Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT –  Daně? Automaticky!

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT – Daně? Automaticky!

 
 
9.7. 2007 Ondřej Šuch

Automat sníží námahu při řazení, přestavba na N1 cenu. Jak funguje obojí dohromady v oblíbeném SUV?

Jedno z nejprodávanějších SUV na českém trhu disponuje od modelového roku 2007 motorem posíleným o 4 kW na 114 kW, přičemž točivý moment vzrostl o 8 Nm na 343 Nm. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou jde o zajímavou kombinaci, bylo proto zajímavé sledovat vůz zejména ve srovnání s manuální verzí Hyundai Santa Fe, kterou jsme testovali před více než rokem.

Převodovka je v kombinaci s turbodieselem překvapivě agilní, téměř postrádá mrtvý chod a řadí bez výrazných prodlev. Automatický režim plně postačuje i na běžné předjíždění, jedinou výraznější slabinou je extrémní závislost spotřeby na stylu jízdy. Zatímco s plným využíváním výkonu motoru se každých 100 kilometrů zmenší obsah nádrže i o 13 litrů, běžným stylem lze žíznivost stlačit i pod osmilitrovou hranici.

obrázek [555 x 223]
 

Sekvenční řazení umožňuje vytáčet motor až k červenému poli a solidní točivý moment pak dovoluje rozhýbat téměř dvě tuny provozní hmotnosti velmi svižně. Motor je navíc účinně odtlumen, takže největší hluk v kabině obstarávají jen odvalující se pneumatiky a vzduch svištící kolem velkých zrcátek.

Exteriér i interiér vozu jsou zvláště v porovnání s předchozí generací učebnicí přizpůsobování asijské produkce Evropě: náhražky plastu i dřeva jsou stále tytéž, ostatní materiály a především tvary získaly na střízlivosti. Pětice cestujících má dost místa pro hlavu i kolena, posuvná „daňová“ přepážka za druhou řadou sedadel ale poněkud zhoršuje výhled dozadu a při jízdě je občas slyšet. Více než sedmisetlitrový zavazadelník je ale velmi pádným argumentem a ani přestavba na N1 jeho využitelnost významně nesnížila.

obrázek [555 x 270]
 

Santa Fe je s absencí redukce sice stále jen SUV, světlá výška 203 mm a připojitelný pohon zadní nápravy ale dokáží protáhnout vůz i dál než po obligátních polních cestách. I přes poměrně výrazný účinek posilovače je vůz dobře ovladatelný i ve vysokých rychlostech, náklony v zatáčkách jsou vzhledem k výšce a hmotnosti auta obvyklé.

První cena vozu (4x2)719.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
První cena vozu (4x4)789.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků923.400,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)

Plusy:

  • Řazení automatické převodovky
  • Vnitřní prostor
  • Komfort

Minusy

  • Příliš účinný posilovač řízení

Související odkazy:

Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT

Základní výbava:kola z lehkých slitin, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, boční plastové obložení, střešní anténa, střešní ližiny s příčníky, ABS, EBD, ESP, přední, boční a okenní airbagy, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná a vyhřívaná boční zpětná zrcátka, e. ovládání oken vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, automatické dvouzónová klimatizace, palubní počítač, vyhřívání předního skla pod stěrači, klimatizovaná schránka mezi předními sedadly, kryt zavazadlového prostoru a síť v něm, integrované rádio s CD přehrávačem, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (13.500,-)

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.7 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 774 / 1582
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1928 / 642
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 



Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč

Nabídka motorů pro novou generaci jihokorejského SUV u…

Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu

Santa Fe vedle ix35 pomalu stárne, ale Hyundai mu každý…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Dnes 18:50

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

Kohoutová už rozchod s manželem neřeší! Prsa už jí osahává jiný

Kohoutová už rozchod s manželem neřeší! Prsa už jí…

Ještě nedávno se herečka Berenika Kohoutová (27) vzpamatovávala z rozchodu s manželem Pavlem Čechákem (43). Teď…

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku Kříváně přespali jen ve spacáku v -20 °C

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku…

Trojice slovenských kamarádů v čele s fotografem Peterem Lengyelem (29) snila o tom, že stráví noc na vrcholku…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…