Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: Čtvrtá generace oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Honda sice vystavila nedávno první fotografie na japonském firemním webu, oficiálně se čtvrté vydání jejího malého SUV představuje na americké půdě v Los Angeles.

Sériové provedení následuje studii, jenž se představila na kalifornské Orange County International Auto Show ve druhé polovině září 2011.

Na první pohled zůstaly zvenčí zachovány všechny stylistické prvky, včetně masky se třemi vodorovnými žebry pouze nárazníky se trochu zcivilizovaly a zvětšila se vnější zpětná zrcátka.

Motor a převodovka

Pod kapotou najdeme stávající zážehový čtyřválec 2,4 l s rozvodem DOHC, čtyřventilovou technikou a proměnným ovládáním ventilů i-VTEC. Klasikou je vícebodové vstřikování paliva PGM-FI. Dvojice vačkových hřídelů je poháněna řetězem.

Motor s typovým označením K24Z7 poskytuje výkon 138 kW v 7000 min-1 a točivý moment vrcholící 221 Nm ve 4400 min-1.

Ač se v původních materiálech hovořilo o nové šestistupňové samočinné převodovce, americká CR-V má automat pouze pětistupňový. Ten má několik speciálních programů, například pro jízdu z kopce nebo ve velkém větru.

Tentokrát plně elektronický systém pohonu všech čtyř kol Real Time 4WD je lehčí než předchozí, který ještě ovládala dvě hydraulická čerpadla. I on je schopen v závislosti na jízdních podmínkách přenášet točivý moment také dozadu. Spoléhá se na konvenční přední pohon, vícelamelovou spojku, dvojici zadních hnacích hřídelů s diferenciálem a jediné elektronicky ovládané hydraulické čerpadlo. V záběru ale může být i pouze přední náprava.

Podvozek

Podvozek má rozvor 2619 mm, všechna kola jsou od sebe vzdálena 1565 mm. Vpředu najdeme pomocný rám a vzpěry McPherson. Zadní zavěšení je tříprvkové a zčásti z hliníku, komponenty tak ztratily na váze. Nechybí příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách.

Plastová palivová nádrž má objem 58 l, filtr je bezúdržbový. Šestnácti- nebo sedmnáctipalcovým kolům zůstala pětice dvojitých paprsků, ale jejich design se také trochu umírnil. Pod nimi je čtveřice kotoučových brzd s ABS, brzdovým asistentem a EBD. Přední s průměrem 297 mm mají vnitřní chlazení, zadní jsou bez něj a větší: 305 mm. Pneumatiky mají rozměr 215/70 nebo 225/65. Prvně jmenované užší šestnáctky jsou obuty na ocelových kolech, senzory pak hlídají kontrolu jejich tlaku.

Elektronické asistenty zastupují dále stabilizace VSA nebo pomocník při rozjezdech do kopce HSA. Posilovač řízení je, jak velí doba, elektrický.

Bezpečnostní výbava čítá šestici airbagů (dvoufázové čelní, boční s detekcí místa na předních sedadlech a hlavové záclonové sahající až dozadu). Tříbodové pásy jsou standardem, ty vpředu mají předpínače a omezovače tahu.

Karoserie

Karoserie má zvýšenou tuhost, aerodynamika se zlepšila díky krytům podvozku a motoru a zadnímu spoileru. Bezpečnostní strukturu ACE (Advanced Compatibility Engineering) používá Honda již od roku 2005, u CR-V debutovala v modelovém roce 2007. Lépe absorbuje energii při čelním nárazu.

Nové CR-V je 4.529 mm dlouhé (tedy o 20 mm kratší než předchozí generace), šířka zůstala na hodnotě 1.819 mm. Výška 1.654 mm znamená to, že Honda sedí blíže zemi o 25 mm (verze s pohonem 4x4), respektive o 36 mm (varianta s předním pohonem).

Přední i zadní světla se spoléhají na klasické halogenové žárovky. Diody jsou pouze ve třetím brzdovém. Luxusní model EX-L se bude dodávat se stříbrnými střešními nosiči. Elektrická zrcátka jsou v základu (model LX) černá, luxusnější verze je mají lakovaná a nejdražší EX-L vyhřívaná.

