Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai zlevnil model i30, základ za 279.900,-Kč, záruka na 5 let v ceně

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Cenová válka pokračuje. Třísettisícová kategorie už dávno není ovládána malými auty, ale stále větším počtem dobře vybavených vozů nižší střední třídy. Mezi momentálně nejlepší nabídky patří také Hyundai i30, jehož ceník dostal před několika dny facelift.

Nová první cena 279.900,-Kč platí pro základní, ale běžným nárokům naprosto dostačující motor 1,4 CVVT (80 kW) s výbavou Classic. Ta obsahuje ABS, EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání bez dálkového ovládání, ale také rádio s CD a MP3 přehrávačem ovládáním na volantu, včetně možnosti připojení externích zařízení přes AUX-in port nebo USB port. Manuálně ovládaná klimatizace je za příplatek 25.000,-Kč.

V rámci zlevňování došlo i na již dříve zvýhodněný akční model „Made in CZ“. Série v počtu 300 kusů je nabízena v barvách české trikolóry, červené, modré a bílé. Původní cenu 333.000,- Kč vč. DPH snížil dovozce na 313.000,-Kč. Proti základní výbavě je standardem také manuálně regulovaná klimatizace, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, středová loketní opěrku pro přední sedadla s úložným prostorem, elektrické ovládání zadních oken nebo alarm.

Zájemci o výkonnější verze musí zakotvit u výbavy Comfort, která už představuje velmi slušný standard z hlediska bezpečnostní a komfortní výbavy. Za příplatek 55 tisíc Kč proti základní výbavě Classic dostanete sadu prvků vylepšující estetický dojem z vozu (kliky a kryty zrcátek v barvě vozu), dále pak alarm, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, kompletní elektrickou výbavu, automatickou klimatizaci, loketní opěrku, dálkové ovládání centrálního zamykání, mlhovky a řada dalších drobných vylepšení vzhledu interiéru. Vozy s touto výbavou jezdí na pneumatikách 195/65 R15, Classic na 185/65 R15.

Hyundai i30 - Ceny zážehových motorizací na českém trhu
Motor1,4i CVVT1,6i CVVT2,0i CVVT
Zdvihový objem [cm3]139515911975
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/620090/6200105/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]137/5000154/4200186/4600
Max. rychlost [km/h]187192 (183)205 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,711,0 (12,1)10,6 (10,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,2 (6,9)7,1 (7,6)
Cena [Kč] Classic279.900,---
Cena [Kč] Made in CZ313.000,---
Cena [Kč] Comfort334.900,-364.900,--
Cena [Kč] Style-404.900,-444.900,-
Cena [Kč] Premium--484.900,-

Výbava Style za čtyřicetitisícový příplatek proti Comfortu obsahuje kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/55 R16, automatické stěrače a světlomety, kombinované čalounění látka/kůže nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

Až pro stupeň Premium je vyhrazen systém ESP (+TSC a BAS), elektricky sklopná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko a středová loketní opěrka na zadních sedadlech.

Kdo má zájem, může si za ESP připlatit i v jakékoliv nižší výbavě (+15.900,-Kč). Automatická převodovka se čtyřmi stupni přijde na 40 tisíc korun (pro motory 1,6 CVVT a silnější 1,6 CRDi). Metalický lak stojí 9.500,-Kč.

Hyundai i30 - Ceny vznětových motorizací na českém trhu
Motor1,6 CRDi VGT1,6 CRDi VGT2,0 CRDi VGT
Zdvihový objem [cm3]158215821991
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400085/4000103/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]235/1750-2500255/1900-2500304/1900-2500
Max. rychlost [km/h]172188 (181)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,911,6 (12,8)10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,7 (5,2)5,5
Cena [Kč] Classic324.900,---
Cena [Kč] Comfort379.900,-399.900,--
Cena [Kč] Style-439.900,-484.900,-
Cena [Kč] Premium-479.900,-524.900,-

Standardem je pětiletá celoevropská záruka bez omezení počtem najetých kilometrů.

Ondřej Láník
Diskuze (55)
30. 1. 2009 13:20
Re: PREČI i30 A NIE FABIU?
Hele, 507, a viděl jsi plasty v nové Fabce? Ty jako jsou měkčené? A co se ceny týká, zlevňují všichni.
Proč ne Fabku? Je tedy pravda, že už se nelekám, když ji uvidím - zvykl jsem si, že je hnusná, zvykl jsem si na ten pohled a už mě to neděsí. Ale proč ji srovnáváte s autem o třídu větším? Že stojí v podobné motorizaci podobné peníze?
Jenže do tohohle se vejdu s rodinou, do Fabky ne.
Ještě tak ten zmíněný Getz je podobně velký jako Fabka, akorát oproti té nové má normálnější proporce.
30. 1. 2009 13:11
Re: nie zle,
Sice mě mrzí, pokud se asijští výrobci ošklivě chovají k dělníkům na pásu, ale auto si koupím podle svojí peněženky.
A to i s ohledem na to, abych s autem jezdil kam chci a ne do servisu.
Takže sice vím, že v základu bych koupil levněji nějakého fiátka nebo frantíka, možná i fordíka se slabším motorem, ale budu zvažovat i místo na zadních sedačkách, sílu a žíznivost motoru, spolehlivost, délku záruky (např. 5 let bez omezení km mi připadá slušná nabídka) atd... dle libosti. Samozřejmě přihlédnu i k vlastnostem podvozku nebo k vizáži... Jde o moje peníze, můj vkus a moje auto. A možností na výběr je naštěstí dostatek.
30. 1. 2009 12:45
Re: Ta naše povaha česká
Vy se tu tomu tlemíte, ale Dr. Rath tvrdil, že takhle se má proti té krizi bojovat - že se rozdá na podporách a důchodech víc peněz, lidi to rozfofrujou (čili v podstatě něco hodně podobného jako auto zdarma) a výsledkem bude ohromně oživená ekonomika státu.
Ale toho si skoro nikdo nevšimnul. Všichni byli totiž na větvi z toho, že zmínil ve stejném interview přezdívku nějakého Schickelgrubera... ;-)
29. 1. 2009 16:27
Re: nie zle,
Tak to buď rád,že jsi je nezažil osobně. >:-[]
Avatar - Plautus
29. 1. 2009 15:30
Re: fuj
k Aurisu môžem napísať len toľko, že moje skúsenosti s ním sa nezhodujú s Tvojimi, netvrdím, že nie sú autá s lepšími plastami, ale ako tu niekto píše, že Fabka má najsamfasa plasty, tak sa idem popukať >:-[] no pritom plasty v aute pre mňa nie sú to najdôležitejšie, i keď zase nehovorím, že nemajú byť kvalitné a dobre zlícované...