12.5. 2017 Leoš Káňa

Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

 

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.

Letošní rok je pro segment terénních pick-upů nebývale úrodný. Jeho řady rozšířil Fiat Fullback, těsně před vstupem na trh je Renault Alaskan a první ochutnávku svého modelu předložil i Mercedes-Benz. Navíc se začala prodávat nová generace Toyoty Hilux a Nissanu Navara nebo výrazně přepracovaný Ford Ranger. O všech se zmíníme na následujících stránkách, ale dva posledně jmenované vozy jsme postavili do souboje proti sobě, protože až do příchodu Volkswagenu Amarok se vznětovým šestiválcem nabízely nejsilnější agregáty. Vybavili jsme je praktickou dvojkabinou pro komfortní přepravu pěti cestujících a automatickými převodovkami pro pohodlné řízení.

Vystoupit z davu

Terénní pick-upy oslovují dva druhy zákazníků. První skupina je má hlavně na práci a soustředí se na praktické schopnosti, cenu nebo provozní náklady, příliš se však nestará o vzhled. Druhá naopak chce být středem pozornosti a monstra s délkou nad 5,3 metru jsou pro ně ideálním prostředkem, jak zaujmout okolí. Z tohoto pohledu jasně vyhrává ranger, který nadřazenost nad ostatními, osobními vozy dává najevo každým milimetrem karoserie.

Mohutná chromovaná maska zasahuje hluboko do nárazníku a plochou se může směle měřit se zrcadly z kadeřnických salonů. Úzké světlomety dávají rangeru drsný přimhouřený výraz, na který navazuje svalnatá postava s vysokými boky a jen nejnutnějším prosklením. Ale ani navara nezapadá do průměrné šedi. Chromu je na přední části také dost. Méně opulentní maska, na niž plynule navazují světlomety, se však v porovnání s fordem tváří usměvavě až dobrácky.

Jako v osobáku

U přepracované palubní desky rangeru se displej multimediálního systému a navigace přesunul mezi výdechy ventilace a jsou součástí silného okrasného pásu se stříbrným povrchem. Z její jednoduchosti by si ostatní modely Fordu mohly vzít příklad. Mrzí nás jen titěrná tlačítka na ovládání topení a klimatizace. Také Nissan zapracoval na útulnosti kabiny, která se nyní hodně přiblížila modelu Qashqai. Zejména velký středový panel, v němž se soustředí ovládání klimatizace, velký displej a výdechy ventilace, mají s kompaktním SUV mnoho společného. Ani jeden vůz nepřipomíná pracovní nástroj. Provedení a styl kabin u nich můžeme srovnávat s běžnou střední třídou.

Kus železa

Pokud zatoužíte po nejsilnějších agregátech, musíte se připravit na vyšší pořizovací náklady, u obou modelů jsou totiž spojeny s dražšími výbavami. Nissan Navara v provedení N-Connecta stojí 951.400 Kč, za ranger ve stupni Limited chce Ford dokonce 1.113.079 Kč s daní. Ale nemusíte se bát, že tyto verze jsou nějak ochuzeny. Elektrické ovládání oken a zrcátek je samozřejmostí, stejně jako dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant s ovládáním audiosoustavy, tempomat, mlhovky nebo plná ochrana airbagy včetně kolenního u řidiče. Hodit by se mohlo i vyhřívání zrcátek a sedadel. U nissanu se můžete těšit na parkovací kameru, Ford navíc přidává vyhřívané čelní sklo, elektrické nastavování řidičova sedadla nebo kožené čalounění, takže se uvnitř cítíme jako v luxusním sedanu, čímž lze rozdíl v ceně ospravedlnit.

Pro všechny

Během jízdy v terénu, ale i při pouhém nastupování oceňujeme bytelná madla na sloupcích, která ve fordu objevujeme jen vpředu. Nissan je v tomto směru praktičtější, kromě řidiče – ten se má držet volantu – nabízí držáky u všech dveří. Dovnitř se musí vejít početná rodina nebo pět urostlých dělníků či lesníků, kterým vstup do vysokých vozů ulehčují boční schůdky. V navaře se nemusíme vyškrábat do takové výšky, sedadla jsou vpředu 84 cm nad zemí a vzadu 87 cm. V rangeru je nutné se vyhoupnout do 86 cm, respektive 91 cm.

TEST 2016: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

Posádka více místa nalezne uvnitř fordu. Jeho dvojkabina má navrch ve všech směrech. V přední části si hovíme na pohodlných sedadlech, u nichž oceňujeme nejen dostatečně dlouhý sedák, ale taká výraznější boční oporu, která nám v nissanu vyloženě chybí. Příjemný je také velký rozsah nastavení, což umožňuje až 101 cm mezi sedákem a stropem. Vzadu zbývá figurantovi výšky 174 cm před koleny slušných 14 cm a nad hlavou 10 cm. Navara je v obou veličinách o 2 cm horší, navíc cestujícím vzadu nenabízí takové pohodlí. Sedáky jsou nejen o centimetr kratší, ale o 5 cm nižší ukotvení nad podlahou znamená menší oporu stehnům.

Vyšší boky

Důležitou normou pro nákup pick-upu jsou rozměry korby. V tomto směru ale oba nabídnou prakticky to samé. Šířka se shoduje na milimetr, u délky a míst mezi podběhy jsou rozdíly minimální. Lepší známku jsme ale dali fordu, jehož bočnice jsou výrazně vyšší, což oceníte při přepravě sypkého materiálu. Navíc má o dva centimetry nižší nákladovou hranu, zaručující méně komplikovanou manipulaci s nákladem. Pokud toužíte po uzavřené korbě, není problém objednat si hardtop v barvě vozu. U fordu si ale připravte 50.820 Kč, u navary rovných sto tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Úřady Spojených států a Evropské unie zakročily proti praktikám na „temném internetu“ Úřady Spojených států a Evropské unie zakročily proti praktikám na „temném internetu“

Policejní úřady Spojených států a Evropské unie společně…

Dolar doplácí na Trumpa. Výrazně vůči jiným měnám oslabil Dolar doplácí na Trumpa. Výrazně vůči jiným měnám oslabil

O osm procent od počátku roku poklesl dolar vůči hlavním…

Senát schválil vojenskou misi do Pobaltí, armáda má do oblasti poslat téměř 300 vojáků Senát schválil vojenskou misi do Pobaltí, armáda má do oblasti poslat téměř 300 vojáků

Česko bude moci vyslat až 290 vojáků do mnohonárodních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 



Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

 

iSport.cz

Rivalové se snaží, Čech válí. Wenger ho chválil, nejdou mu penalty

Rivalové se snaží, Čech válí. Wenger ho chválil,…

Chystá se na svou čtrnáctou sezonu v Anglii, v pořadí třetí v barvách Arsenalu. Petr Čech jako jedna z…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…