Ford Tourneo Connect a Transit ECOnetic: První Jízdní dojmy

Ford Tourneo Connect a Transit ECOnetic: První Jízdní dojmy

 
 

Velmi bohaté portfolium užitkových vozů automobilky Ford má zase o několik novinek navíc.

Na silnici jsme vyzkoušeli hned dvě: úspornou verzi Fordu Transit a také vylepšený Ford Transit Connect.

Začněme tedy ekologicky. Nový Transit ECOnetic je postaven na základě modelu FT280 Van s krátkým rozvorem, pohonem předních kol a motorem 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 85 kW. Ten nahradil dřívější jednotku se stejným objemem, ale menším výkonem. Díky filtru pevných částí cDPF splňuje ECOnetic emisní normu Euro 5. Hodnota spotřeby nafty, průměrných 7,2 litru na 100 kilometrů, je jistě pro mnoho živnostníků velmi zajímavá (rozdíl oproti klasické verzi se stejným motorem je 0,9 litru na 100 km). Jak jí bylo dosaženo?

Tak například řidiči pomáhá ukazatel správné doby přeřazení. Při jízdě s prázdným vozem po rovině to sice může být dobrý pomocník, v námi testovaném exempláři s několika set kilogramovou zátěží v zavazadlovém prostoru se motor při poslušném plnění pokynů ukazatele nesmyslně dusil a trápil se. Dalším, v praxi bezpochyby lépe využitelným vylepšením, je zástavba šestistupňové manuální převodovky VMT-6. Je poskládána tak, aby na první velmi lehký stupeň dovolila vozu svižný rozjezd, zatímco těžká šestka drží spotřebu na dálnici na co nejmenších hodnotách.

I zde ale máme drobnou poznámku. K čemu je dlouhý šestý stupeň, když má vůz nastaven omezovač rychlosti na 110 km/h? Lidé od Fordu tvrdí, že je to z důvodu ekologie (aerodynamický odpor hraje v těchto rychlostech ohromnou roli) – rozumějte, nižší spotřeby. Dobře, souhlasíme, ale proč tedy nestačilo ideální, nejekonomičtější dálniční rychlost vyznačit tlustou čárou na rychloměru? Řidiči přeci mají v hlavě mozek a mohou se rozhodnout, jak rychle pojedou. Takto jsme byli nuceni na německé dálnici jezdit převážně za kamiony a číhat na dostatečně dlouhý volný úsek v rychlém pruhu; předjíždění více kamionů najednou rychlostí 110 km/h je totiž jednou z činností obracejících teorii relativity naruby – čím jedete pomaleji, tím se čas víc a víc prodlužuje. Příště prosím bez omezovače...

Nižší spotřebu zajišťují také šestnáctipalcové pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 215/75 a plnými kryty kol (aerodynamika...). Ze seznamu výbavy zmizely některé „těžké“ položky jako třeba druhé posuvné dveře, zatímco nabídka komfortních ani bezpečnostních systémů nebyla redukována. Systém jízdní stability ESP je dodáván standardně, stejně jako rádio Ford Audio 6000. Užitnost ekologické verze není oproti té standardní nikterak zmenšena – nákladu může být až 1172 kilogramů, to vše v 6,5 metrech krychlových nákladového prostoru.

Celkově je ECOnetic velmi úsporný pracant. Naše spotřeba během testu se zastavila na 8,2 litrech nafty, což je výborná hodnota vzhledem k balastu, který vůz vezl. Nebýt otravného omezovače, nebylo by v podstatě co vytknout. A mimochodem, omezovač je hardwarový, takže s ním nikdo ani nehne.

Ford Tourneo Connect

Tourneo Connect nás překvapilo svou použitelností v městském provozu. Díky hranaté karoserii a výbornému výhledu řidič přesně ví, kde jeho vůz končí a manipulace s 4525 milimetrů dlouhým (krátká verze měří o 250 mm méně) autem nedělala problémy ani kolegyni, která si na užitkové vozy normálně příliš nepotrpí.

A co je letos na Tourneu Connect nového? Kromě osvěženého vzhledu rodiny Connect jde třeba o nový přístrojový panel, vylepšené bezpečnostní prvky (v nabídce nalezneme ESP, kontrolu trakce či asistent rozjezdu do kopce) nebo nové verze. Z Tournea Connect se stává opravdový světoběžník, od letošního léta se bude prodávat na více než 50 trzích na čtyřech kontinentech, mimo jiné i v USA.

My jsme, jak už bylo zmíněno, vyzkoušeli verzi s delším rozvorem a motorem Duratorq 1.8 TDCi o výkonu 66 kW (prostřední ze tří výkonnostních variant tohoto agregátu v nabídce). Ačkoliv byl v nákladovém prostoru opět umístěn balast, vůz se choval v podstatě stejně jako osobní automobil. Posádku tak neobtěžuje hluk, náklony karoserie nebo příliš tvrdý podvozek – zkrátka, Tourneo Connect se na silnici chová jako normální velké kombi. A jako ve velkém kombi se v něm také cítíte, v interiéru inspirovaném S-Maxem se totiž udál velký kvalitativní posun vpřed. Spotřeba během několik desítek dlouhé testovací jízdy činila 6,8 litru nafty na 100 km, což s naloženým vozem není rozhodně špatné. Šestý stupeň převodovky by se ale na dálnici docela hodil.

Vybírat je možno z několika výbavových stupňů, přičemž i základní Trend ve své výbavě nabízí například elektricky stahovaná okna či dálkově ovládané centrální zamykání. Kdo by rád své Tourneo Connect vymazlil, ten si může připlatit za výbavu Sport – v ní najde třeba parkovacího asistenta, více lakovaných dílů karoserie či osmnáctipalcová (!) litá kola. V nákladovém prostoru je místa opravdu dostatek, u dlouhé verze na vás čeká až 4,3 metrů krychlových prostoru pro ne méně než 902 kilogramů zátěže v nejužitkovější verzi (ta se jmenuje Transit Connect a má zaslepená zadní okna). To, že se mezi podběhy vejde bez problémů paleta berou tvůrci užitkových Fordů jako samozřejmost.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Putin mě pozval do Soči, je to vyznamenání Zeman: Putin mě pozval do Soči, je to vyznamenání

Ruský prezident Vladimir Putin pozval Miloše Zemana na…

Petici proti unijní regulaci zbraní podepsalo 100 tisíc lidí, teď ji projedná Senát Petici proti unijní regulaci zbraní podepsalo 100 tisíc lidí, teď ji projedná Senát

Kvůli petici proti unijní regulaci zbraní, kterou podle…

Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun

Hodnota zakázek na komunikaci z veřejného sektoru se v…

Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří

Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Ford Transit Connect  a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi Ford Transit Connect a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi

Ford u dvojice modelů Connect nahrazuje dosavadní…

Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru

Ford Connect prodělal v roce 2007 facelift a dostal…

 



 
Porsche 911 (964) RS Touring: Jeden z jedenácti exemplářů čeká na nového majitele

Porsche 911 (964) RS Touring: Jeden z jedenácti exemplářů čeká na nového majitele

Dnes 17:53

Nenápadné a zároveň velmi extrémní a vzácné je Porsche 911 RS Touring z roku 1992, které do své aukce zařadila britská společnost Silverstone Auctions.




Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Krosček do zad a rychlý pád na zem? Extraliga má jasno: Simulant!

Krosček do zad a rychlý pád na zem? Extraliga má…

A už to extraligou zase sviští. Tenhle souboj byl přihraný, tady máš pokutu, hezky 10 % z platu dolů. Tenhle…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…