Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000 zůstane u klasické koncepce

Michal Fokt
Diskuze (11)
Nedávné informace, týkající se nové generace roadsteru Honda S2000, prorokovaly proměnu v auto s motorem uprostřed. Automobilka pod novým vedením ale chce zachovat původního ducha modelu.

Dosud manažeři Hondy na nepříjemné otázky, týkající se ztráty sportovního flairu značky, reagovali tak, že se vlastně nic nestalo a duch značky přetrval ve "fun-to-drive" charakteru masových modelů. Teď se však stala nevídaná věc. Nový šéf automobilky Hachigo připouští, že absence sportovních modelů poškodila image značky a je třeba ji napravit. Což o to, s tím začal už předešlý prezident Ito, ale Hachigo chce navíc zachovat větší kontinuitu modelů, které si vytvořily silnou fandovskou základnu.

To znamená zejména to, že se dnes už ikonický roadster S2000, s jehož nástupcem se u počítá, nebude coby "baby NSX" kupé s motorem uprostřed a snad dokonce s hybridem a pohonem všech kol, ale vrátí se k původní filozofii otevřené dvousedadlovky s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ba co víc, bez hybridu. Podle Hachiga je třeba dát každému autu motor, odpovídající jeho charakteru a není nutné bezhlavě do každého sporťáku dávat hybrid.

Nabízí se tedy motorizace v podobě přeplňované patnáctistovky s výkonem kolem 200 koní a ostřejší varianta s turbodvoulitrem ze Civicu Type R o výkonu kolem 300 koní. Už z toho vyplývá, že S2000 opět nebude konkurentem Mazdy MX-5 a jejích sourozenců, ale znovu bude cílit na Boxster a Zetka od Nissanu a tím pádem i na Alfu 4C a chystaný Caterham a Alpine.

Jakkoli to vypadá z našeho pohledu dobře, tohle rozhodnutí přijde Hondu draho. Původně vymyšlená změna charakteru S2000 v auto s motorem uprostřed měla za cíl snížit náklady na vývoj využitím šasi a dalších komponentů NSX, v tomto případě bude nutné postavit úplně novou platformu pro pohon zadních kol, určenou pro jediný sportovní model, navíc s nijak závratnými prodejními čísly. A to se dnes v autoprůmyslu nevidí moc často... Ziskové S2000 patrně nebude, ovšem vypadá to, že si Honda uvědomuje, že pověst značky, respektive její náprava, něco stojí.

Honda S2000 původně měla mít druhou generaci, byť poněkud opožděnou, projekt ale padl za oběť škrtům v souvislosti s krizí v roce 2009. Vývoj S2000 II však v tuto chvíli opět probíhá, dost možná s využitím předešlého nedokončeného projektu a členové vývojového týmu se dokonce zúčastnili jednoho setkání britských majitelů S2000 s cílem získat cennou zpětnou vazbu. Nové S2K se tedy objeví zhruba za tři roky, v lepším případě za dva, i to je ale pochopitelně ještě dlouhá doba. Honda by ovšem do konce dekády měla mít šest sportovních modelů, což není úplně málo.

Michal Fokt
Diskuze (11)
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 15:51
Re: S2000
Jo na tu elektriku jsem zapomněl. Pak bych ji tedy jen vyměnil za coupe, protože 2&4 se moc počítat nedá.
Avatar - TeeJay
8. 12. 2015 15:38
Re: S2000
Co já vím, mluví se o

S660
CR-Z
CTR
S2000
EV SH-AWD
2&4
NSX

Kupé asi za sporťák považovat nelze, vrcholem řady Civic bude 5D CTR. Ale i tak jsem na sedmi. >:-[] I to se mi zdá strašně moc, když vezmeme v úvahu, že teď má Honda sporťáky dva, přičemž v Evropě jednoho a v USA žádný. :-)
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 15:13
Re: S2000
Možná tu šestku mysleli takto:

NSX
CTR
S2000
S660
CR-Z (s rezervou)
Civic coupe (s rezervou)
Avatar - TeeJay
8. 12. 2015 14:37
Re: Do kamene tesat
Zatím to opravdu potřeba nebude. Ale nebude trvat dlouho a hybrid asi bude u sporťáku nutnost.
Avatar - TeeJay
8. 12. 2015 14:37
Re: Rajská hudba
Ani chvíli jsem nepochyboval, že by to mid-engined S2000 taky dělali jako roadster, spíš jsem se bál, že by z toho fakt chtěli udělat čtyřkolku, tu bych opravdu mít nemusel. Takhle je to "na jistotu". ;-)