Jeep stále touží po pick-upu
Posledním skutečným pick-upem v nabídce značky Jeep byl model Comanche nabízený v letech 1985 až 1992, který sdílel techniku i karoserii prakticky až po B-sloupky s tehdejším Cherokee generace XJ.
Za koncem tohoto modelu bez nástupce stojí skutečnost, že Jeep ve druhé polovině osmdesátých let spolu se svým mateřským AMC zamířil pod křídla Chrysleru. Tomu patřil i Dodge, který měl na tehdejším severoamerickém trhu s pick-upy stabilní pozici a Comanche byl konkurencí pro model Dakota. Ten byl ve své první generaci nabízen v letech 1987 až 1996 a dočkal se ještě dvou dalších generací, než v roce 2011 opustil nabídku své značky.
Jeep se sice myšlenek na vlastní pick-up nikdy nevzdal, což nejlépe dokumentují koncepty, z nichž k těm nejznámějším a nejmladším patří Gladiator z roku 2005, dvojice J-12 a Mighty FC z roku 2012 a rovněž paket JK-8, který je nabízen od roku 2011 divizí Mopar a umožňuje přestavbu Wrangleru Unlimited na dvoumístný pick-up s krátkou korbou.
Skutečný pick-up ovšem v nabídce Jeepu stále chybí a generální ředitel značky Mike Manley se jako fanoušek těchto vozů v rozhovoru pro The Detroit News uvedl, že si myslí, že pick-up do nabídky Jeepu patří.
Zároveň ovšem dodal, že zájemci o takový Jeep nemohou počítat s jeho brzkým uvedením, protože značka má v současnosti jiné priority a navíc je zde s ohledem na značku Ram Trucks a její modely opět nebezpečí konkurence ve vlastních řadách.
Jeep se v současnosti soustředí na uspokojení poptávky po aktuálních modelových řadách Renegade, Cherokee a Grand Cherokee. Zároveň se věnuje vývoji nástupce modelů Compass a Patriot, jehož uvedení je naplánováno na příští rok a rovněž nové generaci Wrangleru, které se máme dočkat kolem roku 2018.
Právě ta se přitom může podle analytiků stát ideálním základem pro pick-up značky Jeep, který nabídne výjimečné schopnosti v terénu v kombinaci s dostatečně velkou ložnou plochou.
Pick-up, vycházející z nové generace Wrangleru se tak může představit ještě do konce tohoto desetiletí a díky své velikosti a zaměření nemusí být přímou konkurencí pro Ram Trucks a jeho modelovou řadu 1500, ale naopak vyplnit prostor po již nenabízené Dakotě a do jisté míry se postavit proti Chevroletu Colorado a GMC Canyon.