Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel
Kompletně přepracovaná 1,6litrová jednotka i-DTEC poskytuje výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 N.m. Součástí motorové nabídky Hondy Civic bude od března 2018, japonská automobilka slibuje vynikající spojení výkonu a hospodárnosti.
Honda vylepšila výfukový systém s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zároveň se povedlo jízdu zúspornit. Civicu s novou jednotkou byla naměřena spotřeba paliva od 3,7 l/100 km. Nejde však o běžné měření, ale zcela nový postup WLTP, který vstupuje v platnost v letošním roce. Využívají se reálná jízdní data shromážděná z celého světa. Cyklus je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou odpovídat skutečným podmínkám na silnicích.
K dalším vylepšením agregátu patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také jiné vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů. Jednotka i nadále využívá systém vstřikování paliva Bosch a je vybaven malým turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin a vysokým průtokem sání, který zajišťuje víření směsi ve válcích.
Otevřený blok motoru je celohliníkový a odléval se pod vysokým tlakem, čímž se minimalizuje hmotnost motoru. K bloku válců byla přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti. Tím se má zlepšit nejen omezení kluku, ale i vibrací a otřesů.
S modernizovanou jednotkou dokáže Civic zrychlit z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Motor je montován ve výrobním závodě v britském Swindonu a bude k dispozici pro čtyř- i pětidveřové provedení modelu.
V polovině roku 2018 pak bude nabídka dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude vůbec poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.