8.12. 2015 Michal Fokt

Honda S2000 zůstane u klasické koncepce

 

Nedávné informace, týkající se nové generace roadsteru Honda S2000, prorokovaly proměnu v auto s motorem uprostřed. Automobilka pod novým vedením ale chce zachovat původního ducha modelu.

Dosud manažeři Hondy na nepříjemné otázky, týkající se ztráty sportovního flairu značky, reagovali tak, že se vlastně nic nestalo a duch značky přetrval ve "fun-to-drive" charakteru masových modelů. Teď se však stala nevídaná věc. Nový šéf automobilky Hachigo připouští, že absence sportovních modelů poškodila image značky a je třeba ji napravit. Což o to, s tím začal už předešlý prezident Ito, ale Hachigo chce navíc zachovat větší kontinuitu modelů, které si vytvořily silnou fandovskou základnu.

To znamená zejména to, že se dnes už ikonický roadster S2000, s jehož nástupcem se u počítá, nebude coby "baby NSX" kupé s motorem uprostřed a snad dokonce s hybridem a pohonem všech kol, ale vrátí se k původní filozofii otevřené dvousedadlovky s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ba co víc, bez hybridu. Podle Hachiga je třeba dát každému autu motor, odpovídající jeho charakteru a není nutné bezhlavě do každého sporťáku dávat hybrid.

Nabízí se tedy motorizace v podobě přeplňované patnáctistovky s výkonem kolem 200 koní a ostřejší varianta s turbodvoulitrem ze Civicu Type R o výkonu kolem 300 koní. Už z toho vyplývá, že S2000 opět nebude konkurentem Mazdy MX-5 a jejích sourozenců, ale znovu bude cílit na Boxster a Zetka od Nissanu a tím pádem i na Alfu 4C a chystaný Caterham a Alpine.

Jakkoli to vypadá z našeho pohledu dobře, tohle rozhodnutí přijde Hondu draho. Původně vymyšlená změna charakteru S2000 v auto s motorem uprostřed měla za cíl snížit náklady na vývoj využitím šasi a dalších komponentů NSX, v tomto případě bude nutné postavit úplně novou platformu pro pohon zadních kol, určenou pro jediný sportovní model, navíc s nijak závratnými prodejními čísly. A to se dnes v autoprůmyslu nevidí moc často... Ziskové S2000 patrně nebude, ovšem vypadá to, že si Honda uvědomuje, že pověst značky, respektive její náprava, něco stojí.

Honda S2000 původně měla mít druhou generaci, byť poněkud opožděnou, projekt ale padl za oběť škrtům v souvislosti s krizí v roce 2009. Vývoj S2000 II však v tuto chvíli opět probíhá, dost možná s využitím předešlého nedokončeného projektu a členové vývojového týmu se dokonce zúčastnili jednoho setkání britských majitelů S2000 s cílem získat cennou zpětnou vazbu. Nové S2K se tedy objeví zhruba za tři roky, v lepším případě za dva, i to je ale pochopitelně ještě dlouhá doba. Honda by ovšem do konce dekády měla mít šest sportovních modelů, což není úplně málo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem

O převzetí irské farmaceutické firmy Shire by se mohla…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 






 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu! Pak se snažíme trestat

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu!…

Se svým věrným parťákem Hynkem Zohornou nastartovali v polovině druhé třetiny při vlastním oslabení rakety,…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…