Ford Ranger 3.0 TDCi – Koňská opera

Ford Ranger 3.0 TDCi – Koňská opera

 
 

Půl litru objemu motoru znamená 10 kW navíc. Stojí za to kupovat si výkonnější Ranger?

Popravdě – ve výkonu to nevězí. Pravý důvod k nákupu vrcholného provedení jinak pracovního pick-upu bude spíš jinde. Jistě, i v této verzi uvezete tunu písku a probrodíte Botič při kulminaci, ale proč byste to, u všech všudy, dělali?

Cena, drápající se k milionové hranici, donutí kupujícího studovat seznam základní výbavy, lepší je ale přímý pohled. Efektní černý lak v kombinaci se šestnáctipalcovými hliníkovými koly je ještě v pořádku, oslnivě chromovaný zadní nárazník s parkovacími čidly brutálně snižující odjezdový úhel vás ale rychle uvede do reality. Tohle auto není pro starý.

Vím, laciná metafora. K odvozu balíku slámy pro hladové základní stádo si ale nekoupíte auto, které v základu hýří nálepkami, chromovanými doplňky a, ohrado zboř se, i diodovými blikači v zrcátkách. Interiér přidal k jinak standardnímu vzhledu výplně dveří sedadla s čalouněním kůže-alcantara obšité oranžovou nití a houf ukazatelů náklonu nad středovým panelem. Parta red-necks s holínkami si tedy vystoupí a vůz ovládne nějaká ta „pohodová partička“ v bílých bundách a s rozevlátými gesty, staženými okny a hiphopem ve všech čtyřech reproduktorech se vydá vstříc nějaké té uliční party či bitce… …ale dosti poezie.

obrázek [555 x 393]
 

Třílitrový vznětových čtyřválec sice stále ještě nedosahuje extrémů benzinových motorizací třídy F, ale i s těžkým vozem umí veselé věci. 115 kW a 380 Nm se totiž standardně zakusuje do vozovky pouze prostřednictvím zadní nápravy a řidič tak má co dělat, aby nohama nasimuloval Launch Control a nenechával vzorek na asfaltu.

Ale vážně – pokud vás netrápí týrání převodovky, lze si rychlé starty s tímto motorem opravdu užít a zrychlit na 100 km/h za 11 sekund skutečně lze. Problém je samozřejmě v autě jako takovém, respektive jeho původním určení. Síla a především pružnost ve středních a vyšších otáčkách dovolí sice i svižné předjíždění, řidič je ale stále limitován velkými náklony a značnou setrvačností vozu.

obrázek [555 x 340]
 

Záď má bez zatížení tendenci odskakovat, už dva pytle cementu ale situaci zásadně zlepší. Na kluzkém povrchu má vůz ve specifických situacích (např. z kopce) tendenci k nedotáčivosti, neopatrné přidání plynu naopak znamená téměř okamžité ustřelení zádě. Nejde ale o nic nebezpečného a po řádném nácviku si lze uvedenou kombinaci při dostatku místa i užívat. Řízení je pořád velmi málo strmé, takže na klikatých horských silničkách nám místy hrozilo propletení rukou, naopak brzdy jsme několikrát vynášeli do nebes za výdrž a sílu.

Průměrnou spotřebu jsme během téměř 700 kilometrů s třetinovým podílem městského provozu udrželi bez problému okolo devítilitrových hodnot, naopak na přece jen charakteristickou hlučnost při studených startech jsme si zvykali jen s obtížemi. Příjemně překvapila pětistupňová manuální převodovka – nejenže má optimální první i poslední stupeň, ale navzdory autobusově dlouhé řadicí páce nepostrádá řazení přesnost. Ve městě je také na obtíž poměrně malý rejd a velký rozvor, situaci alespoň částečně ulehčují zmíněná zadní parkovací čidla.

obrázek [555 x 359]
 

Extrémní hodnoty v terénu jsme nevyužili a máme pro to dobrý důvod: na příklad pro více než 100% stoupavost, kterou udává výrobce, jsme totiž nenašli místo, kde by zároveň nehrozila újma výše jmenovanému zadnímu chromovanému nárazníku. Údaje o světlé výšce (208 mm), brodivosti (750 mm) nebo třeba bočním náklonu (28 stupňů) jsou ale dostatečným důkazem toho, že s modelem Ford stále míří spíše mimo zpevněné cesty a exkluzivní doplňky třílitrové verze jsou opravdu jen třešněmi na terénním dortu.

Plusy

  • silný a pružný motor
  • dynamika – vzhledem ke hmotnosti
  • prostornost
  • kvalita zpracování
  • užitečná hmotnost a tažná síla
  • spotřeba

Minusy

  • omezená manévrovatelnost
  • jízdní vlastnosti (vzhledem k motorizaci)
  • táhlo ruční brzdy
  • absence uzávěry zadního diferenciálu
První cena vozu629.990,-Kč (2.5 TDCi 105 kW Single Cab)
První cena vozu s testovanou motorizací944.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
Základní cena testovaného vozu949.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
Cena testovaného vozu vč. příplatků949.990,-Kč (3.0 TDCi 115 kW Double Cab)
(všechny ceny bez DPH)
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger

Cena v základní výbavě: 629 990 Kč Cena v testované výbavě: 949 990 Kč

Základní výbava:Integrované rádio AM/FM s přehrávačem na 6CD/MP3, 4 reproduktory, airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, diferenciál se zvýšenou svorností, imobilizér, přední mlhová světla, zadní mlhová světla, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla, čalounění sedadel v provedení mikroperforovaná kůže/alcantara s logem Wildtrak a oranžovými švy, kožené čalounění dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s chromovanými kryty a integrovanými LED ukazateli směru, chromovaná sportovní mřížka chladiče, chromované kryty zrcátek a kliky dveří; chromovaný trubkový zadní spodní rám, široké boční stupačky, sportovní rám na korbě z karbonových vláken, Rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, manuální přední klimatizace, Korba s uvnitř umístěnými háky s ochranným rámem za kabinou, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, ráfky z lehkých slitin 16” s pneumatikami 245/70 R16, sportovní mřížka chladiče a dolní část nárazníku, vysoce odolná plastová vložka korby s ochrannými lištami, 6paprsková 16” kola z lehkých slitin

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

Trh soukromých letů se probouzí z recese Trh soukromých letů se probouzí z recese

Počet letů v Evropě v letošním prvním čtvrtletí se zvedl…

Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek

Americký prezident Donald Trump na čtvrtečním setkání s…

Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zastavilo…

 

Štítky SUV Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Ford Ranger
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1988 / 1032
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5170
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1762
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: a
Hodnocení Ford Ranger
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti…

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková ukázala výstřih i pupík v krajce!

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková…

Z ošklivého káčátka roste v krásku. Anička Slováčková (21) už není žádnou malou holčičkou, která jako by z oka…

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už zmizelo 70 % přidělených

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už…

Litvu už opustilo více než 70 procent běženců z Blízkého východu, které země přijala na základě uprchlických…

 

iSport.cz

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji čeká první grandslam

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji…

Tenistka Markéta Vondroušová si poprvé zahraje hlavní soutěž na grandslamu. Sedmnáctiletá hráčka prošla…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…