12.5. 2017 Leoš Káňa

Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

 

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.

Letošní rok je pro segment terénních pick-upů nebývale úrodný. Jeho řady rozšířil Fiat Fullback, těsně před vstupem na trh je Renault Alaskan a první ochutnávku svého modelu předložil i Mercedes-Benz. Navíc se začala prodávat nová generace Toyoty Hilux a Nissanu Navara nebo výrazně přepracovaný Ford Ranger. O všech se zmíníme na následujících stránkách, ale dva posledně jmenované vozy jsme postavili do souboje proti sobě, protože až do příchodu Volkswagenu Amarok se vznětovým šestiválcem nabízely nejsilnější agregáty. Vybavili jsme je praktickou dvojkabinou pro komfortní přepravu pěti cestujících a automatickými převodovkami pro pohodlné řízení.

Vystoupit z davu

Terénní pick-upy oslovují dva druhy zákazníků. První skupina je má hlavně na práci a soustředí se na praktické schopnosti, cenu nebo provozní náklady, příliš se však nestará o vzhled. Druhá naopak chce být středem pozornosti a monstra s délkou nad 5,3 metru jsou pro ně ideálním prostředkem, jak zaujmout okolí. Z tohoto pohledu jasně vyhrává ranger, který nadřazenost nad ostatními, osobními vozy dává najevo každým milimetrem karoserie.

Mohutná chromovaná maska zasahuje hluboko do nárazníku a plochou se může směle měřit se zrcadly z kadeřnických salonů. Úzké světlomety dávají rangeru drsný přimhouřený výraz, na který navazuje svalnatá postava s vysokými boky a jen nejnutnějším prosklením. Ale ani navara nezapadá do průměrné šedi. Chromu je na přední části také dost. Méně opulentní maska, na niž plynule navazují světlomety, se však v porovnání s fordem tváří usměvavě až dobrácky.

Jako v osobáku

U přepracované palubní desky rangeru se displej multimediálního systému a navigace přesunul mezi výdechy ventilace a jsou součástí silného okrasného pásu se stříbrným povrchem. Z její jednoduchosti by si ostatní modely Fordu mohly vzít příklad. Mrzí nás jen titěrná tlačítka na ovládání topení a klimatizace. Také Nissan zapracoval na útulnosti kabiny, která se nyní hodně přiblížila modelu Qashqai. Zejména velký středový panel, v němž se soustředí ovládání klimatizace, velký displej a výdechy ventilace, mají s kompaktním SUV mnoho společného. Ani jeden vůz nepřipomíná pracovní nástroj. Provedení a styl kabin u nich můžeme srovnávat s běžnou střední třídou.

Kus železa

Pokud zatoužíte po nejsilnějších agregátech, musíte se připravit na vyšší pořizovací náklady, u obou modelů jsou totiž spojeny s dražšími výbavami. Nissan Navara v provedení N-Connecta stojí 951.400 Kč, za ranger ve stupni Limited chce Ford dokonce 1.113.079 Kč s daní. Ale nemusíte se bát, že tyto verze jsou nějak ochuzeny. Elektrické ovládání oken a zrcátek je samozřejmostí, stejně jako dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant s ovládáním audiosoustavy, tempomat, mlhovky nebo plná ochrana airbagy včetně kolenního u řidiče. Hodit by se mohlo i vyhřívání zrcátek a sedadel. U nissanu se můžete těšit na parkovací kameru, Ford navíc přidává vyhřívané čelní sklo, elektrické nastavování řidičova sedadla nebo kožené čalounění, takže se uvnitř cítíme jako v luxusním sedanu, čímž lze rozdíl v ceně ospravedlnit.

Pro všechny

Během jízdy v terénu, ale i při pouhém nastupování oceňujeme bytelná madla na sloupcích, která ve fordu objevujeme jen vpředu. Nissan je v tomto směru praktičtější, kromě řidiče – ten se má držet volantu – nabízí držáky u všech dveří. Dovnitř se musí vejít početná rodina nebo pět urostlých dělníků či lesníků, kterým vstup do vysokých vozů ulehčují boční schůdky. V navaře se nemusíme vyškrábat do takové výšky, sedadla jsou vpředu 84 cm nad zemí a vzadu 87 cm. V rangeru je nutné se vyhoupnout do 86 cm, respektive 91 cm.

