Hyundai vyvíjí malý crossover, dočkáme se jej za tři roky
Kategorii malých crossoverů vlastně tak trochu nevědomky založilo Suzuki s Fiatem, i když se první SX4 vyrábí stále pro některé trhy i jako sedan. Tvary od Italdesignu zkrátka okouzlily. Pak přišel Nissan s extravagantním Jukem, přidali se Francouzi, konkrétně Peugeot a Renault, General Motors... Kia už dokonce nabízí druhou generaci Soulu, který sem patří též. Jen sesterský Hyundai otálí. Svého zástupce uvede na trh během tří let.
Možná mu trochu ujel vlak, ale kategorii subkompaktních městských kříženců si prostě nemůže nechat ujít. Vždyť už v Detroitu 2011 představil řádně hranatý a funky koncept HCD-12 Curb podobné velikosti s malými bočními okny. „Žabí“ Juke je sice leckde oblý, ale prosklení má také velmi skromné. V roce 2017, kdy Hyundai s novinkou konečně přijde, už ale bude v prodeji jeho nová generace. Na trhu je ale stále místa dost a jihokorejská automobilka určitě bude chtít urvat co největší kus pomyslného koláče.
Curb navrhl tým Jasona Browna, měl pod kapotou zážehový čtyřválec řady Gamma o objemu 1,6 l, který díky turbodmychadlu poskytoval zhruba 131 kW. Charakterizovala jej nejen dvouspojková převodovka, ale zvenčí hlavně obří dvaadvacetipalcová pětipaprsková kola s pneumatikami Michelin. Interiéru pro změnu dominovala dotyková obrazovka a před řidičem bychom našli head-up displej, Obraz z kamer, které nahradily konvenční vnější zpětná zrcátka, se přenášel pochopitelně rovněž dovnitř k posádce.
Šéf americké pobočky firmy Hyundai Dave Zuchowski sdělil serveru Edmunds, že novinka rozhodně nebude vypadat jako zmenšený Tucson, v Evropě jej známe jako ix35, neboť se vyrábí ve slezských Nošovicích. Příští rok se ale objeví v kompletně přepracované podobě, fluidní design ve své prapůvodní podobě je už beztak minulostí. O malém crossoveru řekl: „Mělo by to být vozidlo, které je skutečně navržené pro mladší zákazníky, co si koupí Hyundai jako svůj první automobil. Přemýšlíme o něčem, co vypadá jako Juke nebo případně o hranatých, ostrých a dynamických tvarech.“ Sebevražedné, tedy proti sobě otevírané dveře do série klidně přežít mohou, vždyť je má výrobce už třeba u Velosteru.
Ač se pochopitelně mluví zatím pouze o severoamerickém trhu, nevidíme důvod, proč by malý hranáč se zvýšenou světlostí neměl rozšířit také evropskou nabídku.