reklama


8.9. 2013 Svět motorů

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi/94 kW: Sbohem, puberto!

 

Deset měsíců jezdíme s Kiou Cee’d SW. S nulou na tachometru byla jako nemluvně, nyní má za sebou pomyslnou pubertu.

Zatím jsme natočili přes 22 000 kilometrů a zdá se nám, že teprve teď se vůz dostává do optimální formy.

Kilowaty už nehledáme

O tom, že jsme s kiou navýsost spokojeni, jsme psali už v předchozích dvou dílech dlouhodobého testu. Někteří z členů redakce však občas měli pocit, že od auta, které deklaruje sílu 94 kW, by čekali trochu víc než jen medově hladký projev na silnici. Rádi by trhali asfalt! A to se tedy opravdu nedařilo. Při předávání auta dalšímu redaktorovi tak občas zazněl povzdech: Jede fajn, ale kde má ty koně? Možná z počátku byly tyto úvahy na místě. Kia se rozjížděla opravdu trochu rozvážněji. Ale s každou další tisícovkou kilometrů žbrblání ubývalo. Stejně tak vytrvale klesala spotřeba, kterou jsme nyní v letních měsících srazili pod hodnotu šesti litrů. A přitom dvě třetiny kilometráže kia absolvovala ve městě. Naše pocity podtrhlo i změření výkonu na brzdě, jež ukázalo, že kia má kilowattů dokonce víc, než uvádí výrobce.

Stabilní spotřeba

Protože jsme s palubním počítačem schválně nemanipulovali, nepřekvapila nás průměrná spotřeba za dobu testu, kterou jsme spočítali na základě opravdu natankovaných litrů nafty. Už více než 10 000 km totiž počítač ukazuje právě hodnotu 6,1 l. A je úplně jedno, kde jezdíme, jak jsme zatížení nebo zda máme na střeše nosič s koly. Je to sice skoro o dva litry více, než deklaruje výrobce, ale sami víte, jak to dnes se spotřebou je. Právě vysoký podíl městských kilometrů se někde projevit musí. Že kia v apetitu ubírá, jsme proto poznávali spíše po natankování plné nádrže pohledem na ukazatel dojezdu. Z 800 km se teď stalo 900 km a více. Evidentní vylepšení dynamiky i snížení spotřeby jsme si potřebovali ověřit přesněji. Při cestě z Prahy na slovenské hranice a zpět jsme tedy minulý týden měřili přesně. Vůz byl plně naložen, jeli jsme po dálnici a dodržovali rychlostní limit 130 km/h podle GPS (na tachometru bylo 135 km/h). Navzdory dopravním omezením jsme cestu absolvovali průměrnou rychlostí 114 km/h a dosáhli spotřeby 5,6 l na 100 km, což považujeme za výtečnou hodnotu.

Čekání na servis

Do konce testu zbývají ještě dva měsíce a my se určitě chceme dostat nad hranici 30 000 km a absolvovat tak první servisní prohlídku, kterou výrobce ohraničuje právě touto hodnotou, nebo dvěma roky provozu. Zatím jsme do kie skoro nic kromě nafty neinvestovali. Pouze v 25 000 km jsme dolili necelého půl litru chladicí kapaliny. A museli jsme též vyměnit anténu. K tomu došlo ještě v zimě, kdy ji byl kolega líný před vjetím do tunelu odšroubovat. Myčka byla sice průjezdní a kartáče tedy šly jedním směrem, ven však cee’d vyjel s holou střechou. Své zjevně udělal mráz, který prut příliš zkřehčil a náhlou změnu teploty pogumované železo nevydrželo. Od té doby už nejsme líní ani v létě (tedy pokud se antény týká).

Po deseti měsících již bezpečně víme, že Kia Cee’d v provedení kombi je dokonale vyvážený vůz. Bez výstřelků, bez hledání slepých uliček. Za své peníze dostanete odpovídající hodnotu. Prostě auto pro život.

Na válcové zkušebně: Čítankový vzestup, nečekaná síla

Po 20 tisících najetých kilometrech přišla ta pravá chvíle vyrazit s dlouhodobě testovanou kiou do Auta Jarov na brzdu a zjistit, jak je na tom s výkonem. Pocity za jízdy jsou jedna věc, změřená skutečnost leckdy něco úplně jiného. Jak se záhy ukázalo, po stránce atletické je na tom kia asi stejně jako naše zlatá překážkářka Hejnová. Rozvážně rozložené síly pro celý závod, gradovaný výkon a doslova sprint v cílové rovince. Deklarovaný maximální výkon testovaný vůz překonal o celých 10 kW. Mnohem důležitější byl tvar křivky výkonu. Ten totiž stoupá od zhruba 1800 otáček nesmírně plynule a nejvyššího bodu dosahuje ve 4000 otáček (přesně změřeno při 3940 ot. / min při rychlosti 172 km/h), tak jak je uvedeno v techničáku. Nejvyšší dosažená rychlost byla 196 km/h při 4490 ot. / min. Nikde žádný turboefekt, prostě klidná síla. Také točivý moment je veličina, v níž skutečnost převýšila slibovanou hodnotu. Místo 260 N.m jsme naměřili dokonce 285 N.m, a to ve velmi širokém spektru. Už zhruba od 1750 otáček je k dispozici 260 N.m. Nejvýše se křivka dostane při 2450 otáčkách. A až do 4000 otáček má řidič stále k dispozici více než 250 N.m. Tvar křivky je předpisově plochý. Dá se říci, že motor ctí všechny módní trendy hodné druhého desetiletí třetího tisíciletí.

Základní technické údaje
MotorPřeplňovaný vznětový čtyřválec
RozvodDOHC
Válce/ventily4/16
Zdvihový objem 1582 cm3
Výkon94 kW při 4000 ot./min
Točivý moment 260 N.m při 1900–2750 ot./min.
Převodovka šestistupňová přímo řazená
Nejvyšší rychlost 193 km/h
Zrychlení 0 na 100 km/h 11,2 s
Spotřeba město/mimo město 5,1/3,9 l/100 km
Emise CO2 113 g/km
Kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km
Rozvor náprav 2686 mm
Délka x šířka x výška 4659 x 1814 x 1461 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1320/550 kg
Objem palivové nádrže 50 l
Pneu Hankook Ventus Prime 205/55 R 16, litá kola
Objem kufru 528 l
Základní záruka 7 let/150 000 km, první 3 roky bez omezení kilometrů, 5 roků na lak, 12 let na neprorezavění karoserie. Garance vrácení vozidla během prvních sedmi dní s maximálním počtem 777 ujetých kilometrů
Cena testovaného provedení 465 980 Kč (navíc metalický lak Space Blue 14 000 Kč, automatické rozsvěcování světlometů ALC 2000 Kč).
Základní cena 449 980 Kč

Autor: Zbyšek Pechr, Svět motorů

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Cee’d SW 1.6 CRDi/94 kW: Sbohem, puberto!



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Kia Ceed TCR chce vítězit Video: Kia Ceed TCR chce vítězit

Kia připravuje na závodní sezonu šampionátu TCR speciál…

Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků. Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků.

První snímek závodního Cee´du pro seriál TCR zveřejnilo…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama