Hyundai: Už brzy budeme z 90 % evropští
Automobilový koncern Hyundai nám v poměrně krátké době dost významným způsobem "zevropštěl". Začalo to vybudováním výrobního závodu Kia v Žilině a následovala továrna v nepříliš vzdálených slezských Nošovicích, které mají kapacitu 300.000 vozů ročně (při pětidenní pracovní době na tři směny). Samotná automobilka Hyundai, o níž bude nyní řeč, tím pádem pokrývá 70 % evropské poptávky evropskou výrobou, což může být (a je) docela důležitý argument při prezentaci produktů zákazníkům.
To ovšem Hyundaii nestačí a přišel nyní se zprávou, že v blízké budoucnosti bude v Evropě vyrábět dokonce 90 % zde prodávaných vozů. Jak toho chce dosáhnout? Přesunutím výroby evropské specifikace minivozu Hyundai i10 z Indie. Ovšem nikoli do Nošovic, popřípadě do jiného evropského regionu, ale - světe, div se, do Turecka.
Nevím sice, jak se výrobou v Turecku, patřícím geograficky do (Malé) Asie zvýší podíl výroby, leda že by výroba probíhala v evropské části, jenže továrna Hyundaie se nachází v Izmitu na "špatné" straně Bosporu. Věřím ovšem tomu, že šikovný marketing už nám tu evropskost "í-desítky" dokáže uspokojivě vysvětlit...