reklama


Frankfurt živě: Audi A4 - Ovoce sebevědomí (první dojmy)

Frankfurt živě: Audi A4 - Ovoce sebevědomí (první dojmy)

 
 

Ingolstadt chce vyplenit Mnichov a Stuttgart. Tvrdí, že mají nejsportovnější limuzínu střední třídy.

Vlítnout do teritoria, kde operuje BMW řady 3 a své potenciální oběti vyhledává i další schopný predátor, nový Mercedes třídy C a vyhlásit, že máte nejsportovnější sedan střední třídy, znamená prakticky jen dvě věci. Buď se vaše PR agentura zbláznila, vy jste ji uvěřili a čeká vás hanebná potupa po prvním souboji, nebo vyrábíte Audi. Nikdo jiný si takovou větu momentálně nemůže dovolit bez toho, aby neriskoval, že se zesměšní.

Nechme spekulace o skutečném výsledku srovnání stranou a počkejme si na první jízdu, do té doby se však můžeme podívat na techniku, která nám leccos napoví. Nejdříve však k ceně. Audi uvedlo, že na německém trhu bude základní model prodávat za 26 000 eur, což můžeme považovat za fantastickou zprávu. V přepočtu jde o 728 000 Kč, takže novinka bude o 60 000 Kč levnější, než u nás prodávané nejlevnější Audi A4 předchozí generace, vybavené zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 75 kW (102 k). Nástupce však bude mít v tomto případě motor 1.8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k) a srovnatelný model (1.8 T – 120 kW /163 k) dnes stojí od 889 000 Kč.

Na autosalonu je sice kvůli velkému zájmu komplikované přiblížit se k tomuto vozu bez toho, abyste nedostali alespoň jednu ránu do žeber, ale poctivě jsem si vystál frontu a v rychlosti vyzkoušel a osahal všechno, co se dalo. Díky prodlouženému rozvoru je v interiéru více místa vpředu i vzadu. Sportovnější nízká silueta karoserie a sedadla umístěna těsně nad podlahou však znamenají, že takový Ford Mondeo je v tomto směru o něco lepší.

Na druhé straně si díky tomu připadáte jako v Audi A5. A nejen kvůli tomu. Pokud jste měli možnost vyzkoušet nové kupé, na palubní desce najdete všechno tak, jak jste si zapamatovali. Rozdíly jsou prakticky zanedbatelné. Zpracování, materiály a ergonomie jsou standardně perfektní a podle norem Audi si zvykejte na to, že polovina ovladačů a tlačítek se přemístilo ze středové konzoly kolem řadicí páky.

Exteriér je opět variace na téma Audi A5. Karoserie limuzíny A4 měří 4,7 m, díky krátkému přednímu převisu má velmi dobré proporce a několik podélně vedených linií chytře rozděluje ponton karoserie tak, aby vůz vypadal nižší a přikrčený k silnici. Nejedná se však pouze o estetickou záležitost – Audi A4 klade proudícímu vzduchu odpor vyjádřený hodnotou cx 0,27. Přídi dominují kromě jednodílné mřížky chladiče také světa s integrovanými LED diodami na denní svícení. Stejně jako kupé však má i limuzína jeden problém: aby vypadala perfektně, musí mít velká kola, tedy minimálně 18palcové disky.

Za masivně zkráceným předním převisem stojí jediný důvod – snaha vyrovnat se dosavadnímu lídrovi třídy, BMW řady 3. V Audi A4 se povedlo zaměnit místa uložení diferenciálu a spojky (respektive hydrodynamického měniče), takže přední náprava se posunula o 154 mm dopředu. Audi tvrdí, že díky tomu dosáhli ideální poměr zatížení náprav, což by mělo znamenat 50:50. O další vylepšení dynamiky se postará spousta hliníkových dílů využitých při stavbě závěsů kol, které významně sníží množství neodpružené hmoty.

Pro nejlépe vybavené modely A4 má Audi v záloze ještě jedno high-tech řešení. Jmenuje se Audi driving select. Jde o systém komplexního nastavení jednotlivých prvků vozu podle přání řidiče. Ten může měnit charakteristiku motoru, automatické převodovky, řízení a tlumičů.

Elektronicky ovládané tlumiče pracují v komfortním, sportovním nebo automatickém režimu, přičemž řidič ovlivňuje jejich chování pomocí tlačítek na středové konzole. Pokud je Audi A4 vybavené pokročilejším rozhraním MMI, nabízí se také čtvrtý modus – umožňuje vybrat si jeden z 24 profilů celkového nastavení auta. A to se týká i další novinky, dynamického řízení. Jde v podstatě o systém, který dokáže plynule měnit převodový poměr řízení podle rychlosti nebo individuálního nastavení.

