12.5. 2017 Leoš Káňa

Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

 

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.

Letošní rok je pro segment terénních pick-upů nebývale úrodný. Jeho řady rozšířil Fiat Fullback, těsně před vstupem na trh je Renault Alaskan a první ochutnávku svého modelu předložil i Mercedes-Benz. Navíc se začala prodávat nová generace Toyoty Hilux a Nissanu Navara nebo výrazně přepracovaný Ford Ranger. O všech se zmíníme na následujících stránkách, ale dva posledně jmenované vozy jsme postavili do souboje proti sobě, protože až do příchodu Volkswagenu Amarok se vznětovým šestiválcem nabízely nejsilnější agregáty. Vybavili jsme je praktickou dvojkabinou pro komfortní přepravu pěti cestujících a automatickými převodovkami pro pohodlné řízení.

Vystoupit z davu

Terénní pick-upy oslovují dva druhy zákazníků. První skupina je má hlavně na práci a soustředí se na praktické schopnosti, cenu nebo provozní náklady, příliš se však nestará o vzhled. Druhá naopak chce být středem pozornosti a monstra s délkou nad 5,3 metru jsou pro ně ideálním prostředkem, jak zaujmout okolí. Z tohoto pohledu jasně vyhrává ranger, který nadřazenost nad ostatními, osobními vozy dává najevo každým milimetrem karoserie.

Mohutná chromovaná maska zasahuje hluboko do nárazníku a plochou se může směle měřit se zrcadly z kadeřnických salonů. Úzké světlomety dávají rangeru drsný přimhouřený výraz, na který navazuje svalnatá postava s vysokými boky a jen nejnutnějším prosklením. Ale ani navara nezapadá do průměrné šedi. Chromu je na přední části také dost. Méně opulentní maska, na niž plynule navazují světlomety, se však v porovnání s fordem tváří usměvavě až dobrácky.

Jako v osobáku

U přepracované palubní desky rangeru se displej multimediálního systému a navigace přesunul mezi výdechy ventilace a jsou součástí silného okrasného pásu se stříbrným povrchem. Z její jednoduchosti by si ostatní modely Fordu mohly vzít příklad. Mrzí nás jen titěrná tlačítka na ovládání topení a klimatizace. Také Nissan zapracoval na útulnosti kabiny, která se nyní hodně přiblížila modelu Qashqai. Zejména velký středový panel, v němž se soustředí ovládání klimatizace, velký displej a výdechy ventilace, mají s kompaktním SUV mnoho společného. Ani jeden vůz nepřipomíná pracovní nástroj. Provedení a styl kabin u nich můžeme srovnávat s běžnou střední třídou.

Kus železa

Pokud zatoužíte po nejsilnějších agregátech, musíte se připravit na vyšší pořizovací náklady, u obou modelů jsou totiž spojeny s dražšími výbavami. Nissan Navara v provedení N-Connecta stojí 951.400 Kč, za ranger ve stupni Limited chce Ford dokonce 1.113.079 Kč s daní. Ale nemusíte se bát, že tyto verze jsou nějak ochuzeny. Elektrické ovládání oken a zrcátek je samozřejmostí, stejně jako dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant s ovládáním audiosoustavy, tempomat, mlhovky nebo plná ochrana airbagy včetně kolenního u řidiče. Hodit by se mohlo i vyhřívání zrcátek a sedadel. U nissanu se můžete těšit na parkovací kameru, Ford navíc přidává vyhřívané čelní sklo, elektrické nastavování řidičova sedadla nebo kožené čalounění, takže se uvnitř cítíme jako v luxusním sedanu, čímž lze rozdíl v ceně ospravedlnit.

Pro všechny

Během jízdy v terénu, ale i při pouhém nastupování oceňujeme bytelná madla na sloupcích, která ve fordu objevujeme jen vpředu. Nissan je v tomto směru praktičtější, kromě řidiče – ten se má držet volantu – nabízí držáky u všech dveří. Dovnitř se musí vejít početná rodina nebo pět urostlých dělníků či lesníků, kterým vstup do vysokých vozů ulehčují boční schůdky. V navaře se nemusíme vyškrábat do takové výšky, sedadla jsou vpředu 84 cm nad zemí a vzadu 87 cm. V rangeru je nutné se vyhoupnout do 86 cm, respektive 91 cm.

