18.11. 2016 Svět motorů

Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

 

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými motory mají jasně dané pole působnosti i cílovou skupinu. Jsou zkrátka miláčky žen a velkou část života tráví ve městě. Recept na úspěch však mají Honda HR-V a Peugeot 2008 úplně jiný.

Testovaná dvojice ukazuje, že ke stejnému cíli – tedy malému SUV – jde dojít naprosto protichůdnými cestami. Ať začnete od designu, motoru, převodovek, řešení interiéru, jízdních vlastností nebo ceny, zjistíte, že řešení či přístup k dané oblasti je u hondy a peugeotu často úplně opačný.

DOJEM

Maskování velikosti

Honda je od pohledu větší kus auta a soka přerůstá ve všech směrech, přesto její baculatý vzhled působí méně nápadně. Z uniformity více vystupuje peugeot, který po faceliftu na okolí cení výraznou masku chladiče. Emoce vyvolává i divoce zprohýbaná linie bočních oken, která dává vzpomenout na Škodu Roomster. Z boku vůz vypadá protáhle, na což má vliv nižší výška (1570 vs. 1605 mm). Ve skutečnosti však model 2008 měří o 135 mm méně než honda. Spolu s užší karoserií se to zásadně projevuje i na vnitřní prostornosti.

Rozverný design peugeotu pokračuje v interiéru. Na malý volant si sice zvykáme ve stále více modelech, pozice za ním je však pro řadu lidí kompromisní. Horní část věnce postavám středního vzrůstu zakrývá přístroje v kapličce, přičemž nepomáhá ani nastavování volantu v širokém rozsahu. Nižší lidé nebo naopak dlouháni však s nacházením optimální pozice většinou problém nemají. Dokonalá není ani honda. Sice se vzdala podobných výstřelků, ale středový panel je široký a nutí k odsunutí více vzad. Volant si však nelze přisunout odpovídajícím způsobem k tělu.

Složitý přístup

Honda nepotěší ani překombinovaným ovládáním palubního počítače, na které si musíte po přesednutí z jiného vozu neustále zvykat. Situaci moc nevylepšuje ani přetlačítkovaný volant a kompletně dotykové ovládání na středovém panelu.

Peugeot má do ergonomického vzoru sice také daleko, přesto je jeho ovládání intuitivnější a základní orientace probíhá rychleji. U tlačítek zůstalo alespoň nastavování ventilace. Kvalitou materiálů a celkově bytelnějším provedením zanechává lepší dojem japonský vůz, nelíbí se nám pouze výrazné zprohýbání dveřních výplní. Na druhou stranu se pyšní čalouněním příjemnou velurovou látkou. Horní část palubní desky je měkčená, tlačítka mají jasně vymezený chod a šikovným způsobem je řešená posuvná loketní opěrka ukrývající úložný prostor.

Model 2008 tvarově i materiály vychází z menšího typu 208. Plasty jsou tedy tvrdé a ozvláštněné měkčeným dekorativním pásem v látkovém stylu. Celkově vnitřek vozu působí lacinějším dojmem, ke kvalitě zpracování však výhrady nemáme ani u jednoho vozu.

PROSTOR A POHODLÍ

Třídní rozdíl

Jak jsme již naznačili výše, honda těží z větších půdorysných rozměrů a v interiéru je to znát. V příčném směru patří v rámci malých SUV mezi rekordmany a vpředu může směle soupeřit s vozy nižší střední třídy. V peugeotu si připadáte jako v autě o třídu menším, což potvrzuje i měření. V nejširším místě v loktech jsme mu naměřili vpředu o 10 cm méně. Dozadu se však interiér rozšiřuje, takže zde ztrácí jen 3 cm.

Vyjma cestování v plném obsazení se jako důležitější ukazuje nabídka prostoru v podélném směru. Honda dokáže z delší karoserie vytěžit maximum a soupeře opět deklasuje, když nabízí o 9 cm více. Zatímco dlouháni v peugeotu se koleny zapírají do předního opěradla, v hondě jim zbývá příjemná rezerva. Kvůli nízko umístěnému sedáku se však sedí s výrazněji přizvednutými koleny. Vertikální prostornost obou vozů omezují příplatkové panoramatické střechy.

Překvapivé schopnosti

Výrazným způsobem se honda vymyká i velikostí zavazadelníku. Není to tím, že by byl kufr v peugeotu malý. Japoncům se však podařilo vykouzlit hluboký a celkově větší prostor. Do objemu 470 litrů se ale počítá i schránka pod podlahou. Zadní opěradla se sklápějí do naprosté roviny. Nechybí ani unikátní možnost přiklopit si zadní sedáky k opěradlům, čímž vznikne prostor vhodný pro převoz vysokých a neskladných předmětů. Honda přerůstá běžné vnímání městských SUV a může sloužit i coby rodinné auto.

