Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-Z HPD: Hybridní kupé s výkonem 200 koní

Michal Fokt
Diskuze (12)
Trvalo to předlouhých pět let, ale malé hybridní kupé CR-Z už má konečně výkon, jaký si zaslouží. Díky kompresoru má motor 1.5 i-VTEC 147 kW.

Malé sportovní kupé Honda CR-Z bylo rozhodně jedním z nejzábavnějších supermini, za dynamickým vzezřením a schopnostmi podvozku ale trošku pokulhával motor, se 124 koňmi bohužel nemohlo držet krok se subkompaktními hot-hatchi a vloni se kvůli špatným prodejům z evropského trhu, jenž měl být původně pro CR-Z tím nejdůležitějším, stáhlo.

Ne tak v USA, kde zůstává v prodeji i nadále, ba dokonce závodní divize severoamerické Hondy HPD (Honda Performance Development) připravila pro CR-Z kompresorový kit, jenž je jako příslušenství k dispozici u každého dealery značky a jeho montáž nemá žádný vliv na tamní pětiletou záruku na vůz.

Díky kompresoru, větším vstřikovačům, mezichladiči a novému vzduchovému filtru tak CR-Z disponuje výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 238 N.m, přičemž tato sada přijde na 5500 dolarů, tedy necelých 120 tisíc korun. HPD se ovšem neomezuje jen na kompresorový kit, naporoučet si lze diferenciál ze zvýšenou svorností, sportovní spojku, silnější brzdy se 300mm kotouči, tlumiče a snížené pružiny nebo 18" kola HPD s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.

Takto lze vybavit nejen nová auta, ale i ta starší, počínaje 137koňovým modelovým rokem 2013.

Michal Fokt
Diskuze (12)
Avatar - Martin911Turbo
23. 8. 2014 20:34
Re: Ha, ha.
naprosto souhlasím, dlouho jsem jezdil i s Mini Cooperem, obě auta jsou hravá na okreskách stejně v neprospěch Mini je i na 15" kolech uskákanost na našich silnicích...
Avatar - Martin911Turbo
23. 8. 2014 20:31
CR-Z
Měl jsem možnost se svézt první generací se 124 koňmi a u mě samá pozitiva krom celkového výkonu.
Tento power paket nebo paket od Mugen tento hendicep pěkně ruší, unás se lehce ojetá CR-Z prodává pod 300 000 Kč u verze Sport a lehce nad 300 000 Kč verze GT, s tímto paketem dohromady to není až taková raketa a tomu autu už nebude nic chybět :yes:
23. 8. 2014 15:05
Re: Ha, ha.
No je možná máš pravdu, 1.8l 103 kW + elektromotor by asi stačil ;-)
23. 8. 2014 13:46
Re: zozadu mi to trosku pripomina velojastera
Tak po Insightu třeba truchlím já, protože to auto se mi dost líbilo. Nelíbila se mi ale jeho cena, ta byla prostě ve srovnání s konkurencí naprosto šílená (a 1,5ka z CR-Z, kterou dávali do Insightu jen v Japonsku, by taky neškodila).
Avatar - Uživatel_5340709
23. 8. 2014 13:05
Re: Ha, ha.
Přesně tohle by mě taky zajímalo, z nuly na sto a za kolik jezdí, předpokládám zajímavé hodnoty.
Optické srovnání s velostrem je samozřejmě úplně mimo, mimo to že se CRZ nevyrovná ani opticky, tak jízdními vlastnostmi je jako každý hyundai někde o vesmír pozpátku. Je ale fakt, že turbo přišlo pozdě, navíc je to skoro "klubová" záležitost, neosazuje se to ani ve fabrice.