Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovovaná Alfa 156 - v Brně ji však nepotkáte

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Alfa Romeo zveřejnila první fotografie inovované Alfy 156. Vzhled podle nejnovější Alfa-módy, další diesely JTD a staronové označení TI - Turismo Internazionale...

První novinářský den brněnského autosalonu si vybrala italská Alfa Romeo pro první představení faceliftovaného modelu 156. Inovovaný automobil však v Brně nehledejte, na stánku Alfy Romeo totiž jsou „jen“ tři GTA (156 GTA, Sportwagon GTA a 147 GTA), obklopeny několika civilními modely v původním stylingu. Automobilka uvádí, že od 21.června by měla být v prodeji Alfa 156 s výrazně změněnou přední maskou, která je nyní sportovnější, s ještě větším trojúhelníkovým Alfa-chladičem, po vzoru menší Alfy 147 a nedávno přepracovaných dvojčat GTV/Spider. Celkově ostřejší příď se přiblížila také větší Alfě 166, kterou podobná plastická operace čeká v nejbližší době. Zadní partie dostala nový nárazník a drobné změny na víku zavazadlového prostoru. Uvnitř Alfy jsou nové materiály a nové barevné kombinace přístrojové desky, čalounění a potahů sedadel.

Od uvedení v roce 1997 se prodalo přes 540 tisíc Alf 156, přičemž zájem je překvapivě rovnoměrně rozdělen mezi obě karosářské varianty (sedan 51%, kombi 49%). V Evropě je celých 76% stopadesátšestek žádáno s motory JTD. To byl jasný signál dále rozšířit nabídku a s příchodem druhé generace motorů JTD jsou v Alfě 156 navíc dva motory: 1.9 JTD Multijet 16v se 103 kilowatty (140 k) a ostřejší verze většího pětiválcového dieselu 2.4 JTD Mutlijet 20V se 129 kW. Tento agregát má stejnou spotřebu jako slabší výkonová varianta motoru 2.4 JTD, ale vyšší točivý moment 385 Nm (místo 305 Nm) a o více než 1 s hbitější zrychlení na stovku (za 8,3 s místo původních 9,4 s).

Sportovnější varianty Alfy 156 budou nyní označovány zkratkou TI (Turismo Internazionale), která se po letech vrací do názvu automobilů z Milána.

Podrobné představení inovované Alfy Romeo 156 přineseme v nejbližší době v našem magazínu.

Ondřej Láník
Diskuze (18)