Peugeot nabízí v rámci kategorie běžně velký kufr (360 l), který je ve srovnání s hondou nižší a užší. O něco méně se nadřete při zvedání těžkých tašek, nákladová hrana totiž leží níže (66 vs. 64 cm). Obě hodnoty však patří mezi SUV k velmi příznivým a odpovídají spíše kombíkům. I u modelu 2008 potěší možnost sklopení zadních opěradel do roviny. Nepraktické je však krycí plato, které se nezvedá s pátými dveřmi, ale musíte ho odklopit ručně.

CENA A VÝBAVA

Skutečné protipóly

Zatímco Peugeot 2008 se v akční ceně téměř vyrovnává etalonu třídy Nissanu Juke, Honda HR-V patří vůbec k nejdražším zástupcům segmentu. Ve vysoké ceně hondy se odráží i to, že v základním stupni se patnáctistovka nabízí jen s manuálem (489.900 Kč). Testovaná převodovka CVT se dodává až od výbavy Elegance. V ní navíc získáte moderní asistenční systémy s autonomním brzděním, hlídání jízdního pruhu a dále kožený volant či velký dotykový displej, mnohým zájemcům by však jistě stačilo i základní provedení, obsahující samočinnou klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu, rádio, litá kola či tempomat. Tradičním úskalím je i malá možnost konfigurace výbav, například kvůli světlometům LED musíte volit až nejvyšší stupeň Executive. V případě hondy je potřeba počítat i s drahými náhradními díly. Peugeot se nabízí ve čtyřech výbavových stupních, přičemž po faceliftu nově přibylo designové provedení GT Line s řadou doplňků a odlišným designem 17“ kol. Ekonomicky uvažujícím zákazníkům bude nejspíše dávat největší smysl druhý model Active, který už má rádio a klimatizaci v ceně. Navíc přidává i tempomat. Za většinu dalších prvků si lze připlatit, přičemž se nabízí i několik výhodných paketů. V aktuální akční nabídce je v ceně rozšířená záruka na 5 let, avšak podmíněná nájezdem do 60.000 km. Honda standardně poskytuje garanci na 3 roky/100.000 km.

Pořizovací náklady Nissan Juke 1.6/86 kW Xtronic Honda HR-V 1.5 i-VTEC/96 kW CVT Peugeot 2008 1.2 PureTech/81 kW EAT6
Základní cena 398 500 Kč (Acenta) 574 900 Kč (Elegance) 405 000 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů 398 500 Kč (Acenta) 574 900 Kč (Elegance) 405 000 Kč (Active)
Výbava verze Světa motorůČelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ne Ano 10 000 Kč *
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne Ne/Ne
Vyhřívání předních sedadel Ne Ano 8000 Kč *
Zadní/zadní a přední parkovací senzory14 600 Kč /Ne Ano/Ano 7000 Kč */Ne
Litá kola S (18“) Ano (16“) 14 000 Kč (16“)
Navigace 14 600 Kč 1) 16 000 Kč 13 400 Kč
Dešťový a světelný senzor Ne Ano 5400 Kč
TempomatAno Ano Ano
Bezklíčkové startování Ne NeNe
Metalíza 13 000 Kč 13 900 Kč 12 500 Kč
Porovnání cen 398 500 Kč (100 %) 574 900 Kč (o 44 % horší) 405 000 Kč (o 2 % horší)
POŘADÍ  2. 1.
* paket za 15.000 Kč obsahuje automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a zadní parkovací senzory

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

Honda HR-V: Zdivočelé koncepty pro SEMA Honda HR-V: Zdivočelé koncepty pro SEMA

Na aftermarketové výstavě SEMA Honda ukázala, že nové…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí mu až dvacet let

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí…

Ve vazbě o víkendu skončil Antonín S. (38), který uplynulý čtvrtek brutálně zavraždil svoji bývalou přítelkyni,…

V Praze 7 pohřbili bezdomovce Letenského George. Přišlo jen pár lidí

V Praze 7 pohřbili bezdomovce Letenského George.…

Pohřeb pro 11 zesnulých lidí bez rodin uspořádala v pondělí městská část Praha 7. Na hřbitově ve Strojnické…

 

iSport.cz

Navrátilová: Cítím se jinak, když hrají českou hymnu. Zvlášť v současné době

Navrátilová: Cítím se jinak, když hrají českou…

PŘÍMO Z USA | Co ještě Martině Navrátilové předhodí osud za zážitky? V barvách Československa neprohrála jediný…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…