Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis: Nová generace na oficiálních počítačových kresbách

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Příchod nové generace sedanu vyšší střední třídy Hyundai Genesis je na spadnutí. Automobilka uvolnila první dva oficiální rendery.

Zatím není jasné, kdy se nová limuzína představí, evidentně to ale nebude dlouho trvat. Jak je patrné z tvarů, designéři se nechali inspirovat studií HCD-14 Genesis, respektive z ní auto do značné míry vychází. Dalo se to koneckonců očekávat. Chromovaná maska chladiče vypadá mohutně, ale celý vůz působí navzdory rozměrům až sportovně. Výrazný prolis na boku směrem dozadu klesá stejně jako spodní linie oken. Nicméně, komplikované linky fluidního designu, kterými nás jihokorejská automobilka častovala po několik posledních let, jsou tytam.

Prestižní limuzína, byť se nejedná o největší model výrobce, musí vypadat elegantně. Genesisu však nechybí ani notná dávka agresivity. Není jí tolik jako na zmíněném konceptu z letošního Detroitu. Změnila se příď včetně světel, stranou nezůstaly ani koncové „lampy“. Originální splývavá záď naštěstí zůstala. Praktičnost však nebude posílena, HCD-14 byl klasickým sedanem a nikoli liftbackem a u sériové verze tomu tak určitě zůstane.

Na skutečné fotografie si musíme ještě počkat, ale z prvních snímků je zřejmé, že propojení obou poněkud protichůdných záměrů se návrhářům zdařilo. Na čísla, či data uvedení modelu na jednotlivé trhy je pochopitelně také ještě příliš brzy. Autosalon v Soulu se koná jednou za dva roky na přelomu března a dubna a ten letošní máme již dávno za sebou. Lze tedy očekávat, že Hyundai načasuje premiéru do Los Angeles, či lednového Detroitu. Americký trh je pro něj přece velmi důležitý.

Stávající generace Genesisu BH se však prodávala také u nás, aktuálně už ovšem v nabídce nefiguruje. Letos se na domácích registračních značkách objevila pouhá čtveřice bezmála pětimetrových limuzín, loni desítka a v roce 2011 dva kusy, celkem tedy 16. To z ní činí naprostého exota. Vyrábí se jihokorejském Ulsanu od roku 2008 a je první toho jména. Nad ní se v hierarchii Hyundaie nachází ještě Equus. Platformu s pohonem zadních kol sdílí i mnohem známější Genesis Coupé, má ji však zkrácenou z 2936 na 2819 mm a díky celkové délce lehce přes 4,6 m patří o segment níže.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - Bully_
27. 10. 2013 11:15
Mazda 6
Houby Evropa, vzdyt je to temer kopie soucasne nove generace Mazdy 6 https://www.google.com/search?q=mazda6&r…
25. 10. 2013 08:24
Re: Nieco pre Toppera82
>:D :yes:
25. 10. 2013 08:24
Re: Na pohled...
Tak to mně nepřipomíná ani jedno :-)
Avatar - biscuit
25. 10. 2013 00:08
ja uz jsem si myslel,
ze se hyundai stava pomalu dospelou znackou, a ze po letech kopirovani, ma dost prostredku i cti na budovani osobitosti a originality svych modelu. bohuzel, jsem se seredne mylil.
Avatar - Ji/Ri
24. 10. 2013 23:36
Poslední samurai
Poslední, pravé, pravověrné, originální auto od Hyundai byl PONÍK :yes: :yes: :yes: ....ale v sedanu.. s křídlem... ne ten pahrb...

Bravo Poník :-)