Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT –  Daně? Automaticky!

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT – Daně? Automaticky!

 
 

Automat sníží námahu při řazení, přestavba na N1 cenu. Jak funguje obojí dohromady v oblíbeném SUV?

Jedno z nejprodávanějších SUV na českém trhu disponuje od modelového roku 2007 motorem posíleným o 4 kW na 114 kW, přičemž točivý moment vzrostl o 8 Nm na 343 Nm. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou jde o zajímavou kombinaci, bylo proto zajímavé sledovat vůz zejména ve srovnání s manuální verzí Hyundai Santa Fe, kterou jsme testovali před více než rokem.

Převodovka je v kombinaci s turbodieselem překvapivě agilní, téměř postrádá mrtvý chod a řadí bez výrazných prodlev. Automatický režim plně postačuje i na běžné předjíždění, jedinou výraznější slabinou je extrémní závislost spotřeby na stylu jízdy. Zatímco s plným využíváním výkonu motoru se každých 100 kilometrů zmenší obsah nádrže i o 13 litrů, běžným stylem lze žíznivost stlačit i pod osmilitrovou hranici.

obrázek [555 x 223]
 

Sekvenční řazení umožňuje vytáčet motor až k červenému poli a solidní točivý moment pak dovoluje rozhýbat téměř dvě tuny provozní hmotnosti velmi svižně. Motor je navíc účinně odtlumen, takže největší hluk v kabině obstarávají jen odvalující se pneumatiky a vzduch svištící kolem velkých zrcátek.

Exteriér i interiér vozu jsou zvláště v porovnání s předchozí generací učebnicí přizpůsobování asijské produkce Evropě: náhražky plastu i dřeva jsou stále tytéž, ostatní materiály a především tvary získaly na střízlivosti. Pětice cestujících má dost místa pro hlavu i kolena, posuvná „daňová“ přepážka za druhou řadou sedadel ale poněkud zhoršuje výhled dozadu a při jízdě je občas slyšet. Více než sedmisetlitrový zavazadelník je ale velmi pádným argumentem a ani přestavba na N1 jeho využitelnost významně nesnížila.

obrázek [555 x 270]
 

Santa Fe je s absencí redukce sice stále jen SUV, světlá výška 203 mm a připojitelný pohon zadní nápravy ale dokáží protáhnout vůz i dál než po obligátních polních cestách. I přes poměrně výrazný účinek posilovače je vůz dobře ovladatelný i ve vysokých rychlostech, náklony v zatáčkách jsou vzhledem k výšce a hmotnosti auta obvyklé.

První cena vozu (4x2)719.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
První cena vozu (4x4)789.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků923.400,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)

Plusy:

  • Řazení automatické převodovky
  • Vnitřní prostor
  • Komfort

Minusy

  • Příliš účinný posilovač řízení

Související odkazy:

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT

Základní výbava:kola z lehkých slitin, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, boční plastové obložení, střešní anténa, střešní ližiny s příčníky, ABS, EBD, ESP, přední, boční a okenní airbagy, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná a vyhřívaná boční zpětná zrcátka, e. ovládání oken vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, automatické dvouzónová klimatizace, palubní počítač, vyhřívání předního skla pod stěrači, klimatizovaná schránka mezi předními sedadly, kryt zavazadlového prostoru a síť v něm, integrované rádio s CD přehrávačem, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (13.500,-)

Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost

Bývalý závodník Formule 1 Niki Lauda znovu získá…

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.7 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 774 / 1582
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1928 / 642
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč

Nabídka motorů pro novou generaci jihokorejského SUV u…

Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu

Santa Fe vedle ix35 pomalu stárne, ale Hyundai mu každý…

 



 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké lety pouze stroje s elektrickým pohonem

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké…

V letecké dopravě, alespoň v Norsku, se schyluje k velké revoluci. Všechna letadla na krátké lety by měla mít…

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Guantanamera, Bahía Guantanamera… Chytlavá písnička složená Joseítem Fernándezem na text básně kubánského…