Frankfurt živě: Volkswagen Tiguan (první dojmy)
Volkswagen se cítil na domácí půdě sebejistě, čemuž napovídal i stánek obřích rozměrů a poměrně velkolepé představení nového kompaktního SUV s názvem Tiguan a dále minivozítka UP! Tiguan hovoří současným designovým jazykem Volkswagenu a pokud přináší něco nového, tak snad jedině pár frází či slov. To ovšem neznamená, že nevypadá zajímavě. Největším překvapením při živém setkání je podobnost s Touaregem.
Přestože Tiguan má odlišně tvarovaný přední nárazník i světlomety, přestože celkově kráčí svou cestou a nechce pouze slepě kopírovat velkého brášku, na první pohled působí přesně takto – jako menší bratr Volkswagenu Touareg. To podle mého názoru nebude na škodu. Touareg má plus minus dobrou pověst, ale vyšší cenu. Tiguan může stavět na pověsti Touaregu, ale nabídne nižší cenu.
Uvnitř Tiguanu váš čeká mix osvědčených, i když trochu fádních prvků. Velké, snadno přístupné a kvalitní ovladače se střídají s kvalitními a velmi dobře zpracovanými materiály. Jediný přešlap Volkswagen udělal na dveřích, kde zasadil do hezkého tmavého plastu madla z lacině působícího materiálu, který měl navíc už na výstavišti tendenci vrzat. Vnitřní prostor odpovídá danému segmentu.
Nad hlavou můžete počítat s dostatečnou prostorou rezervou, u kolen místo neschází ani nepřebývá. Hůře se kvůli menšímu úhlu otevření dveří nastupovalo na zadní sedadla. Podobně jako budoucí konkurenti vyniká Volkswagen Tiguan velkorysým prostorem nad hlavou, na kolena i ramena se myslelo méně. To však neznamená, že se budete muset vzadu mačkat. Zavazadelník Tiguanu charakterizuje docela vysoko položená nakládací hrana a průměrná ložná plocha.
Každopádně nový Volkswagen Tiguan má velké šance na trhu uspět a bude jistě zdatně konkurentova zejména japonským SUV. Pochopitelně bude velmi záležet na nastavení základní ceny na jednotlivých trzích.
Volkswagen Tiguan - modelová řada při uvedení na trh | ||
Motor | 1.4 TSI | 2.0 TDI CR |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1986 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 110/5800 | 103/4200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 240/1750-4000 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 186 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,3 | 10,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 7,2 |
Základní cena [euro] | 26700 | 28800 |