TEST 2016: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

Posádka více místa nalezne uvnitř fordu. Jeho dvojkabina má navrch ve všech směrech. V přední části si hovíme na pohodlných sedadlech, u nichž oceňujeme nejen dostatečně dlouhý sedák, ale taká výraznější boční oporu, která nám v nissanu vyloženě chybí. Příjemný je také velký rozsah nastavení, což umožňuje až 101 cm mezi sedákem a stropem. Vzadu zbývá figurantovi výšky 174 cm před koleny slušných 14 cm a nad hlavou 10 cm. Navara je v obou veličinách o 2 cm horší, navíc cestujícím vzadu nenabízí takové pohodlí. Sedáky jsou nejen o centimetr kratší, ale o 5 cm nižší ukotvení nad podlahou znamená menší oporu stehnům.

Vyšší boky

Důležitou normou pro nákup pick-upu jsou rozměry korby. V tomto směru ale oba nabídnou prakticky to samé. Šířka se shoduje na milimetr, u délky a míst mezi podběhy jsou rozdíly minimální. Lepší známku jsme ale dali fordu, jehož bočnice jsou výrazně vyšší, což oceníte při přepravě sypkého materiálu. Navíc má o dva centimetry nižší nákladovou hranu, zaručující méně komplikovanou manipulaci s nákladem. Pokud toužíte po uzavřené korbě, není problém objednat si hardtop v barvě vozu. U fordu si ale připravte 50.820 Kč, u navary rovných sto tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Automobilová gymnastika v praxi. Podívejte se na kuriózní nehodu z Prahy! Automobilová gymnastika v praxi. Podívejte se na kuriózní nehodu z Prahy!

Nehoda se stala ve čtvrtek ráno za Nuselským mostem…

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

 



 
Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Dnes 08:00

I přes stále složitější proceduru si dodnes někteří motoristé mění olej v motoru svého auta svépomocí. Ovšem i ti, kteří tak nečiní, jsou občas nuceni si olej koupit. Který vybrat?




Blesk.cz

Tohle jsem čekal: Nečesaný promluvil o žalobkyni, která ho dvakrát poslala za mříže

Tohle jsem čekal: Nečesaný promluvil o žalobkyni,…

Pět let soudních tahanic a konečně zvrat! Lukáš Nečesaný (25) byl u královéhradeckého soud poprvé od vypuknutí…

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve kterém běžně pobývají desítky bezdomovců

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve…

Nedaleko pražské Eden Arény v pražských Vršovicích zachvátily v pondělí večer plameny opuštěný dům.…

 

iSport.cz

Historie proti Realu. Smazat velké manko? Neumí to, Zidane to dokázal

Historie proti Realu. Smazat velké manko? Neumí to,…

Pro fanoušky svátek, na hřišti válka. Avšak bez vítěze. Až na jednoho, který se však boje přímo nezúčastnil. Po…

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová. Děkuji, Jani, píše Kvitová

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová.…

Obrovský šok. Zpráva o smrti české tenisové legendy Jany Novotné (†49) zarmoutila celý svět. Hráčka s…

 

Reflex.cz

Šaman z kolumbijských hor: Chceme v Česku prodávat čokoládu a sdílet duchovní tradice

Šaman z kolumbijských hor: Chceme v Česku prodávat…

Nestává se běžně, aby do kavárny v centru Prahy přišel indián v tradičním oděvu. Asdrúbal Torres (39) z kmene…

Německo v křeči: Padne Merkelová? Jednání o vládě krachují, strany rozděluje i otázka migrace

Německo v křeči: Padne Merkelová? Jednání o vládě…

Přestože německá kancléřka Angela Merkelová v září poměrně jasně vyhrála volby a snaží se sestavit svoji další…