TEST 2016: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

Posádka více místa nalezne uvnitř fordu. Jeho dvojkabina má navrch ve všech směrech. V přední části si hovíme na pohodlných sedadlech, u nichž oceňujeme nejen dostatečně dlouhý sedák, ale taká výraznější boční oporu, která nám v nissanu vyloženě chybí. Příjemný je také velký rozsah nastavení, což umožňuje až 101 cm mezi sedákem a stropem. Vzadu zbývá figurantovi výšky 174 cm před koleny slušných 14 cm a nad hlavou 10 cm. Navara je v obou veličinách o 2 cm horší, navíc cestujícím vzadu nenabízí takové pohodlí. Sedáky jsou nejen o centimetr kratší, ale o 5 cm nižší ukotvení nad podlahou znamená menší oporu stehnům.

Vyšší boky

Důležitou normou pro nákup pick-upu jsou rozměry korby. V tomto směru ale oba nabídnou prakticky to samé. Šířka se shoduje na milimetr, u délky a míst mezi podběhy jsou rozdíly minimální. Lepší známku jsme ale dali fordu, jehož bočnice jsou výrazně vyšší, což oceníte při přepravě sypkého materiálu. Navíc má o dva centimetry nižší nákladovou hranu, zaručující méně komplikovanou manipulaci s nákladem. Pokud toužíte po uzavřené korbě, není problém objednat si hardtop v barvě vozu. U fordu si ale připravte 50.820 Kč, u navary rovných sto tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme

Hnutí ANO nepřipravuje žádný plán B pro případ, že by…

Na kurzových rozdílech lze vydělat až 50 haléřů za euro, vyplývá z průzkumu Na kurzových rozdílech lze vydělat až 50 haléřů za euro, vyplývá z průzkumu

Rozdíl v kurzu se mezi českými bankami pohybuje až okolo…

NATO získalo prvního globálního partnera v Jižní Americe NATO získalo prvního globálního partnera v Jižní Americe

Kolumbie se příští týden jako první stát Latinské Ameriky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla

Dlouholetá renovace veteránu skončila tím nejhorším…

 



Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

Vyloženě drsných aut na trhu už tolik není, pick-upy ale…

Morocco Desert Challenge: Jak tohle mohla česká posádka přežít... Morocco Desert Challenge: Jak tohle mohla česká posádka přežít...

Letošní Morocco Desert Challenge skončil pro obhájce…

 



 
Jak dostat i do starého auta bluetooth: Jde to!

Jak dostat i do starého auta bluetooth: Jde to!

Dnes 13:31

Chcete si pustit v autě přes bluetooth hudbu z mobilu, jenže vaše rádio to neumí? Poradíme, jak na to.




Blesk.cz

Čech Tomáš (26) zmizel v Itálii: Někdo ho unesl, bojí se přítelkyně Pavla

Čech Tomáš (26) zmizel v Itálii: Někdo ho unesl,…

Už osmým dne pátrají rodina a přátelé po Tomášovi Bímovi (26), který záhadně zmizel v Itálii. Mladík si tam…

„Matka všech bouřek“ udeřila v Británii: 15 tisíc blesků a kolaps na letišti

„Matka všech bouřek“ udeřila v Británii: 15 tisíc…

Británie zažila v noci na neděli velmi silnou bouři, během níž podle meteorologů uhodilo přes 15 tisíc blesků.…

 

iSport.cz

Lafatovo loučení. Přeju Spartě, aby se taková sezona neopakovala, řekl

Lafatovo loučení. Přeju Spartě, aby se taková sezona…

Útočník Sparty David Lafata si představoval jiný konec profesionální kariéry. Nejlepší střelec ligové historie…

Zmar gólmana Liverpoolu. Karius chytal jako školák, po finále slzel

Zmar gólmana Liverpoolu. Karius chytal jako školák,…

Takový zápas neche asi nikdo zažít. Tuplem ne, když vás sledují miliony lidí u televizí a hrajete jeden z…

 

Reflex.cz

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a vyděsili Paříž. Proč to nerozhodlo světovou válku?

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a…

Ani operačně strategické nezdary pikardské a flanderské ofenzívy neodradily německé velení od snahy zasadit…

V Evropě vzniká největší letiště na světě. Staví ho Turci a přepraví až 200 milionů cestujících

V Evropě vzniká největší letiště na světě. Staví ho…

Atatürkovo letiště v Istanbulu patří v Evropě k těm vůbec nejvytíženějším, přesto na něm bude brzo provoz…