Test Auto.cz

Fiat Fullback 2.4 Double Cab 2.4 MJT AT – Skrytá identita

9.1. 2017
Verdikt
 

Fiat si v poslední době velmi snadno přišel ke dvěma novým modelům. Po dodávce Talento je to pick-up Fullback, zastánce staré dobré off-roadové školy.

Pick-upy už dnes nejsou takové, jaké byly dříve. Snahou automobilek je i nadále nabízet vozy s velkou tažnou silou, pořádnou korbou a vyspělým pohonem všech kol, více než kdy jindy se však dnes myslí také na jízdní vlastnosti blížící se vozům SUV. Vezměte si třeba takový Nissan – u modelu NP300 Navara zachoval klasickou rámovou konstrukci podvozku, přihodil možnost výběru víceprvkové zadní nápravy a hned vzniknul jeden z nejpohodlnějších pick-upů současnosti. Narazit na starou školu však stále ještě není složité, navíc může mít na kapotě celkem neobvyklé logo…

No uznejte sami, napadlo by vás, že Fiat někdy nabídne konkurenta Fordu Ranger, Nissanu Navara, Toyoty Hilux, Volkswagenu Amarok nebo Mitsubishi L200? Tedy ne že by italská automobilka do segmentu pick-upů nikdy nezabrouzdala, však si jenom vzpomeňte na modely Strada nebo Dobló Work Up, přes pět metrů dlouhý vůz s nosností přes jednu tunu a schopností utáhnout 3,1 tuny vážící vozík je ale u této značky mimo obvyklá měřítka.

Dlužno dodat, že na to Fiat nešel hezky od píky, ale zvolil značně snadnější cestu. Dohodl se s japonskou automobilkou Mitsubishi, jejíž model L200 páté generace převzal téměř „jedna k jedné“, a prodává jej pod označením Fullback. Jste překvapení? Neměli byste, stejný scénář se totiž odehrál v případě Renaultu Traffic a Fiatu Talento, právě ve světě užitkových vozidel se však nejedná o nic ojedinělého. Však to znáte – Peugeot Boxer a Citroën Jumper – a nebýt „násilného“ zaříznutí v podstatě hotové Škody Roomster druhé generace, platila by stejná pravidla i mezi ní a Volkswagen Caddy. Takhle to prostě chodí.

Ta hezčí volba

Fiat s novým modelem Fullback vskutku neměl moc práce – vzal Mitsubishi L200 a udělal ho o něco atraktivnější. A stačilo přitom jenom vyměnit masku chladiče, přidat hezčí nárazníky a bylo vystaráno. Pořád se samozřejmě nejedná vyloženě o krasavce, i dárce orgánů mi vždycky nejvíce připomínal vosu, drobných změn je ale více než dost. Sluší se dodat, že se vůz do našeho testu řádně vyšňořil. Jde o vrcholnou linii LX doplněnou o paket Exclusive za 121.000 Kč, který mimo jiné přidává i chromované prvky exteriéru. Nakolik je toto řešení „asijské“, nechám na vás, náš fullback mi ale nakonec padnul do oka.

Proporce karoserie se ve srovnání s Mitsubishi L200 pochopitelně nemění, vůz na délku měří 5285 milimetrů, je 1815 milimetrů široký a 1780 milimetrů vysoký, a stejně jsou na tom i nájezdové úhly. Naše verze Double Cab LX má 30 stupňů vpředu, 22 stupňů vzadu a přechodový úhel činí 24 stupňů, opatrně však na světlou výšku. Mezi nápravami je to 225 milimetrů, zadní diferenciál je však k zemi o dvacet milimetrů blíže, a asi si sami dovedete představit, jakou může jeden špatně trefený kámen způsobit paseku.

