4.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Je to tady! Stáj Renault se oficiálně vrací do Formule 1

 

Renault je v tuto chvíli zastoupen ve Formuli 1 pouze svými motory. V příštím roce se ale vrátí jako plnohodnotná stáj.

Už pár měsíců se spekuluje o tom, že značka Renault se vrátí do Formule 1. Nyní francouzská automobilka tyto zprávy definitivně potvrzuje. Tým Renault se v F1 opět objeví od příští sezony, nahradí dnešní Lotus, kterého trápily vleklé finanční potíže.

Vedení Renaultu v minulých měsících rozhodovalo, jak velký podíl ve stáji Lotus F1 převezme. Zatímco dříve se zdálo, že francouzský výrobce bude vlastnit jen 65% podíl ve stáji, nakonec se rozhodl ho koupit celý.

„Renault měl dvě možnosti: vrátit se na 100 procent, nebo odejít. Po detailní studii jsem rozhodl, že Renault bude Formuli 1 počínaje rokem 2016,“ prohlašuje generální ředitel francouzské automobilky Carlos Ghosn.

Výrobce s kosočtvercem ve znaku musí ještě doladit podmínky nákupu stáje, přičemž tým chce převzít co nejdříve. Základní smlouvy mezi oběma stranami ale byly již podepsány.

Bližší detaily o vstupu Renaultu do Formule 1 budou oznámeny v lednu 2016, dva měsíce před zahájením nové sezony. Novinkou bude jistě motor, Lotus v letošní sezoně používal agregáty Mercedesu, nikoliv Renaultu. Tvářemi týmu byli piloti Romain Grosjean a Pastor Maldonado.

K tématu: Renault se chystá na návrat do F1, převezme tým Lotus

Renault chce díky návratu své stáje do Formule 1 zlepšit svoji image. Automobilka zjistila, že návratnost investic do vývoje motorů byla nízká – fanoušci si případná vítězství nespojují s agregátem, ale s týmem, případně samotným jezdcem. Ba co víc, po změně technických regulí v roce 2014 se novým 1,6litrovým šestiválcům Renault vyloženě nedaří – trápí je nízká spolehlivost.

Cílem automobilky je vyhrávat, byť Carlos Ghosn přiznává, že to může nějakou dobu trvat. Renault rozhodně má na co navazovat, v minulosti jeho agregáty vyhrály 12 konstruktérských titulů, jezdci využívající monopost s motorem Renault byli jedenáctkrát mistry světa.

Renault je v královně motorsportu díky svým motorům bez přerušení zastoupen skoro 40 let. Jako stáj ale francouzská značka do F1 přicházela a pak zase odcházela. Poprvé se tým Renault ve Formuli 1 objevoval mezi lety 1977 a 1985. Následující roky dodával do šampionátu pouze své pohonné agregáty, celý tým Renault se vrátil v roce 2002, dva roky poté, co francouzský výrobce převzal stáj Benetton. Kvůli finančním potížím se své stáje Renault postupně zbavil mezi lety 2010 a 2011. Tým se nejprve přejmenoval na Lotus Renault GP, od roku 2012 je známý jako Lotus F1 Team. Není bez zajímavosti, že tuto stáj Renault opět převezme.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 

Štítky Renault Formule 1

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Barcelona hledá trenéra. Enriqueho má nahradit kouč z Bilbaa

Barcelona hledá trenéra. Enriqueho má nahradit kouč z Bilbaa

Novým trenérem fotbalistů Barcelony se podle španělských médií stane Ernesto Valverde, který vedl uplynulé čtyři…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…