Ford Tourneo Connect a Transit ECOnetic: První Jízdní dojmy

Ford Tourneo Connect a Transit ECOnetic: První Jízdní dojmy

 
 

Velmi bohaté portfolium užitkových vozů automobilky Ford má zase o několik novinek navíc.

Na silnici jsme vyzkoušeli hned dvě: úspornou verzi Fordu Transit a také vylepšený Ford Transit Connect.

Začněme tedy ekologicky. Nový Transit ECOnetic je postaven na základě modelu FT280 Van s krátkým rozvorem, pohonem předních kol a motorem 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 85 kW. Ten nahradil dřívější jednotku se stejným objemem, ale menším výkonem. Díky filtru pevných částí cDPF splňuje ECOnetic emisní normu Euro 5. Hodnota spotřeby nafty, průměrných 7,2 litru na 100 kilometrů, je jistě pro mnoho živnostníků velmi zajímavá (rozdíl oproti klasické verzi se stejným motorem je 0,9 litru na 100 km). Jak jí bylo dosaženo?

Tak například řidiči pomáhá ukazatel správné doby přeřazení. Při jízdě s prázdným vozem po rovině to sice může být dobrý pomocník, v námi testovaném exempláři s několika set kilogramovou zátěží v zavazadlovém prostoru se motor při poslušném plnění pokynů ukazatele nesmyslně dusil a trápil se. Dalším, v praxi bezpochyby lépe využitelným vylepšením, je zástavba šestistupňové manuální převodovky VMT-6. Je poskládána tak, aby na první velmi lehký stupeň dovolila vozu svižný rozjezd, zatímco těžká šestka drží spotřebu na dálnici na co nejmenších hodnotách.

I zde ale máme drobnou poznámku. K čemu je dlouhý šestý stupeň, když má vůz nastaven omezovač rychlosti na 110 km/h? Lidé od Fordu tvrdí, že je to z důvodu ekologie (aerodynamický odpor hraje v těchto rychlostech ohromnou roli) – rozumějte, nižší spotřeby. Dobře, souhlasíme, ale proč tedy nestačilo ideální, nejekonomičtější dálniční rychlost vyznačit tlustou čárou na rychloměru? Řidiči přeci mají v hlavě mozek a mohou se rozhodnout, jak rychle pojedou. Takto jsme byli nuceni na německé dálnici jezdit převážně za kamiony a číhat na dostatečně dlouhý volný úsek v rychlém pruhu; předjíždění více kamionů najednou rychlostí 110 km/h je totiž jednou z činností obracejících teorii relativity naruby – čím jedete pomaleji, tím se čas víc a víc prodlužuje. Příště prosím bez omezovače...

Nižší spotřebu zajišťují také šestnáctipalcové pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 215/75 a plnými kryty kol (aerodynamika...). Ze seznamu výbavy zmizely některé „těžké“ položky jako třeba druhé posuvné dveře, zatímco nabídka komfortních ani bezpečnostních systémů nebyla redukována. Systém jízdní stability ESP je dodáván standardně, stejně jako rádio Ford Audio 6000. Užitnost ekologické verze není oproti té standardní nikterak zmenšena – nákladu může být až 1172 kilogramů, to vše v 6,5 metrech krychlových nákladového prostoru.

Celkově je ECOnetic velmi úsporný pracant. Naše spotřeba během testu se zastavila na 8,2 litrech nafty, což je výborná hodnota vzhledem k balastu, který vůz vezl. Nebýt otravného omezovače, nebylo by v podstatě co vytknout. A mimochodem, omezovač je hardwarový, takže s ním nikdo ani nehne.

Ford Tourneo Connect

Tourneo Connect nás překvapilo svou použitelností v městském provozu. Díky hranaté karoserii a výbornému výhledu řidič přesně ví, kde jeho vůz končí a manipulace s 4525 milimetrů dlouhým (krátká verze měří o 250 mm méně) autem nedělala problémy ani kolegyni, která si na užitkové vozy normálně příliš nepotrpí.

A co je letos na Tourneu Connect nového? Kromě osvěženého vzhledu rodiny Connect jde třeba o nový přístrojový panel, vylepšené bezpečnostní prvky (v nabídce nalezneme ESP, kontrolu trakce či asistent rozjezdu do kopce) nebo nové verze. Z Tournea Connect se stává opravdový světoběžník, od letošního léta se bude prodávat na více než 50 trzích na čtyřech kontinentech, mimo jiné i v USA.

