Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hartge H1 5.0 – nejdivočejší jedničkový bavorák

Miroslav Kudělka
Diskuze (45)
Když na podzimním autosalonu v Essenu Hartge představil svůj úmysl vyrábět BMW řady 1 s motorem 5,0 V8, vypadalo to jako bláznivý nápad. Minulý týden se jeho oficiální produkce rozběhla.

Když na podzimním autosalonu v Essenu Hartge představil svůj úmysl vyrábět BMW řady 1 s motorem 5,0 V8, vypadalo to jako bláznivý nápad. Minulý týden se jeho oficiální produkce rozběhla.

Že má sériové BMW řady 1 sportovního ducha o tom není pochyb, ale nabídka motorů se věhlasnému německému úpravci Hartge zdála poněkud chudá. Rozhodl se tedy pod kapotu malého vozu zabudovat pořádný motor a hned nejlépe osmiválec. Sáhl hned po pětilitrovém agregátu, který ještě dostal upravené hlavy válců, přepracované vačkové hřídele a přeprogramovanou řídící jednotku a výsledek stojí za povšimnutí. Motor disponuje výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 510 Nm. Aby mohla být tato síla přenesena na vozovku musel být použit speciální kardan, sportovní šestistupňová převodovka typu transaxle, kterou drží nový pomocný rám. Automobil s pohotovostní hmotností 1445 kg s ním zrychlí z 0-100 km/h za vynikajících 4,6 sekundy a dokáže atakovat hranici 300 km/h.

O bezpečné využití výkonu se stará podvozek s kratšími a tužšími pružinami, které vůz snižují o 30 mm. Jejich funkci podporují také nové tlumiče. Velká 19“ kola s pneumatikami 235/35 R 19 vpředu a 265/30 R 19 vzadu ukrývají upravený brzdový systém. Na přední nápravě jsou duté a příčně vrtané kotouče průměru 380 mm svírány třmeny s osmi pístky.

Úpravy se ovšem nedotkly jen techniky, ale zahrnuly i vnější vzhled. Na přídi je použit zcela nový spoiler s velkými chladícími otvory, záď zdobí nezbytný střešní spoiler, který zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Pod nárazníkem si našel místo malý spoiler, do kterého jsou ve středu zapracovány dvě oválné koncovky výfukového systému. Dále je pod opakovací směrovkou na předních blatnících nenápadné označení V8 a na výklopné zádi 5.0.

V interiéru jsou k dispozici klasické prvky v podobě sportovního volantu, sportovních sedadel, obložení z kompozitu, hliníkových pedálů a madel ovládacích pák.

Miroslav Kudělka
Diskuze (45)
9. 6. 2005 21:02
Re: TRAPÁK
Musíš v tom vidět rozdíl. Realistické auto opěvované infantilním popěvkem. A nerealistické auto opěvované infantilním popěvkem. Pro mě není nic jednoduššího, než začít psát o realistickém autu realistické příspěvky (to by ale byla nuda, viď), jestli pak to jde také v tom druhém případě? Nikdy bych se do nikoho netrefoval s cílem ranit! To zásadně. Vždycky to myslím tady mile. Občas přitvrdit musím, neboť občas některý kolega nezvládá prsty... ale jinak soucítím. A občas je potřeba si říci - tohle ne, chvála tohoto trapáčka je cesta vědění špatným směrem. Někdy než neco napíši si řeknu - jak jsi smýšlel v 18ti o 911? A lehce zkoriguji příspěvek. Pokud tedy můj příspěvek vyzněl moc razantně, tak upřesňuji - to jsem neměl v úmyslu. Šlo jen o korekci "šilhajících pohledů" P.S.Teď jsem si všiml tvého nicku... no, tak už to pošlu.
9. 6. 2005 20:20
Re: TRAPÁK
Skutečně jsi přesvědčen, Gybby, o tom, cos napsal? Opravdu tě osloví, když někdo narve motor ze stihačky do překrásné, motoricky dotažené jedničky? Copak ty si neuvědomuješ, že to je vějička pro lidi, kteří o autech nemaj ani páru? Ty opravdu v kevlarové šále kolem řadičky spatřuješ originalitu vlastníka? Mě to připadá, jako když ukážou dětem v mateřský nafukovacího Šreka. A k těm lidem - 99% lidí na silnici má s padesáti kilowatama plný ruce práce - nevím, coz vyzkoušel, přaji ti těch 500koníků Pak člověk o sobě ztratí iluze - v okamžiku. Podle mě ty obdivný články tady píšou kluci kolem 17ti let, co auta zatím berou jen jako "pecky" a tak se tu mohou objevovat až mile infantilní, roztomilé popěvky na auto, které by nedokázali nejen nastartovat, rozjet a přivézt nazpátek, ale nedokázali by za něho zaplatit ani povinný ručení... A ten, co na to povinný ručení má, ten si takovýho trapáčka přece nemůže nikdy pořídit.
9. 6. 2005 10:21
Re: Tim Montgomery + gutalax = Hartge H1 5.0
Vtípky, vtípky a kolem letí ikona na 200 ostrejch koních...
9. 6. 2005 10:03
Re: TRAPÁK
Na tom Juro, není co k pochopení. Pokud je tvůj ideál co nejvíc koní, pak mé doporučení je diesel lokomotiva - tá ma tah. Jinak já proti Brabusu a ostatním snaživcům nic nemám. Jen bych si nikdy (nikdy) nekoupil od nich ani koncovku výfuku. To je o postoji, o názoru, o vkusu, o realitě. Tohle nahoře - to je jen znásilnění jedničkay Nezlob se na mně, vyčítel to tomu úpravci... A nemrač se tolik.
8. 6. 2005 20:49
TRAPÁK
Je krásné si objednat 130. V kůži. S kvalitním CD. Mít v něm klima, a pouštět ho tak na 22. Mít kola široká tak akorát na karoserii - tady bych to viděl tak na 215. V 17palcích. V černé barvě. A jezdit ho. Lehce, svižně, s nadhledem, bezpečně. Tohle tady, to je trápák. Nechutnost, neúcta k jedničce, hon za obrovským výkonem. Auto k ničemu.