Honda na IAA 2013: Civic facelift, Civic Tourer a... jednou bude i Civic Type R
Letošní účast Hondy ve Frankfurtu by se dala parafrázovat armstrongovským "Malý krůček pro lidstvo, ale velký skok pro Hondu". Velmi konzervativní japonský výrobce se totiž vrací tam, odkud nikdy neměl odejít, z kategorie kompaktních kombi, kde dvě generace chyběl. Civic Tourer modelového roku 2014 byl tedy hlavní novinkou stánku a Honda si od něj slibuje posílení pozic v nižší střední třídě.
Podrobnější informace o Civicu Tourer už jsme přinesli v samostatném článku, tak jen připomeňme, že auto přijde zkraje příštího roku na trh se dvěma motory (1.8 i-VTEC a 1.6 i-DTEC), největším zavazadlovým prostorem ve třídě (624 l) a možností pořídit adaptivní tlumiče pro zadní nápravu. Nezapomeňte si také přečíst naše první dojmy z osobního kontaktu s ním.
Vzhledem k tomu, že kombi přichází poměrně pozdě, musel se chtě-nechtě přizpůsobit alespoň trochu i dosavadní pětidveřový model. Ten má zatmavené zadní skupinové svítilny a mezi další novinky patří nový lem registrační značky, lišta na víku zavazadlového prostoru a nově tvarovaný difuzor zadního nárazníku, jenž je nově vyveden v černé barvě. Černý je nyní i splitter předního nárazníku a tmavší odstín dostaly lemy blatníků a přední maska. Změny završuje nový design 17" kol. Lehkou optikou to ale nekončí, Civic dostává širokou škálu bezpečnostních asistenčních prvků. Jedná se o upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, systém pro eliminaci mrtvého úhlu, upozornění na hrozící kolizi, automatické přepínání dálkových světel, sledování vozidel blížících se z boku a systém pro aktivní brzdění v městském provozu.
Třetí novinkou je něco málo informací o chystaném sportovním Civicu Type R, jenž se má stát v roce 2015 nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu. Honda oficiálně potvrdila, že bude poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu přes 280 koní (206 kW) a už první testy, kterých se zúčastnil i závodní jezdec týmu WTCC Castrol Honda Racing Gabriele Tarquini, prý ukázaly, že je auto velmi blízko dosavadnímu rekordu. A to má auto před sebou ještě téměř dva roky vývojových prací.
Dalším staronovým exponátem byla druhá vývojová fáze supersportu Honda NSX, která byla ovšem k vidění už v březnu v Ženevě a tento vůz současně korunoval dost "závodně" koncipovaný stánek - jako symbol znovuobnoveného partnerství s týmem McLaren ve formuli 1je vystaven vítězný monopost MP4/4, nemůže chybět závodní Civic WTCC a také závodní motocykly RC213V a speciál pro Dakar 2014. Třešničkou na hondím dortu bude speciální verze CR-V Black Edition, kombinující atraktivní bodykit z nabídky originálního příslušenství s černou karoserií a tmavými koly.