Pracuje s extrémně kompaktní a lehkou převodovkou harmonic drive, využívanou v robotice nebo ve vesmírném programu. Princip fungování se vysvětluje poměrně komplikovaně, využívá totiž eliptický vlnový generátor, který jako hnaná část deformuje přes kuličkové ložisko pružný drážkovaný věnec. Z něj se pohyb přenáší na kruhovou část s vnitřním ozubením a změna převodu vzniká právě ze zvláštního vzájemného pohybu eliptické a kruhové části a měnící se oblasti záběru zubů.

Audi A4 bude od začátku v nabídce s pěti motory. Všechny jsou vybavené přímým vstřikování, u dvou z nich transportuje palivové čerpadlo benzin, u tří zbývajících zase naftu. Do příchodu osmiválcových modelů bude na vrcholu motor 3.2 V6, vybavený přímým vstřikováním FSI a variabilním zdvihem ventilů AVS (Audi valvelift system). Produkuje 195 kW (265 k) a 330 Nm mezi 3000 a 5000 ot./min. Menší čtyřválec 1.8 TFSI má výkon 118 kW (160 k) a točivý moment 250 Nm mezi 1500 a 4500 ot./min. Audi s ním akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,4 s a v průměru spotřebuje jen 7,1 l benzinu.

Koncern VW definitivně opouští systém vstřikování čerpadlo-tryska. V Audi A4 pracuje nový dvoulitrový motor TDI, vybavený piezoelektrickými vstřikovači a rozvodem paliva common-rail, který pracuje s tlakem 1800 bar. Nabízí výkon 105 kW (143 k) a točivý moment 320 Nm mezi 1750 a 2500 ot./min. Se sériovou manuální šestistupňovou převodovkou potřebuje 9,4 s na stovku, spotřebuje jen 5,5 l nafty na 100 km a plní přitom připravovanou emisní normu Euro 5. V nabídce budou také vidlicové šestiválce 3.0 TDI a 2.7 TDI. Větší motor má výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 500 Nm, konstrukčně blízký menší agregát dosahuje maximálně 140 kW (190 k) a 400 Nm. Spotřeba 3.0 TDI dodávaného výhradně s pohonem všech kol quattro činí 6,9 l/100 km, 2.7 TDI žádá v průměru 6,6 l/100 km.

Převodovky budou v nabídce nejdříve tři (bezstupňový multitronic, klasická manuální převodovka a známý automat tiptronic), později se s příchodem dalších modelů objeví i dvojspojková převodovka S tronic.

Podle síly bankovního konta bude mít zákazník opět možnost výrazně měnit výbavu svého vozu. Za příplatek bude k mání Audi lane assist, asistent hlídající od rychlosti 65 km/h neúmyslné vybočení z pruhu. Podélné značení kontroluje malá kamera za předním oknem. Pokud řidič zajede nad bílou linii bez použití směrovky, vibrace ve volantu ho na to upozorní.

Dva radarové senzory v zadním nárazníku zase hlídají prostor ve vedlejších jízdních pruzích za vozem, a pokud se ve vymezené zóně objeví další automobil, který se pohybuje stejnou nebo vyšší rychlostí, rozsvítí se ve zpětném zrcátku dioda. Jde o Audi side assist, systém primárně určený na dálnice (je však aktivní od 60 km/h), odhalující vozy pohybující se v mrtvém úhlu. Když se i v takové chvíli řidič rozhodne změnit jízdní pruh a vyhodí směrovku, dioda ve zpětném zrcátku začne rychle blikat intenzivnějším světlem.

Mezi další prvky doplňkové výbavy patří adaptivní tempomat, který pomocí radarového paprsku s rozptylem 8 stupňů dokáže do vzdálenosti 180 m registrovat vpředu jedoucí vozy. Počítač pak dokáže udržovat nastavenou rychlost, nebo ji měnit v rozmezí 30 až 200 km/h, pokud se ve vymezené zóně objeví pomalejší auto.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Frankfurt živě: Audi A4 - Ovoce sebevědomí…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4 Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4

Problém s airbagy přerůstá výrobcům automobilů přes…

Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Zákazníci si stěžovali na problematickou funkčnost CVT…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama