Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R: Na Severní smyčce Nürburgringu zatím za 7:50.63 (+video)

Michal Fokt
Diskuze (83)
Honda oznámila, že vývojový prototyp sportovního Civicu již vloni v květnu zajel legendární Nordschleife pod 7:51. Oficiální rekord s produkčním vozem má v plánu pokořit letos na jaře.

Nedlouho poté, co Seat Leon Cupra vloni na jaře získal pro sebe na krátkou chvíli titul krále hot-hatchů, když se jako první předokolka dostal pod 8 minut, Honda zajela s vývojovým prototypem Civicu Type R svůj referenční čas. Ten nejen že překonal nový rekord Ringu, ale současně byl lepší, než následná odpověď Renaultu Mégane RS 265 Trophy R se 7:54.3. Ostrý Civic měl Ring zvládnout za 7:50.63, informovala dnes Honda a dokládá to videem z jízdy.

Podle Hondy vůz byl v sériové specifikaci, tedy na regulérních pneumatikách o rozměru 235/35 R 19, podvozku, s aktuální verzí 310koňového motoru, podvozku i aerodynamikou, navíc měl pouze ochranný rám a chybělo naopak sedadlo spolujezdce, klimatizace a audiosystém. To pochopitelně automobilce můžete a nemusíte věřit.

Od té doby však vůz absolvoval ještě více než šestiměsíční ladění formy a Honda se letos na Nürburgring vrátí s cílem předvést schopnosti finální specifikace Civicu Type R a stanovený, v tomto případě neoficiální rekord ještě vylepšit.

Michal Fokt
Diskuze (83)
Avatar - Bully_
6. 3. 2015 11:04
Re: 310 koni haha
Ze by to bylo tim mezikusem, mezi volantem a sedackou? ;-)
6. 3. 2015 02:49
310 koni haha
To auto musi byt nafoukle ja ko blazen. Ja flugplatzu jede skoro 220.... pak dal na Swedenkreuz 260... to jsou rychlosti kteryma tam jezdej auta jako Corvette Z06, GT3 RS 4.0, 430 Scuderia atd... Podle meho nazoru bylo auto prifoukly nekam k 500konim. Ja sam jsem tam nekolikrat byl s lehce upraveným Evem 6 TME 331 koni a 480 nm a nikde jsem na tech rovinkach ani zdaleka neletel takovy top speedy.. lepidla misto gum je jasna vec ale vykon taky mega.
6. 3. 2015 02:47
310 koni haha
To auto musi byt nafoukle ja ko blazen. Ja flugplatzu jede skoro 220.... pak dal na Swedenkreuz 260... to jsou rychlosti kteryma tam jezdej auta jako Corvette Z06, GT3 RS 4.0, 430 Scuderia atd... Podle meho nazoru bylo auto prifoukly nekam k 500konim. Ja sam jsem tam nekolikrat byl s lehce upraveným Evem 6 TME 331 koni a 480 nm a nikde jsem na tech rovinkach ani zdaleka neletel takovy top speedy.. lepidla misto gum je jasna vec ale vykon tam musel bejt taky nekde jinde. (Ale to delaj vsichni, ne jenom Honda samozrejme. Pustte si video kdy Tommi Makinen zajíždí rekord s Imprezou - ta ma taky pres 400 nafoukano :-) ale na NS peknej setup. Proc se s tim nesvezt...:)
5. 3. 2015 11:33
Re: Konečný čas
Podľa mňa rám nie je len na bezpečnosť ale aj zlepšuje pevnosť karosérie a tým aj ovplyvňuje jazdné vlastnosti vozidla. Takže určite to nie je kompenzácia za vybrané veci z vozidla. A rám aj ovplyvňuje chovanie jazdca na trati. Ten s rámom má určite o niečo väčšiu kuráž ako ten bez rámu.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:08
Re: Konečný čas
Múdro vravíš, súvisle, až mi je to divnô. :-)