Hyundai Genesis: Nová generace na oficiálních počítačových kresbách

 

Příchod nové generace sedanu vyšší střední třídy Hyundai Genesis je na spadnutí. Automobilka uvolnila první dva oficiální rendery.

Zatím není jasné, kdy se nová limuzína představí, evidentně to ale nebude dlouho trvat. Jak je patrné z tvarů, designéři se nechali inspirovat studií HCD-14 Genesis, respektive z ní auto do značné míry vychází. Dalo se to koneckonců očekávat. Chromovaná maska chladiče vypadá mohutně, ale celý vůz působí navzdory rozměrům až sportovně. Výrazný prolis na boku směrem dozadu klesá stejně jako spodní linie oken. Nicméně, komplikované linky fluidního designu, kterými nás jihokorejská automobilka častovala po několik posledních let, jsou tytam.

Prestižní limuzína, byť se nejedná o největší model výrobce, musí vypadat elegantně. Genesisu však nechybí ani notná dávka agresivity. Není jí tolik jako na zmíněném konceptu z letošního Detroitu. Změnila se příď včetně světel, stranou nezůstaly ani koncové „lampy“. Originální splývavá záď naštěstí zůstala. Praktičnost však nebude posílena, HCD-14 byl klasickým sedanem a nikoli liftbackem a u sériové verze tomu tak určitě zůstane.

Na skutečné fotografie si musíme ještě počkat, ale z prvních snímků je zřejmé, že propojení obou poněkud protichůdných záměrů se návrhářům zdařilo. Na čísla, či data uvedení modelu na jednotlivé trhy je pochopitelně také ještě příliš brzy. Autosalon v Soulu se koná jednou za dva roky na přelomu března a dubna a ten letošní máme již dávno za sebou. Lze tedy očekávat, že Hyundai načasuje premiéru do Los Angeles, či lednového Detroitu. Americký trh je pro něj přece velmi důležitý.

Stávající generace Genesisu BH se však prodávala také u nás, aktuálně už ovšem v nabídce nefiguruje. Letos se na domácích registračních značkách objevila pouhá čtveřice bezmála pětimetrových limuzín, loni desítka a v roce 2011 dva kusy, celkem tedy 16. To z ní činí naprostého exota. Vyrábí se jihokorejském Ulsanu od roku 2008 a je první toho jména. Nad ní se v hierarchii Hyundaie nachází ještě Equus. Platformu s pohonem zadních kol sdílí i mnohem známější Genesis Coupé, má ji však zkrácenou z 2936 na 2819 mm a díky celkové délce lehce přes 4,6 m patří o segment níže.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…