Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce
Bortí se Marchionneho sen? Alfa Romeo Guilia napodobuje značku Maserati, boom na nejdůležitějším trhu se nekoná. Právě naopak...
Fiat nasypal do vývoje nových modelů značek Maserati a Alfa Romeo obrovské peníze, s vidinou úspěchu zejména na americkém trhu. Pro Alfu Romeo se měla stát spásou giulia, jejíž zacílení na americký trh je tak silné, že se Italové ani nezabývali možností výroby karosářské verze kombi. Jenže to nějak nevychází.
V kompaktní třídě, kam v USA Alfa Giulia patří, si už vlastně letos ani nemůže vést hůř. I od modelů, které nemají moc silnou pozici (Cadillac ATS 6024 ks, Acura ILX 3958 ks) si giulia drží s 2209 exempláři uctivý odstup, dokonce i letos "umrtvovaného" Lexusu CT 200h se prodalo více (3311 ks). A ve srovnání s lídry je to pak samozřejmě naprostá katastrofa, Mercedes, Audi a BMW umístily ve stejném období na trh 35.436, 22.584 a 15.379 kusů modelů třídy C, 3 a A4.
Přitom to rozhodně není tím, že by Alfa neměla co prodávat, na skladech je nyní více než 2200 aut. A není to ani postupným přechodem zákazníků k SUV, sedany sice ztrácí na popularitě, ale jejich pozice v luxusním segmentu je stále silná. Alfa také vyhrála ve Státech celou řadu srovnávacích testů, je tedy možné, že Italové opět naráží na problémy se spolehlivostí, o kterých referuje mimo jiné i velmi respektovaný Consumer Reports. Ta byla mimochodem před lety také jedním z hlavních důvodů odchodu z amerického trhu.
Alfa teď musí doufat, že se chytí alespoň crossover Stelvio, v opačném případě to asi pro tradiční značku skončí katastrofou... nebo budeme mít další zajímavou čínskou akvizici.