Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford zvyšuje výrobu Fiesty ST, je o ni velký zájem

David Bureš
Diskuze (9)
Kvůli velkému zájmu zákazníků zvýší automobilka Ford výrobu svého hot-hatche o 15 procent.

Automobilka Ford se rozhodla ke zvýšení výroby modelu Fiesta ST. O tento hot-hatch je mezi zákazníky velký zájem a Ford jej nestačí vyrábět.

Ford předpokládal, že během prvního roku výroby vznikne 5.000 exemplářů Fiesty ST. Automobilka totiž v Evropě eviduje asi 9.000 objednávek, třetina z nich pochází z Velké Británie.

V německém závodě v Kolíně nad Rýnem tak kvůli pokrytí poptávky bude nově montováno 60 kusů Fiesty ST za den, což je o 15 procent více než dosud.

Evropští zákazníci mají zatím největším zájem o modrou metalízu Spirit a speciální oranžový lak Molten, 45 procent objednaných aut má jednu z těchto barev.

Automobil úspěšnými prodeji navazuje na svého většího bratra Focus ST. Toho se v Evropě během prvního pololetí letošního roku prodalo 4.000 exemplářů, což z něj podle Fordu dělá nejprodávanější hot-hatch na evropském trhu.

Úspěchu vrcholné verze Fiesty zřejmě napomohlo kladné hodnocení mnoha médií. Také v našem testu Fiesty ST jsme auto chválili, líbil se nám hravý podvozek, silný a pružný motor nebo přesné řazení.

Ford Fiesta ST je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 290 N.m. Podvozek má oproti běžným Fiestám změněné zavěšení, které je pochopitelně tvrdší. Upravena byla také charakteristika posilovače řízení a naladění brzd. Nechybí nová verze elektronické náhrady samosvorného diferenciálu eTVC, která omezuje nedotáčivost.

David Bureš
Diskuze (9)
7. 8. 2013 08:28
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
nejspíš se z tohoto seriálu již také stává komerční srágora, ale srovnání ST, R.S. a 208 se jim povedlo...

[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 8. 2013 08:13
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Jop, o tom jsem se bavil přímo s účastníkem akce, GTI prý na okresce nic moc nenaznačovalo, ale na NS smazalo oba soupeře rozdílem třídy... Budu si to muset přečíst..
7. 8. 2013 07:53
Re: to není možný
No jednak si tohle auto pořídí jiná sorta lidí než Oktávku. Je to úplně jiná třída (výrazně menší) a za druhý tohle platilo před 5-10 lety. Teď už krom trablů s motorama nemá dvojková Oktávka moc co nabídnout. O3 možná vrátí auto na výslunní tam kde byla O1. Spíš mě zaráží, že je to auto tak oblíbený v Británii, kde se s ním majitel nemá pořádně kde projet (rozuměj strikní omezení rychlosti mu to nedovolí)
6. 8. 2013 21:37
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Pro mne byl velkým překvapením srovnávací test ST, C RS a 208 GTI, kdy 208 zásadně zabodoval jízdně a ST a RS byly jízdně rozpačité. Na NS.
6. 8. 2013 21:16
Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Fiesta ST je skvělá a v součastnosti je to asi nejlepší malý hot-hatch na trhu, o tom žádná. Ale je jasné, že Fordu nahrál na směč taky Renault svým "novým" pojetím nového Clia RS, které pravověrné vyznavače této automobilové kategorie neoslovuje. U Clia RS totiž plná třetina výroby mířila do Británie, u současné generace to ale pravděpodobně bude mnohem méně. Prodej "pravověrné" Fiesty ST to na britském trhu jistě podporuje. A teď přišla další rána - Renault ukončil výrobu Twinga RS (a u nové generace se prý tato verze ani neplánuje). Takže už vlastně přežívá jen Mégane RS, ale jak dlouho? U Renault Sportu v Dieppe aby pomalu začali vyvěšovat černý prapor :-( :no: :no: