Ford Transit XXL: nejdelší z Transitů
Protože Ford Transit získal ocenění jako „mezinárodní dodávka roku 2007“, rozhodl se evropský vývojový tým Fordu sídlící ve Velké Británii toto ocenění oslavit vytvořením neobvykle dlouhého modelu Transit. Transit XXL je ve skutečnosti prodlouženou variantou modelu Tourneo a pravděpodobně jde o nejdelší Transit na světě.
Protože byl Transit evropským týmem koncipován jako zvláštní projekt, byly použity komponenty, které se běžně v Transitech neobjevují. Verze XXL je postavena na dvou modelech Tourneo, které byly spojeny dohromady, čímž došlo k vytvoření luxusního prostoru pro řidiče a sedm dalších pasažérů. Každý cestující si dopřává vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním, která jsou stavitelná sedmi způsoby, mají stavitelnou bederní opěrku a loketní opěrku. Prostor pro nohy a v oblasti ramen je královský.
Transit XXL měří na délku 7,4 m a rozvor měří 5,9 m. Standardní model Tourneo má délku 4,9 m a disponuje rozvorem o délce 2,9 m. XXL má čtyři posuvné dveře, vždy po dvou na každé straně. Skla jsou zatmavená. Zajímavostí je také fakt, že má verze XXL řízení na pravé straně, což pravděpodobně ocení i řidiči limuzín v zemích, kde se jezdí vpravo. Při zastavení u okraje chodníku totiž nebudou muset obíhat auto, aby cestujícím otevřeli dveře.
V interiéru najdeme na míru vytvořené koberce, kterými je také zcela pokryta zadní přepážka, čímž došlo k vytvoření odděleného zavazadlového prostoru přístupného pouze zadními dveřmi. O pohodlí pasažérů se stará i klimatizace, která je ovladatelná zvlášť pro přední část a pro zadní část vozu. O zábavu se stará několik monitorů propojených s DVD přehrávačem nebo herními konzolemi.
Pod kapotou Transitu XXL najdeme standardní vznětový motor Fordu Duratorq TDCi o objemu 2,2 litru, který poskytuje výkon 96 kW (130 k). Motor je spojen s upravenou pětistupňovou převodovkou. Brzdový systém byl rovněž upraven a používá kotoučové brzdy na všech kolech. Konstrukce karoserie byla zesílena pod podlahou a na střeše, aby byla zajištěna pevnost a bezpečnost. Hmotnost prázdného vozidla dosahuje 2 500 kg. Upraveno muselo být také zavěšení kol pro celkovou hmotnost vozidla 3 500 kg.
Kromě nestandardních prvků si Transit zachoval mnoho svých standardních prvků, mezi které patří satelitní navigace, Bluehooth rozhraní, nejkvalitnější audiosystém, jaký Ford nabízí, vyhřívané přední sklo a parkovací senzory.
Ford má již s výstavbou neobvyklých modelů značné zkušenosti. Známé jsou jeho verze Transit Supervan nebo World Rally Transit a nebo z poslední doby Transit Connect X-Press, který má pod kapotou motor z Fordu Focus RS.