My jsme, jak už bylo zmíněno, vyzkoušeli verzi s delším rozvorem a motorem Duratorq 1.8 TDCi o výkonu 66 kW (prostřední ze tří výkonnostních variant tohoto agregátu v nabídce). Ačkoliv byl v nákladovém prostoru opět umístěn balast, vůz se choval v podstatě stejně jako osobní automobil. Posádku tak neobtěžuje hluk, náklony karoserie nebo příliš tvrdý podvozek – zkrátka, Tourneo Connect se na silnici chová jako normální velké kombi. A jako ve velkém kombi se v něm také cítíte, v interiéru inspirovaném S-Maxem se totiž udál velký kvalitativní posun vpřed. Spotřeba během několik desítek dlouhé testovací jízdy činila 6,8 litru nafty na 100 km, což s naloženým vozem není rozhodně špatné. Šestý stupeň převodovky by se ale na dálnici docela hodil.

Vybírat je možno z několika výbavových stupňů, přičemž i základní Trend ve své výbavě nabízí například elektricky stahovaná okna či dálkově ovládané centrální zamykání. Kdo by rád své Tourneo Connect vymazlil, ten si může připlatit za výbavu Sport – v ní najde třeba parkovacího asistenta, více lakovaných dílů karoserie či osmnáctipalcová (!) litá kola. V nákladovém prostoru je místa opravdu dostatek, u dlouhé verze na vás čeká až 4,3 metrů krychlových prostoru pro ne méně než 902 kilogramů zátěže v nejužitkovější verzi (ta se jmenuje Transit Connect a má zaslepená zadní okna). To, že se mezi podběhy vejde bez problémů paleta berou tvůrci užitkových Fordů jako samozřejmost.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na korejském poloostrově reálně hrozí otevřený konflikt, prohlásil Lavrov Na korejském poloostrově reálně hrozí otevřený konflikt, prohlásil Lavrov

Rusko, Indie a Čína jsou proti stupňování napětí na…

Evropskou centrální banku čeká více fúzí a akvizic v bankovním sektoru Evropskou centrální banku čeká více fúzí a akvizic v bankovním sektoru

Fúzí a akvizic v bankovním sektoru eurozóny pravděpodobně…

Nové berlínské letiště hlásí další zpoždění, otevřít se má až v roce 2020 Nové berlínské letiště hlásí další zpoždění, otevřít se má až v roce 2020

Nové berlínské letiště Willyho Brandta (BER), jehož…

Proti vývozu léků z Česka znovu zasahuje stát Proti vývozu léků z Česka znovu zasahuje stát

Ministerstvo zdravotnictví v pátek zakázalo vývoz léku…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 



Ford omladil lehké užitkové modely Transit Connect a Transit Courier Ford omladil lehké užitkové modely Transit Connect a Transit Courier

Ford navazuje na představení modernizovaného modelu…

Ford Transit Connect  a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi Ford Transit Connect a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi

Ford u dvojice modelů Connect nahrazuje dosavadní…

 



 
5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Dnes 11:51

Novinka z Wokingu v mnohém navazuje na legendární McLaren F1. Pojďme společně odhalit jeho tajemství.




Blesk.cz

Pražané psali prosebné dopisy: Bojovali tak za lidská práva

Pražané psali prosebné dopisy: Bojovali tak za lidská práva

Na den lidských práv 10. prosince bojovali Pražané za práva utlačovaných psaním. V rámci celosvětové kampaně…

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář vánočního koncertu

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář…

Už v úterý se legendární Lucerna rozezní hity Hanky Zagorové (71). Zpěvačka má za sebou první zkoušku vánočního…

 

iSport.cz

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka a gól Plzni

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka…

Jan Berger do Hradce většinou přijde, až když je hodně zle, při řádění marodky, kdy hodně hráčů chybí. Letos to…

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za německé dávky užívají v Česku, díky bohu za Zemana

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za…

Současné hlavě státu fandí, do prezidentské volby přesto jde. Hudební producent Petr Hannig by se prý choval…

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…