Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce

Michal Fokt
Diskuze (197)

Bortí se Marchionneho sen? Alfa Romeo Guilia napodobuje značku Maserati, boom na nejdůležitějším trhu se nekoná. Právě naopak...

Fiat nasypal do vývoje nových modelů značek Maserati a Alfa Romeo obrovské peníze, s vidinou úspěchu zejména na americkém trhu. Pro Alfu Romeo se měla stát spásou giulia, jejíž zacílení na americký trh je tak silné, že se Italové ani nezabývali možností výroby karosářské verze kombi. Jenže to nějak nevychází.

V kompaktní třídě, kam v USA Alfa Giulia patří, si už vlastně letos ani nemůže vést hůř. I od modelů, které nemají moc silnou pozici (Cadillac ATS 6024 ks, Acura ILX 3958 ks) si giulia drží s 2209 exempláři uctivý odstup, dokonce i letos "umrtvovaného" Lexusu CT 200h se prodalo více (3311 ks). A ve srovnání s lídry je to pak samozřejmě naprostá katastrofa, Mercedes, Audi a BMW umístily ve stejném období na trh 35.436, 22.584 a 15.379 kusů modelů třídy C, 3 a A4.

Video se připravuje ...

Přitom to rozhodně není tím, že by Alfa neměla co prodávat, na skladech je nyní více než 2200 aut. A není to ani postupným přechodem zákazníků k SUV, sedany sice ztrácí na popularitě, ale jejich pozice v luxusním segmentu je stále silná. Alfa také vyhrála ve Státech celou řadu srovnávacích testů, je tedy možné, že Italové opět naráží na problémy se spolehlivostí, o kterých referuje mimo jiné i velmi respektovaný Consumer Reports. Ta byla mimochodem před lety také jedním z hlavních důvodů odchodu z amerického trhu.

Alfa teď musí doufat, že se chytí alespoň crossover Stelvio, v opačném případě to asi pro tradiční značku skončí katastrofou... nebo budeme mít další zajímavou čínskou akvizici.

Michal Fokt
Diskuze (197)
20. 9. 2017 11:17
Re: Co chybí Giulii
jakou jedničkou? VW je mezi slepými jednookým králem a průsery jsou jeho druhým jménem.
20. 9. 2017 11:10
Re: Nepatří do stáda
napsat o VW, že dělá líbivá a spolehlivá auta, to chce velkou dávku sebezapření.
20. 9. 2017 11:08
Re: Nepatří do stáda
přesně tak
10. 7. 2017 16:09
Nápad křísit mrtvolu Alfa Romeo byl omyl
Problém Giulie není vůbec v tom, jaká je. Fiat v tomhle segmentu pod brandem Alfa nevyvinul od roku 1997 ani jedno konkurenceschopné auto, Alfa JE MRTVÁ MUZEJNÍ ZNAČKA, která marketingově poškozuje jakékoli železo, které pod jejím jménem přijde na trh. 159ka byla těžká jako železnej ingot, měla motorizace v porovnání s konkurencí směšné, bylo v ní místa jako ve Fabii a stála jako BMW 3. Kdo by si to proboha koupil ?. Giulia je řekl bych kvalitní auto, kromě toho že je zepředu příšerně ošklivá. UŽ JE TO ALE PROSTĚ JEDNO. Když někdo 20 let opakovaně zklamává svoje skalní příznivce a zákazníky výrobou nedomyšlených, předražených a poruchových aut, nemůže se divit, že to nefunguje. Po nějaké době oživování prostě lékař konstatuje smrt, tak to je. A tady někdo vyhrabal shnilou kostru (brand ALFA ROMEO) a chtěl jí přivést k životu. To samé dělá fiat s novým Tipem. Místo aby se na to vykašlali po 13ti letech, kdy Stilo místo znovurzození značky potvrdilo, že tam firma nemá nárok v segmentu nižší střední figurovat, pouštěj se do toho znova.
27. 6. 2017 10:12
Re: Vysoká cena
Ac namontuji do Fiata Tipo scudetto, pak reknou: to je opravodva Alfa a za te 10000$ se proda okamzite.