reklama


8.12. 2015 Michal Fokt

Honda S2000 zůstane u klasické koncepce

 

Nedávné informace, týkající se nové generace roadsteru Honda S2000, prorokovaly proměnu v auto s motorem uprostřed. Automobilka pod novým vedením ale chce zachovat původního ducha modelu.

Dosud manažeři Hondy na nepříjemné otázky, týkající se ztráty sportovního flairu značky, reagovali tak, že se vlastně nic nestalo a duch značky přetrval ve "fun-to-drive" charakteru masových modelů. Teď se však stala nevídaná věc. Nový šéf automobilky Hachigo připouští, že absence sportovních modelů poškodila image značky a je třeba ji napravit. Což o to, s tím začal už předešlý prezident Ito, ale Hachigo chce navíc zachovat větší kontinuitu modelů, které si vytvořily silnou fandovskou základnu.

To znamená zejména to, že se dnes už ikonický roadster S2000, s jehož nástupcem se u počítá, nebude coby "baby NSX" kupé s motorem uprostřed a snad dokonce s hybridem a pohonem všech kol, ale vrátí se k původní filozofii otevřené dvousedadlovky s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ba co víc, bez hybridu. Podle Hachiga je třeba dát každému autu motor, odpovídající jeho charakteru a není nutné bezhlavě do každého sporťáku dávat hybrid.

Nabízí se tedy motorizace v podobě přeplňované patnáctistovky s výkonem kolem 200 koní a ostřejší varianta s turbodvoulitrem ze Civicu Type R o výkonu kolem 300 koní. Už z toho vyplývá, že S2000 opět nebude konkurentem Mazdy MX-5 a jejích sourozenců, ale znovu bude cílit na Boxster a Zetka od Nissanu a tím pádem i na Alfu 4C a chystaný Caterham a Alpine.

Jakkoli to vypadá z našeho pohledu dobře, tohle rozhodnutí přijde Hondu draho. Původně vymyšlená změna charakteru S2000 v auto s motorem uprostřed měla za cíl snížit náklady na vývoj využitím šasi a dalších komponentů NSX, v tomto případě bude nutné postavit úplně novou platformu pro pohon zadních kol, určenou pro jediný sportovní model, navíc s nijak závratnými prodejními čísly. A to se dnes v autoprůmyslu nevidí moc často... Ziskové S2000 patrně nebude, ovšem vypadá to, že si Honda uvědomuje, že pověst značky, respektive její náprava, něco stojí.

Honda S2000 původně měla mít druhou generaci, byť poněkud opožděnou, projekt ale padl za oběť škrtům v souvislosti s krizí v roce 2009. Vývoj S2000 II však v tuto chvíli opět probíhá, dost možná s využitím předešlého nedokončeného projektu a členové vývojového týmu se dokonce zúčastnili jednoho setkání britských majitelů S2000 s cílem získat cennou zpětnou vazbu. Nové S2K se tedy objeví zhruba za tři roky, v lepším případě za dva, i to je ale pochopitelně ještě dlouhá doba. Honda by ovšem do konce dekády měla mít šest sportovních modelů, což není úplně málo.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích

Honda chce mít koncem dekády tři sporťáky s motorem…

Nástupce Hondy S2000 má mít přeplňovaný dvoulitr a dva elektromotory Nástupce Hondy S2000 má mít přeplňovaný dvoulitr a dva elektromotory

Honda to myslí s novými sportovními vozy vážně, nyní prý…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Hvězda Ordinace Jana Paulová: Rychlého zaujala pornem!

Hvězda Ordinace Jana Paulová: Rychlého zaujala pornem!

Všichni ji lákali do seriálů, ale marně! Jana Paulová (61) odolávala 20 let! Výjimku udělala až teď, když…

Gambie má dva prezidenty, v zemi to vře. Jsou tam i desítky Čechů

Gambie má dva prezidenty, v zemi to vře. Jsou tam i…

Do Gambie ve čtvrtek vstoupila armáda sousedního Senegalu. Činí tak na podporu nově zvoleného gambijského…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama