Jaguary na Nordschleife: XKR-S, XFR a XJ Supersport

Jaguary na Nordschleife: XKR-S, XFR a XJ Supersport

 
 

Svézt se na Severní smyčce Nürburgringu je snem každého nadšeného řidiče. My jsme u toho posuzovali, jak na nejnáročnějším okruhu fungují vrcholné modely Jaguaru.

Jaguar ve svém testovacím centru na Nürburgringu shromáždil novináře z celé Evropy. Zadání bylo jasné: pod dohledem instruktorů vyzkoušet modely XKR-S, XFR a novinku XJ Supersport ve verzi Speed Pack.

Je červen a na Nordschleife je nějakých 10 stupňů a prší. Prý jsou tyto podmínky v pohoří Eifel obvyklé a jezdit se nebude jen, kdyby sněžilo. Po krátké instruktáži proto přichází rozdělení aut a vyráží se na okruh. Jak typické pro Jaguar – žádné hodinové přednášky, ať si novináři udělají názor sami na základě zkušeností.

XFR

První tři kola se z mého pohledu odehrávají za volantem XFR. Skvělé auto, ale kvůli němu tady nejsem, a tak můžu věnovat pozornost zkoumání trati. První vlastní zkušenost z Nordschleife je šokující: není to žádný okruh, ale jednosměrná okreska!

Bez instruktora za volantem prvního auta z čtyřčlenné skupinky, nevěděl bych, co od zatáček čekat, a i po celém dni ježdění bych nejspíš nedokázal jet jinak, než opatrně. Opatrnost je nakonec pro první jízdu typická – instruktor popisuje trať, upozorňuje na záludná místa a v dešti volí klidnější tempo.

Kompresorový pětilitr s 510 koňmi má ale i tak sil na rozdávání, svých 625 Nm dává už od 2500 min-1. Práce mezi dvěma a třemi tisíci otáček proto při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu znamená docela svižné tempo.

Jaguar XF a XFR: První jízdní dojmy

XJ Supersport Speed Pack

Stejný motor v hliníkové karoserii 5,1 metru dlouhé limuzíny – výsledkem je s XFR srovnatelná hmotnost a tím i rychlost. Ve verzi Speed Pack má sedan s přívlastkem Supersport upravenou aerodynamiku a omezovač rychlosti posunutý na 280 km/h. Tak rychle se ale na Nordschleife jezdí za ideálních podmínek a ne při první jízdě.

Trať osychá, kilometry za volantem přibývají, a tak si v druhé vyjížďce na okruh troufáme na rychlejší tempo. Nejnáročnější okruh na světě mě nutí trochu mírnit mé odvěké pozitivní hodnocení XJ. Tady už plnohodnotné rozměry a větší náklony karoserie místy vadí.

Jaguar XJ: První jízdní dojmy

Faktem ale je, že provozní podmínky Nürburgringu není možné v běžném provozu napodobit. A přes lehké nedostatky je obdivuhodné, že ryze luxusní auto nepůsobí ve společnosti XFR a XKR-S rozevlátě. Co víc – při jízdě, kdy sice nehledáme limity, ale po okruhu se pohybujeme rychle a efektivně, XJ dokáže s ostatními Jaguary neustále držet krok.

XJ Supersport Ring Taxi
V nabitém programu se našla příležitost vyzkoušet z místa spolujezdce nové Ring Taxi. Jaguar pro tento účel upravil jedno ze silničních XJ – auto dostalo bezpečnostní klec a skořepinová sedadla. V této podobě ukazuje, že i luxusní vůz s přehledem zvládne náročný okruh.
Za volantem sedí profesionál, Frank Klaas (v Jaguaru mimochodem Global Head Of Communications), který neváhá jízdu komentovat a upozorňovat na další řidičské fígle. Čím to, že vysoký manažer automobilky dokáže nabídnout takové školení? Při své práci už našel na více než tisíc okruhů na Nordschleife. Jak je složité poznat tuto trať? „Nikdy nedokážete zajet perfektní kolo. Ale když tady najedete tak stovku kol, už aspoň víte, co si můžete dovolit.“

XKR-S

Vyvrcholením programu je XKR-S, po supersportu XJ220 nejrychlejší produkční Jaguar všech dob. Výkon 550 koní stačí k maximální rychlosti 300 km/h (elektronicky omezená), akcelerace na stovku je dílem 4,4 sekundy.

Kdybych měl z trojice zkoušených aut vybrat jediné, bude to bez váhání XKR-S. Samozřejmě, je nejsilnější, nejdražší a nejrychlejší, skutečný důvod je ale jiný. Všechny Jaguary se ladí na Nordschleife, XKR-S ale bylo postavené přímo na míru této trati. Zkrátka se tu na každém metru cítí jako doma.

Stačí plynule pracovat s brzdovým pedálem a volantem a XKR-S bude z dvojice auto-řidič vždy tím, kdo neudělá ani náznak sebemenší chybičky. I přes cestovní charakter dostalo toto kupé hodně sportovní podvozek, ostré řízení a velmi působivý zvukový projev. V době partnerství s Aston Martinem Jaguar taková auta dělat nemohl, dnes naopak dělá všechno, aby světu ukázal, že to umí.

Jaguar XKR-S: První jízdní dojmy

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a východní…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaguary na Nordschleife: XKR-S, XFR a XJ…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Jaguar XK66: Exkluzivní edice pouze pro Německo Jaguar XK66: Exkluzivní edice pouze pro Německo

Jaguar XK už je sice na sklonku života, jen tak ale…

Jaguar XK letos skončí, s nástupcem se zatím nepočítá Jaguar XK letos skončí, s nástupcem se zatím nepočítá

Pokud se Jaguar XK v budoucnu přece jen dočká nástupce,…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…