Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT –  Daně? Automaticky!

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT – Daně? Automaticky!

 
 

Automat sníží námahu při řazení, přestavba na N1 cenu. Jak funguje obojí dohromady v oblíbeném SUV?

Jedno z nejprodávanějších SUV na českém trhu disponuje od modelového roku 2007 motorem posíleným o 4 kW na 114 kW, přičemž točivý moment vzrostl o 8 Nm na 343 Nm. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou jde o zajímavou kombinaci, bylo proto zajímavé sledovat vůz zejména ve srovnání s manuální verzí Hyundai Santa Fe, kterou jsme testovali před více než rokem.

Převodovka je v kombinaci s turbodieselem překvapivě agilní, téměř postrádá mrtvý chod a řadí bez výrazných prodlev. Automatický režim plně postačuje i na běžné předjíždění, jedinou výraznější slabinou je extrémní závislost spotřeby na stylu jízdy. Zatímco s plným využíváním výkonu motoru se každých 100 kilometrů zmenší obsah nádrže i o 13 litrů, běžným stylem lze žíznivost stlačit i pod osmilitrovou hranici.

obrázek [555 x 223]
 

Sekvenční řazení umožňuje vytáčet motor až k červenému poli a solidní točivý moment pak dovoluje rozhýbat téměř dvě tuny provozní hmotnosti velmi svižně. Motor je navíc účinně odtlumen, takže největší hluk v kabině obstarávají jen odvalující se pneumatiky a vzduch svištící kolem velkých zrcátek.

Exteriér i interiér vozu jsou zvláště v porovnání s předchozí generací učebnicí přizpůsobování asijské produkce Evropě: náhražky plastu i dřeva jsou stále tytéž, ostatní materiály a především tvary získaly na střízlivosti. Pětice cestujících má dost místa pro hlavu i kolena, posuvná „daňová“ přepážka za druhou řadou sedadel ale poněkud zhoršuje výhled dozadu a při jízdě je občas slyšet. Více než sedmisetlitrový zavazadelník je ale velmi pádným argumentem a ani přestavba na N1 jeho využitelnost významně nesnížila.

obrázek [555 x 270]
 

Santa Fe je s absencí redukce sice stále jen SUV, světlá výška 203 mm a připojitelný pohon zadní nápravy ale dokáží protáhnout vůz i dál než po obligátních polních cestách. I přes poměrně výrazný účinek posilovače je vůz dobře ovladatelný i ve vysokých rychlostech, náklony v zatáčkách jsou vzhledem k výšce a hmotnosti auta obvyklé.

První cena vozu (4x2)719.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
První cena vozu (4x4)789.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků923.400,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)

Plusy:

  • Řazení automatické převodovky
  • Vnitřní prostor
  • Komfort

Minusy

  • Příliš účinný posilovač řízení

Související odkazy:

Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT

Základní výbava:kola z lehkých slitin, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, boční plastové obložení, střešní anténa, střešní ližiny s příčníky, ABS, EBD, ESP, přední, boční a okenní airbagy, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná a vyhřívaná boční zpětná zrcátka, e. ovládání oken vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, automatické dvouzónová klimatizace, palubní počítač, vyhřívání předního skla pod stěrači, klimatizovaná schránka mezi předními sedadly, kryt zavazadlového prostoru a síť v něm, integrované rádio s CD přehrávačem, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (13.500,-)

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.7 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 774 / 1582
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1928 / 642
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč

Nabídka motorů pro novou generaci jihokorejského SUV u…

Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu

Santa Fe vedle ix35 pomalu stárne, ale Hyundai mu každý…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…