8.12. 2015 Michal Fokt

Honda S2000 zůstane u klasické koncepce

 

Nedávné informace, týkající se nové generace roadsteru Honda S2000, prorokovaly proměnu v auto s motorem uprostřed. Automobilka pod novým vedením ale chce zachovat původního ducha modelu.

Dosud manažeři Hondy na nepříjemné otázky, týkající se ztráty sportovního flairu značky, reagovali tak, že se vlastně nic nestalo a duch značky přetrval ve "fun-to-drive" charakteru masových modelů. Teď se však stala nevídaná věc. Nový šéf automobilky Hachigo připouští, že absence sportovních modelů poškodila image značky a je třeba ji napravit. Což o to, s tím začal už předešlý prezident Ito, ale Hachigo chce navíc zachovat větší kontinuitu modelů, které si vytvořily silnou fandovskou základnu.

To znamená zejména to, že se dnes už ikonický roadster S2000, s jehož nástupcem se u počítá, nebude coby "baby NSX" kupé s motorem uprostřed a snad dokonce s hybridem a pohonem všech kol, ale vrátí se k původní filozofii otevřené dvousedadlovky s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ba co víc, bez hybridu. Podle Hachiga je třeba dát každému autu motor, odpovídající jeho charakteru a není nutné bezhlavě do každého sporťáku dávat hybrid.

Nabízí se tedy motorizace v podobě přeplňované patnáctistovky s výkonem kolem 200 koní a ostřejší varianta s turbodvoulitrem ze Civicu Type R o výkonu kolem 300 koní. Už z toho vyplývá, že S2000 opět nebude konkurentem Mazdy MX-5 a jejích sourozenců, ale znovu bude cílit na Boxster a Zetka od Nissanu a tím pádem i na Alfu 4C a chystaný Caterham a Alpine.

Jakkoli to vypadá z našeho pohledu dobře, tohle rozhodnutí přijde Hondu draho. Původně vymyšlená změna charakteru S2000 v auto s motorem uprostřed měla za cíl snížit náklady na vývoj využitím šasi a dalších komponentů NSX, v tomto případě bude nutné postavit úplně novou platformu pro pohon zadních kol, určenou pro jediný sportovní model, navíc s nijak závratnými prodejními čísly. A to se dnes v autoprůmyslu nevidí moc často... Ziskové S2000 patrně nebude, ovšem vypadá to, že si Honda uvědomuje, že pověst značky, respektive její náprava, něco stojí.

Honda S2000 původně měla mít druhou generaci, byť poněkud opožděnou, projekt ale padl za oběť škrtům v souvislosti s krizí v roce 2009. Vývoj S2000 II však v tuto chvíli opět probíhá, dost možná s využitím předešlého nedokončeného projektu a členové vývojového týmu se dokonce zúčastnili jednoho setkání britských majitelů S2000 s cílem získat cennou zpětnou vazbu. Nové S2K se tedy objeví zhruba za tři roky, v lepším případě za dva, i to je ale pochopitelně ještě dlouhá doba. Honda by ovšem do konce dekády měla mít šest sportovních modelů, což není úplně málo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Video: Motory Hondy a Subaru na termokameře Video: Motory Hondy a Subaru na termokameře

Sledovat, jak se motory zahřívají, může být překvapivě…

Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích

Honda chce mít koncem dekády tři sporťáky s motorem…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…