Fůze automobilových tříd - Ford Fusion

Fůze automobilových tříd - Ford Fusion

 
 

Představení Fusionu českým a maďarským novinářům proběhlo v říjnu v Rakousku a protože jsme byli u toho, chceme se s vámi podělit o naše dojmy. Již dříve zveřejněná technická data doplňujeme také cenami Fusionu v České republice.

Představení Fusionu českým a maďarským novinářům proběhlo v říjnu v Rakousku a protože jsme byli u toho, chceme se s vámi podělit o naše dojmy. Již dříve zveřejněná technická data doplňujeme také aktuálními cenami Fusionu v České republice.

Ofenzivní strategie evropského Fordu představit v letech 2000-2005 celkem 45 novinek je plněna dle stanoveného plánu. Jednou z novinek uvedených na trh v letošním roce je Ford Fusion, automobil, u kterého najdeme poznávací znaky zástupců hned několika automobilových segmentů. Fusion spojuje variabilitu interiéru malých MPV, obratnost malých městských automobilů, prostornost kombi a robustnost lehkých terénních automobilů. Ford označuje novou třídu, do které Fusion spadá, zkratkou UAV z anglického Urban Activity Vehicles a snaží se tak identifikovat účel, pro který je vozidlo navrženo: náročný městský provoz, kde vlastnosti jako flexibilita, robustnost, bezpečnost a praktičnost vozidla jsou nutností.

Připomíná-li vám vnější design Fusionu novou Fiestu, jste na správné adrese, je jen potřeba upozornit, že Fusion sice sdílí platformu a např. také interiér s Fiestou, ale jeho hlavní rozměry jsou větší. Vyšší stavba karosérie (výška 1528 mm) o více než 10 cm Fiestu překonává a podobně je tomu u délky, která narostla o 103 mm na 4020 mm. Prakticky shodný zůstal rozvor 2485 mm a šířka je větší o cenných 38 mm. Krabicovitá stavba karosérie je praktická a umožňuje výborně využít obestavěný prostor. Hrany nalezneme opět na mnoha místech, jak je poslední léta u Fordů zvykem. Výrazná přední část Fusionu, s vertikálně orientovanými, do přední kapoty vysoce zasahujícími světlomety a nižší mřížkou chladiče jsou znaky, odlišujícími Fusion od Fiesty na první pohled. Také Fusion dostal po vzoru Focusu a Fiesty lemy podběhů a boky lemované výrazným prolisem, který navazuje na nárazníky vpředu a vzadu. Ochranné pryžové lišty po celém obvodu spolehlivě ochrání karoserii Fordu od oděrek při otevírání dveří vozidel zaparkovaných v sousedství. Na bocích karosérie nalezneme ještě další prolis, pod spodní línií oken, který také opticky snižuje výšku automobilu a přináší do vzhledu karosérie dynamičnost a optickou vyváženost zasklených a ostatních ploch. Zadní část je přístupná rozměrnými, vzhůru výklopnými dveřmi, které zajišťují pohodlnou manipulaci s nákladem při ukládání do 337 litrů základního objemu zavazadlového prostoru. Ten je možno zvětšit hned několika způsoby. Standardní je sklápění zadní řady sedadel (v poměru 40/60), sklopné sedadlo spolujezdce již tak běžné není. Při jízdě ve dvou a sklopených zadních sedadlech je možno odvézt až 1175 l nákladu v zavazadlovém prostoru. Posaz cestujících ve Fusionu je vzpřímenější, ale určitě ne nepohodlný, z automobilu je dobrý výhled všemi směry. Bezpečnostní výbava zahrnuje až šest airbagů. Bohužel díky okennímu airbagu chybí madlo nad předními dveřmi, a tak přišel spolujezdec o možnost přidržovat se v ostřeji projížděných zatáčkách. Jak jsme se mohli při představení Fusionu sami přesvědčit, do automobilu se díky vyšší světlé i celkové výšce pohodlně nastupuje. Nastavení podvozku i sériová velká 15palcová kola s pneumatikami 195/60 s přehledem zvládaly přejezdy nerovností v rakouských městech a vesnicích, kterými jsme projížděli a zřejmě obstojí i na našich o poznání horších komunikacích. Nouzově se lze s Fusionem vydat i do méně náročného terénu, i když konstrukce automobilu (pohon jedné nápravy), ani výbava (standardní pneumatiky) s tímto využitím příliš nepočítají. Při jízdě po dálnicích lze cestovat relativně komfortně i rychlostními průměry přes 100 km/h. Jisté jízdní vlastnosti na silnicích mimo obce, vyšší výšce odpovídající citlivost na boční vítr a přiměřené náklony karosérie v zatáčkách, patří také k Fusionu.

Ovládání nového Fordu je ve městě pohodlné a snadné. Na delší cestě občas překážela pravé noze řidiče střední část středové konzole přístrojové desky.

Fusion je dodáván se třemi motory. Základ tvoří benzínový motor řady Duratec 1,4 l 16V (58 kW/ 80 k), se kterým Fusion zrychluje na 100 km/h za 13,7 s a jede nejvýše 163 km/h. My jsme měli možnost svézt se s Fusionem vybaveným zážehovým motorem 1,6 16V (74 kW/ 100 k), který je znám i z Focusu a Fiesty podobně jako menší jednačtverka. Příjemné vlastnosti motoru vynikly také díky pohotovostní hmotnosti jen 1080 kg. S tímto motorem může Fusion dle údajů výrobce průměrně ujet 100 km se spotřebou 6,6 l /100 km, což je jen o desetinu více než u 1,4 l 16V. Motor Duratorq 1,4 TDCi montovaný do Fusionu pochází z nové generace vznětových pohonných jednotek common-rail. Jeho výkon 50 kW/ 68 k a točivý moment 160 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot./min. dovoluje zrychlovat na stovku až za více než 15 s, ale síla tohoto motoru se skrývá v nízké spotřebě: průměrně v kombinovaném cyklu spotřebuje totiž jen 4,4 l nafty na 100 km.

Fusion je při brzdění účinně zpomalován prostřednictvím kotoučových brzd s vnitřním chlazením vpředu (Ø 258 mm) a bubnových brzd vzadu (Ø 203 mm). V dražší výbavě Trend je ABS sériové, v základní výbavě je za příplatek 19.000,-Kč.

V České republice byl již prodej Fusionu zahájen, i když reklamní kampaň prodej podpoří až na počátku roku 2003. Standardní výbavou jsou dva airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání, kůží potažený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Připraveny jsou dvě úrovně výbavy: Ambiente a Trend. Ceny začínají na 379.900,- Kč za verzi Ambiente s motorem 1,4 l (58 kW/80 k). V budoucnu se očekává také příchod varianty s možností odpočtu DPH.

Ceny :
Fusion 1,4 16 V Ambiente            379.900,- Kč
Fusion 1,4 TDCi Ambiente            429.900,- Kč
Fusion 1,4 16 V Trend               414.900,- Kč
Fusion 1,4 16 V Trend (Durashift)   454.900,- Kč
Fusion 1,4 TDCi Trend               464.900,- Kč
Fusion 1,6 16V  Trend               440.900,- Kč

Motor 1,4 16V 1,6 16V 1,4 TDCi Druh zážehový zážehový př.vznětový Zdvihový objem (cm3) 1388 1596 1399 Válce/ventily na válec 4/4 4/4 4/2 Max. výkon (kW/ot) 58/5700 74/6000 50/4000 Max. točivý moment (Nm/ot) 124/3500 146/4000 160/1750-2500

Jízdní výkony: Nej. rychlost (km/h) 163 180 159 Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,7 10,9 15,5

Spotřeba (93/116 EU) Město (l/100 km) 8,5 9,0 5,2 Mimo město (l/100 km) 5,3 5,3 3,9 Kombinovaná (l/100 km) 6,5 6,6 4,4 Rozměry a hmotnosti Délka (mm) 4020 Šířka (mm) 1721 Výška (mm) 1528 Rozvor (mm) 2485 Rozchod vpředu (mm) 1474 Rozchod vzadu (mm) 1435 Pohotovostní hmotnost (kg) 1070 1080 1102 Užitečná hmotnost (kg) 535 529 538 Objem nádrže (l) 45 Rozměr pneu 195/60 R15

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize, hosté rozhodli v závěru

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize,…

Fotbalisté Liberce nezvládli druhé utkání ve skupině Evropské ligy a prohráli s PAOKem Soluň 1:2. Domácí…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…