Interiér

Interiér je lépe odhlučněn. Palubní deska je poměrně členitá, pokud je auto vybaveno navigací, v jejím středu trůní velký dotykový displej o 6,5 palcích. Nad ním je ještě menší pětipalcový i-MID (Intelligent Multi-Information Display), který se dá ovládat pomocí tlačítek na třípaprskovém dvouose seřiditelném volantu. Slouží i jako výstup audia, zobrazuje informace o spotřebě, návštěvě servisu a jeho prostřednictvím lze odesílat SMS.

Přístrojům před řidičem s proměnnou svítivostí dominuje velký rychloměr. Eco Assist je převzat z hybridních modelů Hondy a informuje o tom, jak ekonomicky a ekologicky řidič jede. Extrémem v tomto směru je volba tlačítka Econ vlevo od volantu, které tento systém doplňuje. Volič samočinné převodovky je vyvýšený. Vnitřní zpětné zrcátko nabralo na rozměrech. Zadní lavice je asymetricky dělená a sklopná, interiér nabízí spoustu odkládacích prostor.

Zavazadelník má základní objem 1.011 l, po sklopení zadní lavice až 2.008 l. Na evropská čísla dle normy VDA si musíme počkat, americké údaje odpovídají naplnění kufru až po střechu.

Výbava

Všechny americké verze jsou také vybaveny parkovací kamerou, která našla místo na víku zavazadlového prostoru nad registrační značkou.

Elektrická okna jsou samozřejmostí, stejně jako stěrač zadního skla. Stupně EX a EX-L mají i panoramatické střešní okno s krycí roletkou.

Klimatizace je buď manuální nebo automatická dvouzónová, EX-L nabízí kožené čalounění. Audio umí přehrávat klasická CD, MP3 a WMA. Dražší specifikace mají výkonnější systém se subwooferem. Internetové rádio Pandora přes iPhone, satelitní přijímač XM, USB přípojka pro novější iPody a jiné externí přehrávače, AUX vstup a Bluetooth hands-free - to je jen strohý výběr z dalších prvků.

Zadní pasažéři si mohou užívat filmy z dálkově ovládaného přehrávače DVD, obrazovky najdeme v opěradlech.

Pro Evropu v Ženevě?

Nové CR-V se testovalo po celém světě včetně domácího Japonska i Spojených států. Ani orientační americké ceny zatím neznáme.

Na evropskou verzi si ještě budeme muset počkat, Honda nás zřejmě bude napínat až do Ženevy.

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Avatar - King
20. 11. 2011 20:57
Re: -
Je takový problém kliknout na odkaz?
Avatar - Ham.
20. 11. 2011 08:53
Re: -
Já to neměřil, podívej se na testy auto.cz nebo desítky jiných portálů tam to máš odměřené. Když si uděláš pohodlí v tiguánu tak za tebou zůstane víc místa než v CRV, metr neokecáš.
Avatar - King
20. 11. 2011 08:23
Re: -
Nevím sice, kde jsi odměřil o 1 cm větší podélný prostor, ale budiž. Na výšku je v Tiguanu více místa, to je pravda. Ale ten je ti k čemu? Když si udělám pohodlí v CR-V, zůstává za mnou mnohem více místa než v Tiguanu. Také je v něm více místa na šířku a má o dost větší kufr. Ostatně přesvědč se sám [odkaz]
Avatar - King
20. 11. 2011 08:11
Re: -
Tahle citace dokazuje jen to, že je někdo anglicky mluvící stejně mimo jako ty. Zkus třeba [odkaz] :-!
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2011 23:55
Re: -
Uplne mimo jses ty. :-!

Under tougher conditions, if the front wheel breaks traction, it will be spinning faster than the rear wheels. When that happens, the viscous clutch has a hydrualic circuit that engages the clutch plates to transfer drive to the rear wheels. On this new CR-V, the viscous clutch has been improved to transfer an extra 20% torque to the rear when the front wheel begins to slip under the same conditions. Max distribution of torque between front and rear wheels is still 50:50.