12.5. 2017 Leoš Káňa

Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

 

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.

Letošní rok je pro segment terénních pick-upů nebývale úrodný. Jeho řady rozšířil Fiat Fullback, těsně před vstupem na trh je Renault Alaskan a první ochutnávku svého modelu předložil i Mercedes-Benz. Navíc se začala prodávat nová generace Toyoty Hilux a Nissanu Navara nebo výrazně přepracovaný Ford Ranger. O všech se zmíníme na následujících stránkách, ale dva posledně jmenované vozy jsme postavili do souboje proti sobě, protože až do příchodu Volkswagenu Amarok se vznětovým šestiválcem nabízely nejsilnější agregáty. Vybavili jsme je praktickou dvojkabinou pro komfortní přepravu pěti cestujících a automatickými převodovkami pro pohodlné řízení.

Vystoupit z davu

Terénní pick-upy oslovují dva druhy zákazníků. První skupina je má hlavně na práci a soustředí se na praktické schopnosti, cenu nebo provozní náklady, příliš se však nestará o vzhled. Druhá naopak chce být středem pozornosti a monstra s délkou nad 5,3 metru jsou pro ně ideálním prostředkem, jak zaujmout okolí. Z tohoto pohledu jasně vyhrává ranger, který nadřazenost nad ostatními, osobními vozy dává najevo každým milimetrem karoserie.

Mohutná chromovaná maska zasahuje hluboko do nárazníku a plochou se může směle měřit se zrcadly z kadeřnických salonů. Úzké světlomety dávají rangeru drsný přimhouřený výraz, na který navazuje svalnatá postava s vysokými boky a jen nejnutnějším prosklením. Ale ani navara nezapadá do průměrné šedi. Chromu je na přední části také dost. Méně opulentní maska, na niž plynule navazují světlomety, se však v porovnání s fordem tváří usměvavě až dobrácky.

Jako v osobáku

U přepracované palubní desky rangeru se displej multimediálního systému a navigace přesunul mezi výdechy ventilace a jsou součástí silného okrasného pásu se stříbrným povrchem. Z její jednoduchosti by si ostatní modely Fordu mohly vzít příklad. Mrzí nás jen titěrná tlačítka na ovládání topení a klimatizace. Také Nissan zapracoval na útulnosti kabiny, která se nyní hodně přiblížila modelu Qashqai. Zejména velký středový panel, v němž se soustředí ovládání klimatizace, velký displej a výdechy ventilace, mají s kompaktním SUV mnoho společného. Ani jeden vůz nepřipomíná pracovní nástroj. Provedení a styl kabin u nich můžeme srovnávat s běžnou střední třídou.

Kus železa

Pokud zatoužíte po nejsilnějších agregátech, musíte se připravit na vyšší pořizovací náklady, u obou modelů jsou totiž spojeny s dražšími výbavami. Nissan Navara v provedení N-Connecta stojí 951.400 Kč, za ranger ve stupni Limited chce Ford dokonce 1.113.079 Kč s daní. Ale nemusíte se bát, že tyto verze jsou nějak ochuzeny. Elektrické ovládání oken a zrcátek je samozřejmostí, stejně jako dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant s ovládáním audiosoustavy, tempomat, mlhovky nebo plná ochrana airbagy včetně kolenního u řidiče. Hodit by se mohlo i vyhřívání zrcátek a sedadel. U nissanu se můžete těšit na parkovací kameru, Ford navíc přidává vyhřívané čelní sklo, elektrické nastavování řidičova sedadla nebo kožené čalounění, takže se uvnitř cítíme jako v luxusním sedanu, čímž lze rozdíl v ceně ospravedlnit.

Pro všechny

Během jízdy v terénu, ale i při pouhém nastupování oceňujeme bytelná madla na sloupcích, která ve fordu objevujeme jen vpředu. Nissan je v tomto směru praktičtější, kromě řidiče – ten se má držet volantu – nabízí držáky u všech dveří. Dovnitř se musí vejít početná rodina nebo pět urostlých dělníků či lesníků, kterým vstup do vysokých vozů ulehčují boční schůdky. V navaře se nemusíme vyškrábat do takové výšky, sedadla jsou vpředu 84 cm nad zemí a vzadu 87 cm. V rangeru je nutné se vyhoupnout do 86 cm, respektive 91 cm.

TEST 2016: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

Posádka více místa nalezne uvnitř fordu. Jeho dvojkabina má navrch ve všech směrech. V přední části si hovíme na pohodlných sedadlech, u nichž oceňujeme nejen dostatečně dlouhý sedák, ale taká výraznější boční oporu, která nám v nissanu vyloženě chybí. Příjemný je také velký rozsah nastavení, což umožňuje až 101 cm mezi sedákem a stropem. Vzadu zbývá figurantovi výšky 174 cm před koleny slušných 14 cm a nad hlavou 10 cm. Navara je v obou veličinách o 2 cm horší, navíc cestujícím vzadu nenabízí takové pohodlí. Sedáky jsou nejen o centimetr kratší, ale o 5 cm nižší ukotvení nad podlahou znamená menší oporu stehnům.

Vyšší boky

Důležitou normou pro nákup pick-upu jsou rozměry korby. V tomto směru ale oba nabídnou prakticky to samé. Šířka se shoduje na milimetr, u délky a míst mezi podběhy jsou rozdíly minimální. Lepší známku jsme ale dali fordu, jehož bočnice jsou výrazně vyšší, což oceníte při přepravě sypkého materiálu. Navíc má o dva centimetry nižší nákladovou hranu, zaručující méně komplikovanou manipulaci s nákladem. Pokud toužíte po uzavřené korbě, není problém objednat si hardtop v barvě vozu. U fordu si ale připravte 50.820 Kč, u navary rovných sto tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Ford Ranger Raptor už má datum premiéry. Odhalení bude exotické Ford Ranger Raptor už má datum premiéry. Odhalení bude exotické

Informace o oficiální premiéře pick-upu Modrého oválu…

Závodník Lukáš Kvapil se vrací na Dakar. Motorku vymění za pick-up Ford Ranger Závodník Lukáš Kvapil se vrací na Dakar. Motorku vymění za pick-up Ford Ranger

Letos na Dakaru kvůli vážné nehodě vydržel jen dva dny, v…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…