Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit XXL: nejdelší z Transitů

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
Ford se rozhodl vytvořit z Transitu luxusní limuzínu a navazuje tak na tradici neobvyklých úprav své populární dodávky.

Protože Ford Transit získal ocenění jako „mezinárodní dodávka roku 2007“, rozhodl se evropský vývojový tým Fordu sídlící ve Velké Británii toto ocenění oslavit vytvořením neobvykle dlouhého modelu Transit. Transit XXL je ve skutečnosti prodlouženou variantou modelu Tourneo a pravděpodobně jde o nejdelší Transit na světě.

Protože byl Transit evropským týmem koncipován jako zvláštní projekt, byly použity komponenty, které se běžně v Transitech neobjevují. Verze XXL je postavena na dvou modelech Tourneo, které byly spojeny dohromady, čímž došlo k vytvoření luxusního prostoru pro řidiče a sedm dalších pasažérů. Každý cestující si dopřává vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním, která jsou stavitelná sedmi způsoby, mají stavitelnou bederní opěrku a loketní opěrku. Prostor pro nohy a v oblasti ramen je královský.

Transit XXL měří na délku 7,4 m a rozvor měří 5,9 m. Standardní model Tourneo má délku 4,9 m a disponuje rozvorem o délce 2,9 m. XXL má čtyři posuvné dveře, vždy po dvou na každé straně. Skla jsou zatmavená. Zajímavostí je také fakt, že má verze XXL řízení na pravé straně, což pravděpodobně ocení i řidiči limuzín v zemích, kde se jezdí vpravo. Při zastavení u okraje chodníku totiž nebudou muset obíhat auto, aby cestujícím otevřeli dveře.

V interiéru najdeme na míru vytvořené koberce, kterými je také zcela pokryta zadní přepážka, čímž došlo k vytvoření odděleného zavazadlového prostoru přístupného pouze zadními dveřmi. O pohodlí pasažérů se stará i klimatizace, která je ovladatelná zvlášť pro přední část a pro zadní část vozu. O zábavu se stará několik monitorů propojených s DVD přehrávačem nebo herními konzolemi.

Pod kapotou Transitu XXL najdeme standardní vznětový motor Fordu Duratorq TDCi o objemu 2,2 litru, který poskytuje výkon 96 kW (130 k). Motor je spojen s upravenou pětistupňovou převodovkou. Brzdový systém byl rovněž upraven a používá kotoučové brzdy na všech kolech. Konstrukce karoserie byla zesílena pod podlahou a na střeše, aby byla zajištěna pevnost a bezpečnost. Hmotnost prázdného vozidla dosahuje 2 500 kg. Upraveno muselo být také zavěšení kol pro celkovou hmotnost vozidla 3 500 kg.

Kromě nestandardních prvků si Transit zachoval mnoho svých standardních prvků, mezi které patří satelitní navigace, Bluehooth rozhraní, nejkvalitnější audiosystém, jaký Ford nabízí, vyhřívané přední sklo a parkovací senzory.

Ford má již s výstavbou neobvyklých modelů značné zkušenosti. Známé jsou jeho verze Transit Supervan nebo World Rally Transit a nebo z poslední doby Transit Connect X-Press, který má pod kapotou motor z Fordu Focus RS.

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
4. 1. 2007 09:45
Re: Skvěle!
7+1 míst a celková hmotnost 3,5 tuny? To znamená, že se tahle potvora dáý řídít i s béčkem... Nedokážu si sebe představit za jejím volantem... :o)
4. 1. 2007 07:00
Transit
Dlhy, strasne dlhy jazvecik na malickych nozickach. Blby pocit, ze ked nastupim do stredu auta, tak sa zakonite musi zlomit. Na otocenie bude potrebovat tolko miesta jak autobus. Niekto tu polemizoval nad tym, co spravi s bezpecnostou Dacie Logan predlzenie razvoru na 2,9 m. Zaujimave, ze pri Transite nic podobne asi nehrozi...
3. 1. 2007 15:53
Dodavka
Mne by sa pacilo keby este pridali 3 sedadla oproti najvacsiemu co je teraz a bolo by tam sedadiel uz 20! Tie posuvne dvere su super ze su 4. Keby sa to malo predavat ako luxusna limuzina pre 7-8 tak mi to pripada, ze by to malo uspech ako renault avantime >:-[] Ale inak super bravo ford :yes: :yes: :yes:
3. 1. 2007 13:41
jezevčík
Mercedes Pullman už se začíná bát o své prodeje >:D >:D
3. 1. 2007 13:18
n1
doufám že se to dostane do výroby a v čt do toho daj příčku :-)