8.12. 2015 Michal Fokt

Honda S2000 zůstane u klasické koncepce

 

Nedávné informace, týkající se nové generace roadsteru Honda S2000, prorokovaly proměnu v auto s motorem uprostřed. Automobilka pod novým vedením ale chce zachovat původního ducha modelu.

Dosud manažeři Hondy na nepříjemné otázky, týkající se ztráty sportovního flairu značky, reagovali tak, že se vlastně nic nestalo a duch značky přetrval ve "fun-to-drive" charakteru masových modelů. Teď se však stala nevídaná věc. Nový šéf automobilky Hachigo připouští, že absence sportovních modelů poškodila image značky a je třeba ji napravit. Což o to, s tím začal už předešlý prezident Ito, ale Hachigo chce navíc zachovat větší kontinuitu modelů, které si vytvořily silnou fandovskou základnu.

To znamená zejména to, že se dnes už ikonický roadster S2000, s jehož nástupcem se u počítá, nebude coby "baby NSX" kupé s motorem uprostřed a snad dokonce s hybridem a pohonem všech kol, ale vrátí se k původní filozofii otevřené dvousedadlovky s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Ba co víc, bez hybridu. Podle Hachiga je třeba dát každému autu motor, odpovídající jeho charakteru a není nutné bezhlavě do každého sporťáku dávat hybrid.

Nabízí se tedy motorizace v podobě přeplňované patnáctistovky s výkonem kolem 200 koní a ostřejší varianta s turbodvoulitrem ze Civicu Type R o výkonu kolem 300 koní. Už z toho vyplývá, že S2000 opět nebude konkurentem Mazdy MX-5 a jejích sourozenců, ale znovu bude cílit na Boxster a Zetka od Nissanu a tím pádem i na Alfu 4C a chystaný Caterham a Alpine.

Jakkoli to vypadá z našeho pohledu dobře, tohle rozhodnutí přijde Hondu draho. Původně vymyšlená změna charakteru S2000 v auto s motorem uprostřed měla za cíl snížit náklady na vývoj využitím šasi a dalších komponentů NSX, v tomto případě bude nutné postavit úplně novou platformu pro pohon zadních kol, určenou pro jediný sportovní model, navíc s nijak závratnými prodejními čísly. A to se dnes v autoprůmyslu nevidí moc často... Ziskové S2000 patrně nebude, ovšem vypadá to, že si Honda uvědomuje, že pověst značky, respektive její náprava, něco stojí.

Honda S2000 původně měla mít druhou generaci, byť poněkud opožděnou, projekt ale padl za oběť škrtům v souvislosti s krizí v roce 2009. Vývoj S2000 II však v tuto chvíli opět probíhá, dost možná s využitím předešlého nedokončeného projektu a členové vývojového týmu se dokonce zúčastnili jednoho setkání britských majitelů S2000 s cílem získat cennou zpětnou vazbu. Nové S2K se tedy objeví zhruba za tři roky, v lepším případě za dva, i to je ale pochopitelně ještě dlouhá doba. Honda by ovšem do konce dekády měla mít šest sportovních modelů, což není úplně málo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím

Prezident Miloš Zeman jmenoval do čela ministerstva…

Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd

Český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek se…

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Motory Hondy a Subaru na termokameře Video: Motory Hondy a Subaru na termokameře

Sledovat, jak se motory zahřívají, může být překvapivě…

Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích

Honda chce mít koncem dekády tři sporťáky s motorem…

 



 
Porsche 911 s hybridním pohonem nevznikne. Proč tak najednou?

Porsche 911 s hybridním pohonem nevznikne. Proč tak najednou?

Dnes 17:50

Nadcházející generace slavného sporťáku ze Zuffenhausenu měla být dostupná i jako plug-in hybrid. Vývoj této varianty ale byl ukončen.




Blesk.cz

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les je plný dobrodružství!

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les…

Horské štíty Alp jsou pro Rakousko typické. Vystoupat na skalnatý vrchol a rozhlédnout se po členité krajině…

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

 

iSport.cz

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže, zváží French Open

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže,…

Tenistka Petra Kvitová dnes odletěla z Prahy do Paříže. Na sociálních sítích uvedla, že pátek v areálu Roland…

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

Předposlední kolo letošní sezony, předposlední Liga naruby. A i tentokrát se bylo na co dívat – nový díl…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný grázl Kajínek?

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný…

Včerejšek ukázal zblbělost postmoderní epochy v úplné nahotě. Zatímco předchozí den večer zavraždil džihádista v…