Další oblastí, ve kterých se nové pick-upy přibližují běžným osobním vozům, jsou interiéry. Proto i ve Fiatu Fullback můžete mít kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, sedmipalcový dotykový displej infotainmentu s navigací (byť s méně přehledným prostředím) a alespoň na pohled docela hezké dekory. I navzdory tomuto pozlátku je ale každému hned jasné, že se jedná hlavně o pracovní stroj, který byste uvnitř s trochou nadsázky mohli vystříkat wapkou. Přístrojová deska, středový tunel i výplně dveří jsou sestaveny z tvrdých plastů, u pick-upů se však jedná o vítaný a snadno udržovatelný standard.

obrázek [600 x 403]  

Ne nadarmo má fullback také bytelné prahové nášlapy – za volant mají občas problém se vydrápat i vzrostlejší jedinci, jakmile se tak ale stane, cítíte se jako v běžném osobním autě. Sedadla jsou rozměrná, ta přední jsou ukotvena o něco blíže k podlaze, před koleny i v loktech je hromada místa (aby ne, když má vůz třímetrový rozvor) a díky bohatému prosklení máte velmi slušný výhled ven. Bude se hodit, protože stejně jako L200 je i fullback pořádný kus auta. Horší je to pouze s výhledem dozadu, tedy pokud se to kvůli volitelnému hardtopu z katalogu příslušenství (stojí 62.700 Kč) dá vůbec výhledem nazvat. Avšak nezoufejte. Na výstup zadní kamery se dá docela dobře spolehnout.

Správný pick-up musí mít samozřejmě pořádnou korbu, což je v našem případě splněno. Ložná plocha verze Double Cab je 1520 milimetrů dlouhá, 1470 milimetrů široká a 475 milimetrů hluboká. S bytelným víkem se nemusíte bát praštit, ono to snese, než ale budete nakládat tvárnice a cihly, zkuste před tím otevřít katalog příslušenství. Na černě lakované podlaze totiž půjde vidět každý šrám a ty nesluší ani pracovním strojům.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Fullback 2.4 Double Cab 2.4 MJT AT

Cena v základní výbavě: 780 511 Kč Cena v testované výbavě: 992 481 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 17“palcová kola, varování před opuštěním jízdního kola, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, vyspělý pohon všech kol s voličem Super Select a další.

Výbava testovaného vozu:Černá pastelová barva (+6050 Kč), paket LX Exclusive pro 5AT - uzávěrka zadního diferenciálu, uzávěrka mezinápravového diferenciálu, elektrické stahování oken, chromové doplňky exteriéru, zadní nárazník s nášlapem, kožený volant a řadicí páka, ovládání rádia na volantu, zadní parkovací kamera, kola z lehkých slitin 17", kožená sedadla (vpředu vyhřívaná), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatická dvouzónová klimatizace, zatmavená okna, bezklíčkové odemykání a startování + navíc bixenonové světlomety s LED denním svícením, ostřikovače světlometů, rádio s 7" dotykovou obrazovkou a navigací (+121.000 Kč), chromované lišty dveří (+8720 Kč), sada uchycení do korby (3820 Kč), tažné zařízení (8180 Kč), hardtop (62.700 Kč), prahové lišty (+1500 Kč).

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 

Štítky Fiat Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Fiat Fullback 2.4 Double Cab 2.4 MJT AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2442
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 430 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.2
Emise CO2:196
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 1035
Rozměr pneu:245/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5285
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1780
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 1110
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Fullback 2.4 Double Cab 2.4 MJT AT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Fiat Fullback Cross v exkluzivní úpravě: Z pracanta módní guru Fiat Fullback Cross v exkluzivní úpravě: Z pracanta módní guru

Garage Italia Customs stojí za exkluzivní úpravou…

Jízdní dojmy Fiat Fullback Cross: Jak jezdí luxusní italský pick-up? Jízdní dojmy Fiat Fullback Cross: Jak jezdí luxusní italský pick-up?

Fullback Cross má být dle přání Italů vrcholnou verzí…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

 

iSport.cz

Olomouc je ve čtvrtfinále poháru. Slaví i Liberec, za který rozhodl Potočný

Olomouc je ve čtvrtfinále poháru. Slaví i Liberec,…

Fotbalisté Olomouce v osmifinále MOL Cupu doma porazili Zlín 2:1 a postoupili do čtvrtfinále pohárové soutěže.…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…