stále míří spíše mimo zpevněné cesty a exkluzivní doplňky třílitrové verze jsou opravdu jen třešněmi na terénním dortu.

Plusy

  • silný a pružný motor
  • dynamika – vzhledem ke hmotnosti
  • prostornost
  • kvalita zpracování
  • užitečná hmotnost a tažná síla
  • spotřeba

Minusy

  • omezená manévrovatelnost
  • jízdní vlastnosti (vzhledem k motorizaci)
  • táhlo ruční brzdy
  • absence uzávěry zadního diferenciálu
První cena vozu629.990,-Kč (2.5 TDCi 105 kW Single Cab)
První cena vozu s testovanou motorizací944.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
Základní cena testovaného vozu949.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
Cena testovaného vozu vč. příplatků949.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
(všechny ceny bez DPH)
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger

Cena v základní výbavě: 629 990 Kč Cena v testované výbavě: 949 990 Kč

Základní výbava:Integrované rádio AM/FM s přehrávačem na 6CD/MP3, 4 reproduktory, airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, diferenciál se zvýšenou svorností, imobilizér, přední mlhová světla, zadní mlhová světla, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla, čalounění sedadel v provedení mikroperforovaná kůže/alcantara s logem Wildtrak a oranžovými švy, kožené čalounění dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s chromovanými kryty a integrovanými LED ukazateli směru, chromovaná sportovní mřížka chladiče, chromované kryty zrcátek a kliky dveří; chromovaný trubkový zadní spodní rám, široké boční stupačky, sportovní rám na korbě z karbonových vláken, Rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, manuální přední klimatizace, Korba s uvnitř umístěnými háky s ochranným rámem za kabinou, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, ráfky z lehkých slitin 16” s pneumatikami 245/70 R16, sportovní mřížka chladiče a dolní část nárazníku, vysoce odolná plastová vložka korby s ochrannými lištami, 6paprsková 16” kola z lehkých slitin

Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
Technické údaje
Motor Ford Ranger
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1988 / 1032
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5170
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1762
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: a
Hodnocení Ford Ranger
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama