18.11. 2016 Svět motorů

Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

 

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými motory mají jasně dané pole působnosti i cílovou skupinu. Jsou zkrátka miláčky žen a velkou část života tráví ve městě. Recept na úspěch však mají Honda HR-V a Peugeot 2008 úplně jiný.

Testovaná dvojice ukazuje, že ke stejnému cíli – tedy malému SUV – jde dojít naprosto protichůdnými cestami. Ať začnete od designu, motoru, převodovek, řešení interiéru, jízdních vlastností nebo ceny, zjistíte, že řešení či přístup k dané oblasti je u hondy a peugeotu často úplně opačný.

DOJEM

Maskování velikosti

Honda je od pohledu větší kus auta a soka přerůstá ve všech směrech, přesto její baculatý vzhled působí méně nápadně. Z uniformity více vystupuje peugeot, který po faceliftu na okolí cení výraznou masku chladiče. Emoce vyvolává i divoce zprohýbaná linie bočních oken, která dává vzpomenout na Škodu Roomster. Z boku vůz vypadá protáhle, na což má vliv nižší výška (1570 vs. 1605 mm). Ve skutečnosti však model 2008 měří o 135 mm méně než honda. Spolu s užší karoserií se to zásadně projevuje i na vnitřní prostornosti.

Rozverný design peugeotu pokračuje v interiéru. Na malý volant si sice zvykáme ve stále více modelech, pozice za ním je však pro řadu lidí kompromisní. Horní část věnce postavám středního vzrůstu zakrývá přístroje v kapličce, přičemž nepomáhá ani nastavování volantu v širokém rozsahu. Nižší lidé nebo naopak dlouháni však s nacházením optimální pozice většinou problém nemají. Dokonalá není ani honda. Sice se vzdala podobných výstřelků, ale středový panel je široký a nutí k odsunutí více vzad. Volant si však nelze přisunout odpovídajícím způsobem k tělu.

Složitý přístup

Honda nepotěší ani překombinovaným ovládáním palubního počítače, na které si musíte po přesednutí z jiného vozu neustále zvykat. Situaci moc nevylepšuje ani přetlačítkovaný volant a kompletně dotykové ovládání na středovém panelu.

Peugeot má do ergonomického vzoru sice také daleko, přesto je jeho ovládání intuitivnější a základní orientace probíhá rychleji. U tlačítek zůstalo alespoň nastavování ventilace. Kvalitou materiálů a celkově bytelnějším provedením zanechává lepší dojem japonský vůz, nelíbí se nám pouze výrazné zprohýbání dveřních výplní. Na druhou stranu se pyšní čalouněním příjemnou velurovou látkou. Horní část palubní desky je měkčená, tlačítka mají jasně vymezený chod a šikovným způsobem je řešená posuvná loketní opěrka ukrývající úložný prostor.

Model 2008 tvarově i materiály vychází z menšího typu 208. Plasty jsou tedy tvrdé a ozvláštněné měkčeným dekorativním pásem v látkovém stylu. Celkově vnitřek vozu působí lacinějším dojmem, ke kvalitě zpracování však výhrady nemáme ani u jednoho vozu.

PROSTOR A POHODLÍ

Třídní rozdíl

Jak jsme již naznačili výše, honda těží z větších půdorysných rozměrů a v interiéru je to znát. V příčném směru patří v rámci malých SUV mezi rekordmany a vpředu může směle soupeřit s vozy nižší střední třídy. V peugeotu si připadáte jako v autě o třídu menším, což potvrzuje i měření. V nejširším místě v loktech jsme mu naměřili vpředu o 10 cm méně. Dozadu se však interiér rozšiřuje, takže zde ztrácí jen 3 cm.

Vyjma cestování v plném obsazení se jako důležitější ukazuje nabídka prostoru v podélném směru. Honda dokáže z delší karoserie vytěžit maximum a soupeře opět deklasuje, když nabízí o 9 cm více. Zatímco dlouháni v peugeotu se koleny zapírají do předního opěradla, v hondě jim zbývá příjemná rezerva. Kvůli nízko umístěnému sedáku se však sedí s výrazněji přizvednutými koleny. Vertikální prostornost obou vozů omezují příplatkové panoramatické střechy.

Překvapivé schopnosti

Výrazným způsobem se honda vymyká i velikostí zavazadelníku. Není to tím, že by byl kufr v peugeotu malý. Japoncům se však podařilo vykouzlit hluboký a celkově větší prostor. Do objemu 470 litrů se ale počítá i schránka pod podlahou. Zadní opěradla se sklápějí do naprosté roviny. Nechybí ani unikátní možnost přiklopit si zadní sedáky k opěradlům, čímž vznikne prostor vhodný pro převoz vysokých a neskladných předmětů. Honda přerůstá běžné vnímání městských SUV a může sloužit i coby rodinné auto.

Peugeot nabízí v rámci kategorie běžně velký kufr (360 l), který je ve srovnání s hondou nižší a užší. O něco méně se nadřete při zvedání těžkých tašek, nákladová hrana totiž leží níže (66 vs. 64 cm). Obě hodnoty však patří mezi SUV k velmi příznivým a odpovídají spíše kombíkům. I u modelu 2008 potěší možnost sklopení zadních opěradel do roviny. Nepraktické je však krycí plato, které se nezvedá s pátými dveřmi, ale musíte ho odklopit ručně.

CENA A VÝBAVA

Skutečné protipóly

Zatímco Peugeot 2008 se v akční ceně téměř vyrovnává etalonu třídy Nissanu Juke, Honda HR-V patří vůbec k nejdražším zástupcům segmentu. Ve vysoké ceně hondy se odráží i to, že v základním stupni se patnáctistovka nabízí jen s manuálem (489.900 Kč). Testovaná převodovka CVT se dodává až od výbavy Elegance. V ní navíc získáte moderní asistenční systémy s autonomním brzděním, hlídání jízdního pruhu a dále kožený volant či velký dotykový displej, mnohým zájemcům by však jistě stačilo i základní provedení, obsahující samočinnou klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu, rádio, litá kola či tempomat. Tradičním úskalím je i malá možnost konfigurace výbav, například kvůli světlometům LED musíte volit až nejvyšší stupeň Executive. V případě hondy je potřeba počítat i s drahými náhradními díly. Peugeot se nabízí ve čtyřech výbavových stupních, přičemž po faceliftu nově přibylo designové provedení GT Line s řadou doplňků a odlišným designem 17“ kol. Ekonomicky uvažujícím zákazníkům bude nejspíše dávat největší smysl druhý model Active, který už má rádio a klimatizaci v ceně. Navíc přidává i tempomat. Za většinu dalších prvků si lze připlatit, přičemž se nabízí i několik výhodných paketů. V aktuální akční nabídce je v ceně rozšířená záruka na 5 let, avšak podmíněná nájezdem do 60.000 km. Honda standardně poskytuje garanci na 3 roky/100.000 km.

Pořizovací náklady Nissan Juke 1.6/86 kW Xtronic Honda HR-V 1.5 i-VTEC/96 kW CVT Peugeot 2008 1.2 PureTech/81 kW EAT6
Základní cena 398 500 Kč (Acenta) 574 900 Kč (Elegance) 405 000 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů 398 500 Kč (Acenta) 574 900 Kč (Elegance) 405 000 Kč (Active)
Výbava verze Světa motorůČelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ne Ano 10 000 Kč *
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne Ne/Ne
Vyhřívání předních sedadel Ne Ano 8000 Kč *
Zadní/zadní a přední parkovací senzory14 600 Kč /Ne Ano/Ano 7000 Kč */Ne
Litá kola S (18“) Ano (16“) 14 000 Kč (16“)
Navigace 14 600 Kč 1) 16 000 Kč 13 400 Kč
Dešťový a světelný senzor Ne Ano 5400 Kč
TempomatAno Ano Ano
Bezklíčkové startování Ne NeNe
Metalíza 13 000 Kč 13 900 Kč 12 500 Kč
Porovnání cen 398 500 Kč (100 %) 574 900 Kč (o 44 % horší) 405 000 Kč (o 2 % horší)
POŘADÍ  2. 1.
* paket za 15.000 Kč obsahuje automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a zadní parkovací senzory

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně

Do sněmovny se vrací ze Senátu novela stavebního zákona.…

Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém

Za loňský propad trhu veřejných zakázek mohou zčásti…

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží…

Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky

Vltavská vodní cesta od Prahy k soutoku s Labem projde v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

 




Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

Honda HR-V: Zdivočelé koncepty pro SEMA Honda HR-V: Zdivočelé koncepty pro SEMA

Na aftermarketové výstavě SEMA Honda ukázala, že nové…

 



 
Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Dnes 08:00

Elektrika a elektronika je v automobilech zastoupena stále více. Od počátku minulé dekády tak již neovládá pouze okna, zrcátka, sedačky či zámky dveří, ale také parkovací brzdu. Jak systém funguje a čím se jednotlivé verze liší?




Blesk.cz

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Sice je extrémně hubená, umí být ale i za dračici. Herečka z Kolji Silvia Šuvadová (44) se oblékla do sexy…

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Trápí vás malé bílé šupinky, které se vám »práší« z hlavy? Jsou nepříjemné, nevzhledné a ve společnosti…

 

iSport.cz

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá Lešku, ani Čajánka

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá…

Hokeji ve Zlíně je zle. Bývalý útočník Petr Leška čerstvě rezignoval na funkci v představenstvu, Jiří Marušák…

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO, velké země byly proti

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO,…

Slovenští fotbalisté do 21 let už se vrátili z mistrovství Evropy v Polsku, ale jejich naštvání a zklamání stále…

 

Reflex.cz

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i Praha? Stojí to ale stovky milionů

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i…

Když v sobotu přistál na berlínském letišti speciální let společnosti Lufthansa LH8415 a přivezl čínský pár Meng…

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu, Sobotka je křivák a pokrytec

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu,…

Poslední výpad prezidenta Miloše Zemana na adresu Bohuslava Sobotky opět rozvířil debatu o hrubém slovníku…