Honda NSX pojede jako Ferrari 458 Italia - za cenu Audi R8
Významné autosalony mají tu výhodu, že ačkoli se tam vystavují mnohdy stále stejná auta v určitém stupni vývoje, lze se od pověřených lidí dozvědět vždy něco nového a to platí i o chystané Hondě NSX. Prototyp ve Frankfurtu byl sice stejný, jako na jaře v Ženevě, tentokrát byl ale na výstavě přítomen sám Large Project Leader projektu NSX, Američan Ted Klaus a prozradil spoustu zajímavých informací.
Auto samotné je sice stále obestřeno rouškou tajemství, co se výkonu a použitého benzinového V6 týče, ale k informacím o použití hybridního systému Sport Hybrid SH-AWD k vektorování točivého momentu na předních kolech nyní přibyly další dílky do skládačky, tvořené zatím příslibem nízké váhy a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.
Vzhledem k motoru V6 mohlo NSX teoreticky cílit na auta, počínaje Porsche Boxsterem a Lotusem Evora až někam k 911 GT3, ale tak nějak nejlogičtější se zdál útok na pozice Audi R8 a odpovídajících verzí Porsche 911. A ano, R8 opravdu hraje ve strategii Hondy určitou roli - Klaus naznačil, že NSX by mělo mít podobnou cenu, jako ingolstadtský sporťák. Za tyhle peníze byste ale měli dostat auto, které bude podle šéfa vývoje rychlé jako 570koňové Ferrari 458 Italia s motorem V8 o objemu 4,5 l! Potvrzují se tak zvěsti, že Honda dělá srovnávací testy svého funkčního prototypu právě s Italií a McLarenem MP4-12C.
To dává prostor ke spekulacím, že NSX sice bude V6 Hybrid, ale s turbem, jinak se asi nedá Ferrari přiblížit, současně by to odkazovalo na novou turboéru ve formuli 1, jejíž součástí se Honda opět stane v roce 2015 jako dodavatel motorů pro stáj McLaren. Zajímavou informací ovšem je, že ačkoli zatím nevypadá reálně, že by se Honda podílela na vývoji některého silničního vozu značky McLaren, které jsou v poměrně značném stádiu vývoje, Honda by naopak mohla využít znalostí McLarenu při ladění NSX.
Klaus sice říká, že Honda využívá při vývoji NSX vlastní znalosti z formule 1, ať už jde o aerodynamiku, telemetrii nebo simulaci jízdních vlastností, ale britská závodní stáj je podle něj expertem na lehké materiály a elektroniku a mají také špičkového testovacího jezdce Chrise Goodwina. Klaus také zalitoval, že už není k dispozici Ayrton Senna, ale Honda prý při vývoji angažuje jiné závodní jezdce a tím pádem se přímo nabízí ti od McLarenu - Jenson Button se ostatně už podílel na vývoji brilantního McLarenu MP4-12C.