Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Volkswagen Tiguan (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (40)
Volkswagen se ve Frankfurtu prezentoval novým modelem Tiguan, který bude zřejmě zdatným soupeřem nejen japonským kompaktním SUV.

Volkswagen se cítil na domácí půdě sebejistě, čemuž napovídal i stánek obřích rozměrů a poměrně velkolepé představení nového kompaktního SUV s názvem Tiguan a dále minivozítka UP! Tiguan hovoří současným designovým jazykem Volkswagenu a pokud přináší něco nového, tak snad jedině pár frází či slov. To ovšem neznamená, že nevypadá zajímavě. Největším překvapením při živém setkání je podobnost s Touaregem.

Přestože Tiguan má odlišně tvarovaný přední nárazník i světlomety, přestože celkově kráčí svou cestou a nechce pouze slepě kopírovat velkého brášku, na první pohled působí přesně takto – jako menší bratr Volkswagenu Touareg. To podle mého názoru nebude na škodu. Touareg má plus minus dobrou pověst, ale vyšší cenu. Tiguan může stavět na pověsti Touaregu, ale nabídne nižší cenu.

Uvnitř Tiguanu váš čeká mix osvědčených, i když trochu fádních prvků. Velké, snadno přístupné a kvalitní ovladače se střídají s kvalitními a velmi dobře zpracovanými materiály. Jediný přešlap Volkswagen udělal na dveřích, kde zasadil do hezkého tmavého plastu madla z lacině působícího materiálu, který měl navíc už na výstavišti tendenci vrzat. Vnitřní prostor odpovídá danému segmentu.

Nad hlavou můžete počítat s dostatečnou prostorou rezervou, u kolen místo neschází ani nepřebývá. Hůře se kvůli menšímu úhlu otevření dveří nastupovalo na zadní sedadla. Podobně jako budoucí konkurenti vyniká Volkswagen Tiguan velkorysým prostorem nad hlavou, na kolena i ramena se myslelo méně. To však neznamená, že se budete muset vzadu mačkat. Zavazadelník Tiguanu charakterizuje docela vysoko položená nakládací hrana a průměrná ložná plocha.

Každopádně nový Volkswagen Tiguan má velké šance na trhu uspět a bude jistě zdatně konkurentova zejména japonským SUV. Pochopitelně bude velmi záležet na nastavení základní ceny na jednotlivých trzích.

Volkswagen Tiguan - modelová řada při uvedení na trh
Motor1.4 TSI2.0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]13901986
válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800103/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]240/1750-4000320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192186
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,47,2
Základní cena [euro]2670028800

Libor Zezulka
Diskuze (40)
16. 9. 2007 14:24
Re: Na rozdíl od...
Tuareg a obluda?? myslim,že stelesnuje SUVčka tak ako ma...dokonca and očakavania tuareg je premiovka to je snad každemu jasne a uvidime či si aj Tiguan vydobije rovnake pozície o triedu nižšie...
16. 9. 2007 14:21
Re: No jen tak dál....
zdielam tvoj nazor myslim,že Tiguan ma dosť velky potencial a VW by určite nestrielala len tak doprazdna.prinajmenšom by som to videl tak,že to bude subpremiove SUVčko...
16. 9. 2007 14:18
Re: No jen tak dál....
zrovna CRVčko sa mi zda dosť nepodarene a škarede a Rav4ka tiež nieje dizajnovy skvost roka ani žiadne zabavne auto skôr by som povedal,že nudne...tak nevidim prečo by sa nemohol Tiguan zrovnavať s tymito suvčkami...
Avatar - CountachSV
16. 9. 2007 09:17
invence vynálezce teplý vody
ty woe ten folksvágn už neudělá asi nikdy nic nečekanýho. Jediný co sem nečekal byly zadní světla u Golfu Variant nebo jak tomu říkaj. Jinak by ten design mohl dělat každej jelen co mu daj podklady k designům ostatních typů - tady to seříznem, tady zaoblíme, tady vyboulíme, tady přidáme jednu hranu a vytvoříme novej dyzajn a tady dáme třeba nečekaně černej plast! Takže takto... nevim... hehe
15. 9. 2007 15:52
Příď
Nevěřícně zírám na příď a nemohu to rozdýchat. Ten přední nájezdový úhel je skutečně drsný. :-O