Hyundai a Nošovice: Svatba z rozumu
Maličká vesnice totiž v této chvíli není slavná pouze díky pivovaru, ale stane se jedním ze dvou pilířů v Evropě expandující korejské automobilky Hyundai (společně se slovenským závodem Kia v jen 80 kilometrů vzdálené Žilině). Za dva roky začne automobilka, jež zatím existuje pouze v podobě jedniček a nul, chrlit 200 tisíc automobilů ročně – přesněji Hyundai i30, později také kompaktní vany a v roce 2011 třetí, blíže nespecifikovaný model (dalších 100 tisíc kusů ročně).
Proč o tom píšeme právě teď? Ve středu (25.4.2007) proběhlo oficiální zahájení stavebních prácí symbolickým prvním výkopem, za účasti sto padesáti novinářů celého světa, hostů z řad politických špiček a představitelů firmy Hyundai. Továrna bude dokončena v průběhu 23 měsíců a součástí obrovského komplexu o rozloze 260 hektarů bude i testovací dráha nebo železniční koridor. Nošovická továrna je součástí strategie koncernu Hyundai, který chce v blízké budoucnosti ukrojit na starém kontinentu 5 procent z celkového počtu prodaných automobilů. Firma kromě investic vytvoří 3500 pracovních míst přímo v automobilce a dalších 4000 vznikne u dodavatelů.