Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40: První snímek interiéru

David Bureš
Diskuze (31)
Hyundai ukázalo první fotografii interiéru evropského nástupce Sonaty.

Nástupce Sonaty bude podle logiky číselných označení modelů Hyundai označen jako i40 (typ VF) a na rozdíl od Sonaty se bude prodávat i v karosářské variantě kombi. Vůz bude primárně určen pro evropské trhy, ve zbytku světa se již od roku 2009 prodává šestá generace Sonaty (typ YF). Podle první fotografie evropského modelu se budou obě verze mírně lišit.

Podle automobilky je interiér prostorný a atraktivní, jazyk designérů přirovnává jeho tvary k tekoucí soše.

Interiér je dynamičtější než u šesté generace Sonaty, oproti technicky blízké Kie Optima je pak na první pohled luxusnější. S interiéry ostatních modelů značky se ten v i40 blíží jen celkovým rozvržením.

Na vrchu palubní desky je uprostřed umístěna obrazovka navigace a rádia, která je lemována dvěma otvory klimatizace. Spodní část centrálního panelu je oddělena dynamickou linkou, procházející od volantu a navazující s linií na dveřích.

Přístrojový panel je totožný s šestou generací Sonaty. Tak jako u ní je digitální a používá stejnou optiku. Motor se bude moci startovat tlačítkem.

Hyundai podle neoficiálních informací nabídne u i40 výběr dvou zážehových motorů – 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 CVVT (103 kW) – a tří turbodieselů. Motor 1,7 CRDI bude ve verzích 85 a 100 kW, 2,0 CRDI bude naladěn na 130 kW a dostane novou dvouspojkovou převodovku.

Automobil byl navržen a zkonstruován v evropském středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu, podle automobilky má být i40 prémiovým modelem, ale za dostupnou cenu. Konkurenty budou vozy D segmentu, například Ford Mondeo, Volkswagen Passat či Kia Optima.

Oficiální výstavní premiéra Hyundaie i40 proběhne na nadcházejícím ženevském autosalonu, kde se podle předchozích informací představí varianta kombi, takzvané i40 cw. Prodej automobilu začne v červnu.

V Ženevě se jihokorejská automobilka taktéž pochlubí netradičním třídveřovým kupé Veloster a konceptem crossoveru Curb.

David Bureš
Diskuze (31)
8. 2. 2011 00:30
Re: Hm, pekna Fiesta
Samozřejmě, nemyslím to globálně, ale každý test se snaží být objektivní a taky takový má být, ale to končí tam, kde autor přistoupí k svým pocitům z designu nebo něčeho jiného. A tam už ten test má velmi malou vypovídací hodnotu, protože každý to vezme jinak.

Chtěl jsem tím jenom říct, že je to v podstatě míchání jablek s hruškama, protože kvalita zpracování a ergonomie se nějakým, né moc přesným, způsobem zhodnotit dá, ale jeho kreativní vyznění už ne. Testy mohou připravit pouze vodítko k tomu, jak máme co chápat a na co se máme zaměřit, ale jednotnou cestu, jak vybrat nejhezčí auto/interiér prostě nejde, jinak bychom tady všichni jezdili jedním typem auta. A to by byla strašná nuda... >:-[]
7. 2. 2011 22:09
Re: Hm, pekna Fiesta
Lze v zásadě souhlasit s výše uvedeným... :-) ... Jedná se mnohdy také "o osobní estetické cítění" - a hraje nepochybně svou významnou roli! Ovšem stále mimo to, bych pokusy o nezávislé hodnocení a test kvalit interiéru neposílal NĚKAM... :-)
6. 2. 2011 23:16
Re: Hm, pekna Fiesta
Nesouhlasím. První pisatel komentoval svůj dojem na základě fotografií, takže argumentace mezinárodními testy má smysl, ale v druhém případě si prostě jedinec nesedl s filozofií interiérů Hyundaie. K čemu mi je, že to auto má metály za kvalitu interiéru, když se mi do toho ani nechce vlézt ? (nebrat tak doslova :-) ) Osobně se mi moc stylizace stříbrných velkých tlačítek s modrým podsvětlením nelíbí, ale to je o osobním estetickém cítění a to má každý jiné, takže testy můžou jít někam...
A rozhodně si nemyslím, že bych byl nějak zaujatý proti korejcům, protože interiéry vyšších řad Kie se mi líbí mnohem víc... :yes:
6. 2. 2011 20:45
Re: CHYBA v údajoch?
Ano, postřehls správně, ten překlep někdo asi před měsícem začal a autoziny to vesele přebírají. Je to tedy 177 PS, čili 130 kW pro 2.0 CVVT a 140 PS/103 kW pro 1.6 GDI. Tady je správný odkaz: [odkaz] . Stejný zdroj teď aktuálně má tyhle údaje už s chybou: [odkaz] .

Ještě jsem našel zajímavý odkaz z malé testovací preview (kamuflované) i40 v Namyangu na tovární smyčce. Kromě prvního dojmu z jízdních vlastností je tam i víc o chování motorů. I když tam zas pro změnu autor tvrdí, že jezdil 2.0 GDI a dieselu přezdívá po oplovsku CDTi, zdá se, že právě diesel 1.7 CRDi už je dobře odladěný a bude pro i40 dobrou jednotkou: [odkaz]

Edit: Ještě poznámka k vyjádření v článku, že "i40 chce být prémiovým modelem za dostupnou cenu..." Není to přesné. Hyundai teď v rámci nové marketingové politiky (vedené novým šéfem marketingu) chce využít masivně a dlouhodobě rostoucích prodejů a nabídnout zákazníkům nové umístění značky pod označením "modern premium". "Nechceme být největší automobilkou na světě, ale nejmilovanější, chceme být spolehliví partneři majitelů našich vozů na celý život...Koncepce 'moderní prémie" vychází z přístupu, že vysoká kvalita nemusí nutně znamenat vysokou cenu pro omezenou třídu zákazníků. Hyundai chce poskytovat...vysokou kvalitu za překvapivě dostupnou cenu..." -- zhruba takhle to popsal to nedávno místopředseda správní rady Hyundaie Chung v Detroitu. V Ženevě chce Hyundai prezentovat pojetí "modern premium" v podobě pro Evropu. Tadyhle jsou odkazy: [odkaz] , [odkaz]
6. 2. 2011 17:42
Re: Hm, pekna Fiesta
Jiná poznámka k zabouchnutí dveří ix35 ([odkaz] "Spokojen jsem byl také se zvukem zabouchnutí dveří..."